انتخاب و ثبت علامت تجاري

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

انتخاب و ثبت علامت تجاري

۱۷ بازديد

شناخت علايم ممنوع در هنگام انتخاب و ثبت علامت تجاري

با توجه به وضعيت قوانين كشورهاي مختلف، سازمان‌ها و مؤسسات جهت ثبت برند تجاري بايد از انتخاب نام‌هاي ممنوع شده دوري كنند. از جمله نام‌هاي ممنوع شده جهت ثبت برند تجاري مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • پرچم ايران و هر پرچمي كه دولت ايران استفاده از آن را به صورت علامت تجاري منع كرده باشد
  • نشان هلال احمر و سازمان‌هاي دولتي
  • كلمات و عباراتي كه باعث اشاره به افراد و مقامات رسمي كشور باشد
  • نشان تجاري سازمان‌هاي مهم نظير صليب احمر
  • نام و نشان تجاري كه مخل نظم عمومي كشور باشد

هر كدام از موارد گفته شده براي ثبت نشان تجاري به عنوان يك نام و نشان ممنوع شده شناخته مي‌شوند كه افراد حق ثبت آن را ندارند.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

دسته بندي علائم تجاري

نشان تجاري يك نام يا نشان است كه براي امتياز و تشخيص محصولات تجاري شركت‌هاي مختلف مورد استفاده سازمان‌ها و افراد قرار مي‌گيرد. از نظر دسته بندي نشان تجاري مي‌توان گفت كه نام و نشان تجاري به دو بخش نشان صنعتي و علايم مربوط به خدمات، دسته بندي مي‌شود. نشان تجاري باعث تعيين جنس محصولات شده و براي تمايز اجناس و محصولات يك شركت نسبت به ساير شركت‌ها قابل استفاده است. علائم مربوط به خدمات نيز به عنوان خدمات متمايز يك شركت يا موسسه است كه اين موضوع براي تمايز خدمات ارائه شده كاربرد دارد. مؤسسات خدماتي مختلف براي اين كه بتوانند خدمات خود را از ساير شركت‌ها متمايز كنند بايد به دنبال ثبت نشان تجاري خدماتي باشند.

نشان تجاري از لحاظ عمومي يا جمعي بودن نيز قابل تقسيم بندي است. برخي از علائم ساده هستند كه از چند حرف يا كلمه تشكيل شده‌اند. يك نقش يا تصوير مانند شكل پرنده مي‌تواند به عنوان نشان تجاري قابل ثبت به عنوان علائم ساده باشد. علائم مركب از تركيب چند جزء است كه مي‌تواند تركيبي از كلمه و نقش باشد. علائم تصويري نيز داراي شكل اختصاصي بوده و ممكن است طراحي متنوعي از نام و تصوير را در خود داشته باشد كه افراد در هنگام ثبت برند تجاري بايد به اين موضوع توجه كنند.

هر كدام از موارد گفته شده به گونه‌اي است كه بايد در چارچوب قوانين وضع شده انجام شود. سازمان و مؤسسات مختلف با توجه به ماهيت فعاليت خود مي‌توانند جهت ثبت نشان تجاري از يك موسسه برتر استفاده كنند.

 

جهت انتخاب و ثبت علامت تجاري اينجا كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.