انتخاب نام برتر براي ثبت علامت تجاري
با توجه به اين كه هر چه نام انتخابي نشان تجاري داراي جذابيت بيشتري باشد ميتواند در آينده براي سوددهي شركت بسيار موثرتر باشد. تأثير يك نام تجاري مناسب به عنوان يك ساختار كليدي براي رسيدن به يك وضعيت مالي بر هيچ كس پوشيده نيست چرا كه وجود يك نشان تجاري استاندارد و برتر باعث تأثيرگذاري بر روي رفتار مشتريان ميشود. از اين رو انتخاب علامت تجاري مناسب براي يك شركت به عنوان يك شاخص تأثيرگذار محسوب ميشود.
نام تجاري مناسب ميتواند در سطح بينالملل داراي اهميت باشد، چرا كه در بيشتر موارد وجود يك برند مناسب در سطح بينالمللي معامله شده و ميتواند يك مزيت رقابتي پايدار را ايجاد كند. برند به عنوان يك دارايي غيرملموس بوده كه ارزش فراواني براي فعاليت يك شركت دارد. وجود يك نشان تجاري قوي ميتواند به شركت اين امكان را بدهد كه در يك سطح رقابتي قرار گرفته و سهم بازار بيشتري را در اختيار داشته باشد. در اين مقاله ميخواهيم در مورد انتخاب نام برتر، براي ثبت علامت تجاري صحبت كنيم.
انتخاب نام برتر براي ثبت علامت تجاري
نشان تجاري ثبت شده به عنوان يك دارايي غير ملموس براي شركت است كه ميتواند ارزش كاركردي و احساسي را براي شركت به دنبال داشته باشد. وجود يك نشان تجاري برتر به وضعيت حقوقي شركت، بال و پر داده و باعث ميشود تا فعاليت شركت در يك مسير درست قرار بگيرد. زماني كه شركت داراي يك نشان تجاري معتبر باشد قطعاً بر روي كيفيت محصولات خود كار كرده و سعي ميكند تا در آينده بتواند ميزان كيفيت محصولات خود را حفظ نمايد.
[f]
نشان تجاري براي مشتريان و مصرف كنندگان محصولات شركت نيز داراي اهميت است. چرا كه يك علامت تجاري مشخص ميتواند از سردرگمي مشتريان جلوگيري كند و باعث ميشود تا افراد محصولات شركت را با اطمينان خاطر خريداري كنند. در ادامه به عوامل مؤثر در انتخاب يك نام تجاري موفق اشاره خواهيم داشت:
-
خلاقيت و جذابيت در انتخاب
براي اين كه يك شركت بتواند يك برند تجاري برتر داشته باشد، بايد ايدههاي ذهني خود را به كار گرفته تا بتواند يك ايده مناسب را خلق كند. نام انتخاب شده براي يك برند، بايد داراي مفهوم مناسب باشد و از جذابيت كافي برخوردار باشد. اين موضوع براي مشتريان نيز داراي اهميت است كه نام تجاري انتخاب شده جذاب و داراي معني باشد.
-
تمايز
براي اين كه بتوانيد يك نام تجاري متمايز داشته باشيد بايد اهداف، ارزشها و فعاليت شركت خود را در نظر بگيريد تا بتوانيد يك هويت مستقل و متمايز براي شركت تجاري خود ايجاد كنيد. هويت يك برند به شما اين امكان را ميدهد كه بتوانيد ويژگيهاي مناسبي را براي مشتريان در نظر بگيريد.
-
قابليت ارتباط با مشتري
قطعاً توانايي ارتباط با مشتري اين امكان را در اختيار يك شركت تجاري قرار ميدهد كه بتواند نام مناسبي را براي برند خود انتخاب كند. ارتباط نزديك به مشتري باعث ميشود تا تفكر حرفهاي مشتريان در قبال وضعيت شركت مشخص شود كه يك راهنماي مناسب براي انتخاب علامت تجاري برتر است.
[f]
-
مزيت رقابتي
براي اين كه بتوانيد ثبت برند تجاري خود را انجام دهيد، قطعاً انتخاب يك نام كه داراي مزيت رقابتي است به شما اين امكان را ميدهد كه بتوانيد در رقابت با ساير برندهاي مشابه در حيطه فعاليت خود موفقتر عمل كنيد. ارزيابي كردن وضعيت نشان تجاري رقبا ميتواند براي انتخاب نام تجاري مناسب تعيين كننده باشد.
-
وجود زيبايي ظاهري
انسان ذاتاً زيبايي را دوست دارد پس اگر بتوانيد نشان تجاري خود را به شكل زيبا انتخاب كنيد در جذب مشتريان بيشتر موفقتر خواهيد شد. يك علامت تجاري كه داراي زيبايي و پرستيژ خاص باشد به شركت اين اطمينان را ميدهد كه بتواند فعاليت خود را در راستاي ذهنيت مشتريان افزايش دهد.
زماني كه محصول انتخابي از لحاظ زيبايي براي مشتريان در درجه زيادي قرار داشته باشد ميتواند بر روي خريد تأثيرگذار باشد. بهتر است نام و لوگوي انتخابي نشان تجاري از جذابيت ظاهري مناسب برخوردار باشد.
-
صداقت و درستي
قطعاً يكي از معيارهاي مهم در يك تجارت پرسود، داشتن صداقت و درستي در انتخاب يك نشان تجاري است. بايد توجه داشت كه نشان تجاري انتخاب شده با فعاليت شركت هم راستا باشد. اعتبار نام تجاري بايد به گونهاي باشد كه به ذهنيت مشتريان در مورد محصولات و خدمات شركت لطمهاي وارد نكند.
-
سادگي
قطعاً انتخاب يك نام پيچيده براي علامت تجاري نميتواند آيندهنگرانه باشد. بهتر است در انتخاب نام نشان تجاري از كلماتي استفاده شود كه از پيچيدگي كمتري برخوردار باشد. تلفظ آسان برند تجاري به مشتريان نيز كمك ميكند تا نام ثبت شده را به راحتي در ذهن خود تثبيت كنند.
سخن پاياني
يك نشان تجاري مناسب ميتواند براي روند فعاليت شركت و رسيدن به سوددهي مناسب تأثير گذار باشد. همان طور كه در بالا به آن اشاره شد عوامل زيادي براي انتخاب يك نام و نشان تجاري وجود داشته كه رعايت كردن هر كدام باعث ميشود تا نشان تجاري انتخاب شده به عنوان يك نشان برتر از لحاظ شركت و مشتريان شناخته شود. پس از انتخاب يك نام تجاري مناسب، صاحبان كسب و كار بايد به دنبال ثبت آن باشند.
ثبت علامت تجاري داراي مراحل مختلف است كه نياز به علم و دانش فراوان دارد. اگر بخواهيد علامت تجاري خود را بدون دردسر و با هزينه معقول به ثبت برسانيد ميتوانيد از ثبت شركت هانا استفاده كنيد. اين شركت داراي فعاليت ثبت شركت و ثبت برند تجاري است كه با اطمينان خاطر ميتوانيد مراحل قانوني كار را به اين مجموعه واگذار كنيد.
براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.