آرشیو اسفند ماه 1399

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

ثبت علامت تجاري در ساير كشورها به چه صورت است

۱۴ بازديد

ثبت نشان تجاري به عنوان يكي از موضوعات مهم است كه افراد فعال در زمينه اقتصادي با آن درگير هستند. ثبت نشان تجاري مي‌تواند در ساير كشورها با توجه به شرايط و قوانين مشخص شده انجام شود. جهت درخواست ثبت نشان تجاري به شكل بين‌المللي ابتدا بايد علامت مورد نظر در كشور مبدأ به درستي به ثبت برسد. در واقع ثبت برند تجاري انتخاب شده در كشور مبدأ به عنوان پيش نياز ثبت بين‌المللي است.

كساني كه به دنبال درخواست ثبت نشان تجاري بين‌المللي هستند بايد درخواست خود را تنها از طريق اداره مالكيت صنعتي ارائه نمايند. جهت ارائه ثبت درخواست، پر كردن فرم اظهارنامه ضروري به نظر مي‌رسد. پر كردن اين فرم داراي ضوابط مربوط به خود بوده و از طريق امور مربوط به ثبت نشان تجاري انجام مي‌شود. در فرم اظهارنامه بايد تمام مشخصات و جزئيات به درستي بيان شود. در ادامه به ثبت نشان تجاري در ساير كشورها مي‌پردازيم.

ثبت علامت تجاري در ساير كشورها به چه صورت است

انتخاب يك نشان تجاري بايد به صورت خاص و متمايز كننده باشد تا مصرف كننده به راحتي بتواند نشان تجاري ثبت شده يك شركت را از ساير شركت‌ها تشخيص دهد. زماني كه يك برند تجاري داراي نشانه‌هاي مشابه شركت‌هاي ديگر باشد به عنوان فريب محسوب شده و قابل ثبت نيست. يك برند تجاري زماني كه به درستي ثبت شود باعث ايجاد يك سري حق و حقوق براي صاحب علامت خواهد شد كه اين موضوع در فعاليت تجاري امروزي داراي اهميت است.

بسياري از كشورها از نشان تجاري ثبت شده به شكل كامل حمايت مي‌كنند. هر كشور داراي يك سازمان مشخص براي جمع آوري اطلاعات نشان تجاري است كه مي‌تواند در آينده مورد استفاده قرار بگيرد. سازمان جهاني مالكيت معنوي WIPO يك سيستم جهاني است كه به منظور دوري از ثبت نشان تجاري به صورت جداگانه در هر يك از سازمان‌هاي ملي وجود دارد. اين سيستم توسط پروتكل مادريد كه به عنوان ثبت بين‌المللي است اداره مي‌گردد.

 

منبع: https://www.hanasabt.com/ثبت-علامت-تجاري-در-ساير-كشورها/

اظهارنامه ي ثبت علامت تجاري

۱۵ بازديد

زماني كه متقاضيان بخواهند نشان تجاري خود را به صورت قانوني و رسمي ثبت نمايند بايد درخواست ثبت برند خود را از طريق اظهارنامه ثبت نشان تجاري، اعلام نمايند. نشان تجاري به عنوان هر گونه علامت براي تمايز محصولات و خدمات يك شركت تجاري از ساير شركت‌هاست. نشان تجاري فوايد زيادي براي عملكرد شركت‌ها دارد كه معرف و مشخص كننده محصول اختصاصي يك شركت است.

اگر نشان تجاري طبق ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات در سازمان ثبت به ثبت رسيده باشد به صورت انحصاري است. انحصاري بودن برند تجاري به معناي آن است كه هيچ سازمان و يا فردي حق استفاده از آن را نخواهد داشت. اگر قصد داريد در مورد ثبت برند تجاري و اظهارنامه‌ي ثبت علامت تجاري بيشتر بدانيد بهتر است تا پايان همراه ما باشيد.

نقش اظهارنامه در ثبت برند تجاري

متقاضيان ثبت نشان تجاري جهت ثبت برند انتخابي‌شان بايد اظهارنامه ي ثبت علامت تجاري را به ثبت برسانند. طبق ماده 106 قانون ثبت برند تجاري،  اظهارنامه بايد در دو نسخه مخصوص به زبان فارسي تنظيم و پس از امضا توسط متقاضي به ثبت برسد. زماني كه اظهارنامه به زبان‌هاي ديگر باشد ارائه اصل مدرك در هنگام ثبت نشان تجاري الزامي است.

سازمان ثبت برند تجاري در صورت نياز مي‌تواند جهت بررسي اظهارنامه ي ثبت علامت تجاري اصلي، مدارك اصل را از فرد متقاضي درخواست نمايد. فرد متقاضي بايد اظهارنامه ثبت برند تجاري را با پست سفارشي به مرجع ثبت، تسليم نمايد. افراد زماني ارائه اظهارنامه بايد به برخي از نكات كليدي توجه كنند تا تمام مراحل ثبت اظهارنامه به درستي انجام شود.

انتخاب و ثبت علامت تجاري

۱۶ بازديد

شناخت علايم ممنوع در هنگام انتخاب و ثبت علامت تجاري

با توجه به وضعيت قوانين كشورهاي مختلف، سازمان‌ها و مؤسسات جهت ثبت برند تجاري بايد از انتخاب نام‌هاي ممنوع شده دوري كنند. از جمله نام‌هاي ممنوع شده جهت ثبت برند تجاري مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • پرچم ايران و هر پرچمي كه دولت ايران استفاده از آن را به صورت علامت تجاري منع كرده باشد
  • نشان هلال احمر و سازمان‌هاي دولتي
  • كلمات و عباراتي كه باعث اشاره به افراد و مقامات رسمي كشور باشد
  • نشان تجاري سازمان‌هاي مهم نظير صليب احمر
  • نام و نشان تجاري كه مخل نظم عمومي كشور باشد

هر كدام از موارد گفته شده براي ثبت نشان تجاري به عنوان يك نام و نشان ممنوع شده شناخته مي‌شوند كه افراد حق ثبت آن را ندارند.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

دسته بندي علائم تجاري

نشان تجاري يك نام يا نشان است كه براي امتياز و تشخيص محصولات تجاري شركت‌هاي مختلف مورد استفاده سازمان‌ها و افراد قرار مي‌گيرد. از نظر دسته بندي نشان تجاري مي‌توان گفت كه نام و نشان تجاري به دو بخش نشان صنعتي و علايم مربوط به خدمات، دسته بندي مي‌شود. نشان تجاري باعث تعيين جنس محصولات شده و براي تمايز اجناس و محصولات يك شركت نسبت به ساير شركت‌ها قابل استفاده است. علائم مربوط به خدمات نيز به عنوان خدمات متمايز يك شركت يا موسسه است كه اين موضوع براي تمايز خدمات ارائه شده كاربرد دارد. مؤسسات خدماتي مختلف براي اين كه بتوانند خدمات خود را از ساير شركت‌ها متمايز كنند بايد به دنبال ثبت نشان تجاري خدماتي باشند.

نشان تجاري از لحاظ عمومي يا جمعي بودن نيز قابل تقسيم بندي است. برخي از علائم ساده هستند كه از چند حرف يا كلمه تشكيل شده‌اند. يك نقش يا تصوير مانند شكل پرنده مي‌تواند به عنوان نشان تجاري قابل ثبت به عنوان علائم ساده باشد. علائم مركب از تركيب چند جزء است كه مي‌تواند تركيبي از كلمه و نقش باشد. علائم تصويري نيز داراي شكل اختصاصي بوده و ممكن است طراحي متنوعي از نام و تصوير را در خود داشته باشد كه افراد در هنگام ثبت برند تجاري بايد به اين موضوع توجه كنند.

هر كدام از موارد گفته شده به گونه‌اي است كه بايد در چارچوب قوانين وضع شده انجام شود. سازمان و مؤسسات مختلف با توجه به ماهيت فعاليت خود مي‌توانند جهت ثبت نشان تجاري از يك موسسه برتر استفاده كنند.

 

جهت انتخاب و ثبت علامت تجاري اينجا كليك كنيد

مدارك مورد نياز براي ثبت علامت تجاري

۱۳ بازديد

برند يك نشان فارسي يا لاتين است كه شركت‌هاي فعال در زمينه اقتصادي براي پيشبرد اهداف خود از اين علامت استفاده مي‌كنند. نشان تجاري مي‌تواند يك طرح، عبارت و يا نام باشد كه براي تمايز محصولات و خدمات يك شركت كاربرد دارد. وجود نشان تجاري فوايد زيادي براي شركت و مشتريان داشته و شركت‌هاي فعال در زمينه اقتصادي جهت دريافت علامت تجاري بايد مراحل گسترده‌اي را طي كنند.

طي كردن مراحل دقيق ثبت علامت تجاري نياز به استفاده از يك مجموعه معتبر دارد. افراد به دليل نداشتن آگاهي كافي در زمان ثبت نشان تجاري دچار سردرگمي مي‌شوند. جهت ثبت علامت تجاري به يك سري از مدارك مورد نياز است كه افراد حقيقي و حقوقي بايد قبل از هر كاري نسبت به آماده كردن آن اقدام كنند. اگر قصد داريد در مورد مدارك مورد نياز جهت ثبت برند تجاري بيشتر بدانيد بهتر است تا پايان همراه ما باشيد.

در مورد ثبت نشان تجاري بيشتر بدانيد

مؤسسات و شركت‌هاي مختلف براي اين كه بتوانند محصولات و خدمات خود را نسبت به ساير شركت‌ها متمايز كنند و از امتيازهاي مختلف اقتصادي نظير دريافت وام و تسهيلات تجاري استفاده كنند نيازمند ثبت علامت تجاري مخصوص به خود هستند. شركت‌ها براي ثبت نشان تجاري بايد يك نام مناسب براي برند مورد نظر خود انتخاب كنند. شرايط انتخاب نام تجاري به گونه‌اي است كه نام انتخاب شده نبايد در سيستم اداره ثبت شركت‌ها، به ثبت رسيده باشد.

برخي از نام‌هاي انتخابي در ليست علامت‌هاي تجاري ممنوع قرار دارد كه سازمان‌ها و مؤسسات اقتصادي نمي‌توانند از نام و شهرت آن نشان تجاري جهت ثبت برند خود استفاده كنند. مدت اعتبار نشان تجاري ده ساله است كه پس از پايان انقضاي آن، افراد بايد نسبت به تمديد علامت تجاري اقدام كنند.

 

منبع: https://www.hanasabt.com/مدارك-مورد-نياز-براي-ثبت-علامت-تجاري/