آرشیو فروردین ماه 1401

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

وب سایت پاز آنلاین مرتبط با چه حوزه ای است؟

۵ بازديد

محتوای ویدیویی مخاطبان زیادی دارد، چرا که مشاهده آن می‌تواند آسان باشد و مفاهیم را به خوبی به مخاطب منتقل کند. یک سایت باکیفیت که دارای آیتم‌های مختلف باشد، باعث می‌شود تا مخاطب بتواند محتوای ویدیویی را به بهترین شکل تماشا کند.

از میان وب سایتهای مختلف که در این زمینه وجود دارد، سایت پاز به عنوان بهترین انتخاب است. این سایت با داشتن دسته بندی‌های مختلف می‌تواند انواع ویدیوهای روز را با کیفیت مختلف به نمایش بگذارد. یکی از نکات جالب پاز این است که به آسانی می‌توان انواع دسته بندی موضوعی را مشاهده کرد.

 

در دسته بندی سایت پاز انواع موضوعات مختلف نظیر حیات وحش، سرگرمی، ورزش، اقتصاد، خودرو، آشپزی، فنآوری، سینما و غیره وجود دارد. اگر عاشق هیجان هستید و قصد دارید تا بهترین کلیپ‌های تصویری حوادث را مشاهده کنید، دسته بندی سایت پاز به شما کمک خواهد کرد تا به این امر دست پیدا کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت دوربین گوشی های همراه و در دسترس بودن آنها برای بخش عمده ای از مردم جهان و همچنین افزایش سرعت اینترنت تمایل افراد را به اشتراک گذاری ویدیوهای مختلف افزایش داده است. این موضوع تا حدی گسترش داده شده است که هیچ کدام از دسته های اطلاع رسانی و محتوای های تاثیرگذار قدرت رقابت با ویدیو را ندارند. با استفاده از وب سایت پاز آنلاین قادر خواهید بود تا از اخبار تصویری روز مطلع شوید.

منبع: https://www.pazonline.ir

۹ راهکار برای رهایی از دندان درد در شب

۷ بازديد

۹ راهکار برای رهایی از دندان درد در شب

استفاده از داروهای تسکین دهنده درد

مصرف داروهای ضد درد و مسکن‌هایی که بدون نسخه پزشک به فروش می رسند مانند استامینوفن یا ایبوپروفن یک روش سریع و ساده برای کاهش دردهای خفیف تا متوسط دندان است. اگر درد دندانتان شدید است، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید تا مسکن‌های قوی‌تری برایتان تجویز کند.

 کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. یک کیسه حاوی یخ را در یک حوله پیچیده و روی صورت یا فک خود بگذارید. رگ‌های خونی موجود در آن منطقه منقبض شده و می‌تواند باعث کاهش درد شود. اگر احتمال می‌دهید که در شب دچار درد شوید از بعد از ظهر هر چند ساعت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید تا از درد دندان در موقع خواب جلوگیری شود.

 ارتفاع دادن به سر

جریان خون در سر می‌تواند درد و التهاب را افزایش دهد. برای برخی از افراد، خوابیدن روی یک بالش بلند یا استفاده از دو بالش ممکن است دردشان را کاهش دهد و کمک کند بهتر بخوابند.

 پمادهای دارویی

استفاده از ژل‌های بی حس کننده و پمادهایی که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند می‌تواند با بی حس کردن منطقه درد، احساس درد را کاهش دهد. استفاده از بنزوکائین برای کودکان خردسال مناسب نیست.


منبع: https://sanapress.ir

۷ ماسک فوق العاده برای جلوگیری و از بین بردن جوش صورت!

۷ بازديد

 

بدن افراد تحت تأثیر دریافت برخی از مواد غذایی و یا عوامل بیرونی همچون آلودگی هوا، واکنش‌های مختلفی را نشان می‌دهد. یکی از شایع‌ترین واکنش‌های بدن، بروز جوش روی سطح پوست صورت است که افراد زیادی با این مشکل مواجه می‌شوند. مهمترین و پرکاربردترین روش برای جلوگیری و درمان جوش‌‌های صورت، استفاده از ماسک‌‌‌های متنوع خانگی است که سلامت پوست شما را تضمین می‌کند. استفاده روزانه از ماسک‌های صورت تأثیر بسیاری روی طراوت و شادابی پوست گذاشته و جوانی پوست را تضمین می‌نماید. در این مقاله از بانی‌مگ تلاش کرده‌ایم تا شما را با ۷ ماسک فوق العاده برای جوش صورت آشنا کنیم.

ابتدا صورتتان را بشویید!

 

زمانی که به مراقبت از پوست می‌پردازید، احساس خوشایندی به شما دست خواهد داد و پوست شما شادابی و جوانی را تجربه می‌کند؛ بنابراین مهم است که مراقبت‌های پوستی را جدی بگیرید. توجه نمایید که برای استفاده از انواع ماسک فوق العاده برای جوش صورت باید ابتدا صورتتان را با ژل‌های شستشو و یا صابون بشویید تا تأثیر ماسک‌ صورت بیشتر شود.

ماسک عسل و آبِ لیمو

 

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک عدد لیموی تازه

لیمو یکی از مواد پرکاربرد در درمان خانگی جوش صورت است که موجب بیرون آمدن جوش‌های زیرپوستی شده و پوست صورت را روشن می‌سازد. همچنین وجود عسل در این ماسک سبب کاهش التهابات پوستی شده و پوست را آرام می‌نماید. از این ماسک ضدالتهاب و جوش می‌توانید هفته‌ای ۳ بار استفاده کرده تا پس از گذشت مدت کوتاهی تأثیر فوق العادۀ آن را مشاهده نمایید.

برای تهیه و استفاده ماسک آبلیمو و عسل، ابتدا آبِ لیمو را بگیرید و سپس با کمک یک قلموی نرم، آبِ لیمو را روی صورت بمالید. بعد از این مرحله عسل را نیز روی پوستتان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر نمایید و سپس صورت خود را شستشو دهید.

 

ماسک ضدِ جوش زردچوبه

 

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری زردچوبه
  • نصف لیوان آب

زردچوبه با خاصیت ضدالتهاب، جوش و ضدعفونی کنندگی، درمان مناسبی برای جلوگیری از بروز جوش صورت محسوب می‌شود. برای تهیۀ این ماسک فوق العاده برای جوش صورت، مقداری آب را به یک قاشق زردچوبه اضافه نمایید تا حالتی خمیری به دست آید؛ سپس مواد آماده شده را به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار داده و پس از آن صورت خود را بشویید. این ماسک تأثیر فوق العاده‌ای بر کاهش التهابات پوستی دارد و از پوست شما در مقابل جوش‌های مزاحم، محافظت می‌نماید.

منبع: https://sanapress.ir

۹ راهکار برای سم‌زدایی از کل بدن که شما را جوان‌تر می‌کند

۵ بازديد
 

سم‌زدایی یا دیتاکس کلمه‌ای است که احتمالا در سال‌های اخیر زیاد در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف می‌بینید. سم‌زدایی در مجموع به معنای دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص یا استفاده از محصولات خاص است که ادعا می‌شود بدن را از آلودگی‌ها و مواد مضر پاک می‌کند و در نتیجه باعث بهبود وضعیت سلامت بدن می‌شود و وزن را کاهش می‌دهد. اما آیا این نوع سم‌زدایی، واقعیت دارد و به آن نیاز داریم؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

سیستم سم‌زدایی بدن

خوشبختانه بدن ما به‌ گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که خودش می‌تواند سم‌ها و مواد مضر را دفع کند و برای انجام این کار، نیازی به مصرف مکمل‌های گران‌قیمت یا داشتن رژیم‌های غذایی خاص نیست.

در واقع شما می‌توانید با انجام چند کار ساده ولی مهم، سیستم سم‌زدایی بدن خود را تقویت کنید و به فعالیت وادار کنید. در ادامه در مورد سیستم سم‌زدایی بدن و روش‌هایی برای فعال کردن آن بیشتر بخوانید.

باورهای اشتباه رایج در مورد سم‌زدایی

باور عمومی این است که رژیم‌های سم‌زدایی می‌توانند سموم و مواد مضر را از بدن دفع کنند، سلامت شما را بهبود ببخشند و باعث کاهش وزن شوند. این رژیم‌ها معمولا شامل استفاده از ملین‌ها، دیورتیک‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، چای‌ها و دمنوش‌ها و سایر مواد غذایی است که تصور می‌شود خاصیت سم‌زدایی دارند.

عبارت «سم» در زمینه‌ی رژیم‌های سم‌زدایی به‌درستی تعریف نشده است. این سم معمولاً شامل آلاینده‌ها، مواد شیمیایی مصنوعی، فلزات سنگین و غذاهای فرآوری‌شده است که همگی بر سلامت بدن تأثیر منفی می‌گذارند.

با این حال، رژیم‌های سم‌زدایی رایج به ندرت سموم خاصی را که قصد حذف آن‌ را دارند یا مکانیسمی را که ظاهراً سموم توسط آن‌ها از بین می‌رود شناسایی می‌کنند. علاوه بر این، هیچ مدرک محکمی مبنی بر تاثیر این رژیم‌ها برای حذف سموم یا کاهش وزن، وجود ندارد.

خود بدن انسان، روشی پیچیده برای از بین بردن سموم دارد که شامل اندام‌هایی مثل کبد، کلیه، سیستم گوارش، پوست و ریه است. با این حال، تنها زمانی که این اندام‌ها سالم باشند، می‌توانند به طور موثر مواد ناخواسته یا همان سموم را از بین ببرند.

۹ راهکار برای سم‌زدایی کامل از بدن

در حالی که رژیم‌های سم‌زدایی، کاری انجام نمی‌دهند که بدن شما به طور طبیعی نتواند به تنهایی انجام دهد، ولی می‌توانید با روش‌هایی، سیستم سم‌زدایی طبیعی بدن خود را بهبود بخشید.

۱. مصرف نکردن الکل

بیش از ۹۰ درصد الکل در کبد متابولیزه می‌شود. آنزیم‌های کبدی الکل را به استالدئید، که یک ماده شیمیایی سرطان‌زا است، متابولیزه می‌کنند. با تشخیص استالدئید به عنوان سم، کبد آن را به ماده‌ای بی ضرر به نام استات تبدیل می‌کند که بعداً از بدن دفع می‌شود. نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند باعث مشکلات متعددی برای سلامت بدن شود.

نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند به‌شدت به عملکرد کبد آسیب برساند و باعث تجمع چربی، التهاب و جای زخم شوند.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد، کبد نمی‌تواند به اندازه کافی کار کند و وظایف ضروری خود را انجام دهد. یکی از این وظایف، فیلتر کردن مواد زائد و سایر سموم از بدن است.

به این ترتیب، محدودکردن یا پرهیز کامل از الکل یکی از بهترین راه‌ها برای قوی نگه داشتن سیستم سم‌زدایی بدن است.

منبع: ساناپرس

با خواص شگفت‌ انگیز روغن جوجوبا آشنا شوید!

۷ بازديد

اکثر افرادی که از محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌کنند، بدون شک نام روغن جوجوبا را شنیده‌اند. روغن جوجوبا یک مادۀ معجزه کننده برای پوست است که به جوان‌سازی و طراوت پوست کمک زیادی می‌کند. این روغن در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های مراقبتی پوست وجود دارد که نشان از خواص بسیار بالای روغن جوجوبا دارد. روغن جوجوبا یک پاک کننده و محافظت کننده طبیعی پوست در برابر باکتری‌ها و ترمیم کننده معجزه‌گر برای پوست به‌حساب می‌آید. در این مقاله از بانی‌مگ تلاش کرده‌ایم تا شما را با خواص روغن جوجوبا آشنا کنیم.

خاستگاه روغن جوجوبا!

خواص روغن جوجوبا

گیاه جوجوبا گیاهی خوش‌بو، دلپذیر، سرسخت و جاودانه است که در آب‌وهوای خشک و بیابانی رشد می‌کند. در این شرایط آب‌ و هوایی بسیاری از موجودات زنده نمی‌توانند دوام بیاورند اما گیاه جوجوبا علاوه بر استوار ماندن، ثمره‌ای مفید در خود می‌پروراند. از دانه‌های گیاه جوجوبا، روغنی با همین نام تولید می‌شود که خواص درمانی بسیار دارد.

گیاه جوجوبا که خواستگاهش را در شمال قاره آمریکا باید جستجو کرد، از گذشته‌های دور توسط بومیان آن منطقه برای درمان‌های پوستی مانند زخم و کبودی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. روغن جوجوبا از دانه‌های به ثمر رسیده این گیاه به دست می‌آید. این روغن به‌قدری ملایم و خوش‌بو است که می‌تواند به‌تنهایی یا به‌عنوان روغن حامل برای مخلوط شدن با سایر روغن‌ها استفاده شود.

روغن جوجوبا از دانه‌های کوچک گیاه جوجوبا که تقریباً به‌اندازه دانه‌های عناب هستند، گرفته می‌شود. این روغن در اصل نوعی موم اشباع‌نشده است که در محافظت، کنترل رطوبت و نرم کردن پوست و مو بسیار مفید است. وجود اسیدهای چرب اشباع‌نشده در این روغن سبب شده تا بسیار دیرتر از سایر روغن‌ها فاسد شود؛ تاریخ انقضای بالای این روغن سبب شده تا روغن جوجوبا جایگزین مناسبی برای مواد شیمیایی نگه‌دارنده در محصولات آرایشی و نگه‌دارنده پوست باشد.

روغن جوجوبا تأثیرات معجزه آوری برای شادابی، جوانی و سلامت پوست به همراه دارد. در گذشته‌های دور، سرخ‌پوستان آمریکایی از این روغن برای درمان زخم و کبودی‌های پوست استفاده می‌کردند. امروزه اما با تحقیقات مهم آزمایشگاهی خواص بسیار سودمند این روغن برای پوست بر همه آشکار شده و این امر وجود روغن جوجوبا در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های پوست را به‌خوبی اثبات می‌کند. افراد بسیاری از روغن جوجوبا به‌عنوان بخش مهم برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند.


منبع: ساناپرس

میله ارت چیست

۷ بازديد

میله ارت را معمولا در انواع مختلفی تولید میشوند. از جمله آن ها میله ارت مسی، ساختمان، کاپر باند، گالوانیزه، کاپر ولد می باشند. توجه نمایید که مس گزینه ای بسیار مناسب در جهت ماده تشکیل دهنده یک الکترود ارت و هادی زیر زمینی به شمار می آید. استفاده از این محصول با جنس میله سخت در تاسیساتی که از جریان خطای بالا برخوردارند انتخاب مناسبی می باشد.

اما میله هایی که از کاپر باند بهره می برند معمولا در مکان هایی که از جریان کمتری برخوردارند استفاده میشوند. زمانی که به ارتینگ موقت و کوتاه مدت و معمولی می باشند از میله گالوانیزه ارزان قیمت استفاده می شود. میله های هسته از جنس فولاد کاپر باند به طور مشخص از استحکام مکانیکی و الکتریکی بهتر، مقاومت بالا در برابر خوردگی و قیمت پایین تری نسبت به نوع مس سخت و یا فولاد ضد زنگ، برخوردار می باشد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

میله ارت مسی

همان گونه که قبل تر اشاره کردیم از نوع مسی زمانی که نمی توان چاه ارت را حفر کرد استفاده می شود. میله ارت مسی را در طول ها و قطر های متفاوتی مورد استفاده قرار می دهند. این میله ها از طریق کوبش به داخل زمین فرو می روند و در نهایت با کمک یراق آلات و یا جوش احتراقی مربوطه به سیم ارت اتصال می یابند.

در صنعت ارتینگ کشورهای غیر پیشرفته معمولا از روش دوزه کشی نوع مسی استفاده میشود. در این روش لوله مسی با ضخامت مورد نظر انتخاب و سپس میله آهنی را به قطر مناسب با فشار وارد لوله می نمایند. در نهایت نوک میله تیز می شود و یک لایه مس روی میله قرار می گیرد. این روش کارامد نمی باشد چرا که این روش کیفیت و طول عمر مناسبی ندارد. اما بر عکس در کشور های صنعتی پیشرفته از روش نشاندن اتم های مسی بر روی مغزی فولاد استفاده می نمایند.

در این روش ابتدا مغزی فولاد با روش اسید شویی اکسید زدایی میشود و با سیستم چربی گیر چربی های صنعتی و … از روی آن زدوده می شود. سپس با استفاده از مکانیزم خاص آلیاژی بسیار محکم و چسبنده از مس و فولاد به ضخامت چند میکرون بر روی مغزی تشکیل می گردد. سرانجام مس خالص با خلوص بیش از ۹۹/۵ با ضخامت مورد نظر بر روی این آلیاژ نشانده می شود به طریقی که محصول نهایی آن یک میله ارت مسی جدایی ناپذیر و یکپارچه از فولاد و مس می باشد.

 

میله ارت ساختمان

لازم است که بدانید این محصول میتواند از یک میله یا یک لوله بصورت قائم در زمین کوبیده و یا پنهان شود. در حالت دفنی برای لوله و یا میله ارت،چاهی حداقل به عمق 2متر حفر می شود. پس از قرار دادن میله یا لوله در وسط چاه ارت، فضای اطراف الکترود با مواد کاهنده مقاومت پر می شود.

توجه کنید که میله ارت ساختمان نباید که از جنس آلومینیوم یا آلیاژ های آن باشد. هادی اتصال ارتینگ از محل اتصال به الکترود تا محل ترمینال اصلی اتصال ارت باید قابل رویت باشد و یا اینکه کابل ارت برای محفوظ ماندن از درون یک لوله غیر فلزی محافظ عبور داده شده باشد و باید بصورت دوره ای چاه ارت و کابل اتصال ارتینگ ساختمان های مسکونی و اتصالات آن از نظر محکم بودن و خوردگی و زنگ زدگی مورد بازدید قرار گیرد.

توجه کنید که نباید الکترود زمین به ساختمان نزدیک باشد و حداقل در فاصله ای 1.5 متری نصب شود. فراموش نکنید که اندازه لوله بستگی به نوع خاک دارد. لوله معمولا دارای قطر (۴۰mm (۱.۵in و طول (۲.۷۵m (۹ ft می‌باشد. بیشتر در خاک عادی یا خاک خشک و سنگی استفاده می‌شود. رطوبت خاک در تعیین طول لوله تاثیر دارد، اما معمولا باید (۴.۷۵m (۱۵.۵ft باشد.

منبع: https://irchap.takblog.net/Post/197/میله+ارت+چیست

اهمیت استفاده از پودر جوشکاری مس

۶ بازديد

در هنگام خرید پودر جوش کدولد بایستی که اطلاعات کافی راجع به آن داشته باشید تا بتوانید از مزیت‌های این پودر بهره ببرید؛ یعنی بتوانید که برای اتصال قطعات بزرگ از این پودر استفاده کنید و برای قطعات کوچک‌تر به گرم کردن احتیاجی نباشد. زمانی که این پودر خریداری شود به همراه پولک است و برای استفاده و بهتر بهره بردن از آن بایستی قبل از مصرف پودر، آن را به خوبی تکان دهید.

در هنگام خرید این پودر به کیفیت، شرکت سازنده و قیمت آن دقت کنید. زمانی می‎توانید جوشکاری با کیفیت داشته باشید که یک پودر باکیفیت را خریداری کرده باشید. این پودر را از فروشگاه‎های معتبر و رسمی خریداری کنید.

فروشگاه تک ارت انواع برندهای پودر جوش را با بهترین کیفیت و مناسب‎ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین پودرها را با وزن‎های مختلف به فروش می‎رساند به صورتی که نیاز تمام مشتریان را پوشش می‎دهد. در واقع جلب رضایت و اعتماد مشتری را در اولویت خود قرار می‎دهد.

برای راحتی و سهولت خرید، به مشتریان خود مشاوره و راهنمایی رایگان می‌دهد، کارشناسان تک ارت همواره در تلاشند که بهترین‌ها را به مشتریان ارائه دهند.

پودر جوش احتراقی

معمولا پودر جوش احتراقی از پودر آلومینیوم و اکسید مس تشکیل می‎شود که از جمله ویژگی‌های این پودر می‎توان یکپارچگی اتصال پس از جوش، سطح تماس زیاد، عدم فاصله در محل جوش که موجب جلوگیری از نفوذ هر گونه رطوبتی می‎شود، سرعت جوشکاری به اندازه قابل توجهی افزایش می‎یابد، در برابر تنش‌های مکانیکی مقاومت خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و… اشاره کرد.

در واقع این محصول در وزن‎های مختلفی روانه بازار می‎شود که با توجه به نوع سازه و سایز آن انتخاب می‎شود. زمانی که جوشکاری به صورت به صورت دو سیمه یا چند سیمه انجام می‎شود، استفاده از پودر جوش احتراقی سرعت شما را زیاد می‎کند. در صورتی که پودر جوش احتراقی مرطوب شد می‎توانید که آن را در دمای بین 300 تا 350 درجه سانتی‎گراد قرار دهید تا رطوبت از بین برود و پودر خشک شود، زمانی که پودر خشک شد می‎توانید مجددا آن را مورد استفاده قرار دهید.

سعی کنید این نوع پودر را در محل خشک قرار دهید که رطوبت در آن وجود نداشته باشد. لازم به ذکر است اشاره کنیم که این مدل پودرها از از ظرفیت هدایتی بسیار بالایی برخوردار هستند که همین مسئله موجب می‎شود که در قسمت گوشه‌ها، زاویه‎ها استفاده شود.

این روزها برای انجام جوشکاری از پودر جوشکاری استفاده می‎کنند؛ با وروداین محصول، استقامت و استحکام عملیات جوشکاری تضمین شده است. در حالت کلی پودر جوش‌ها یک تحول عظیمی در جوشکاری به شمار می‌روند، که برای اولین بار در دهه 1930 استفاده شدند.

پودر جوش (پودر جوش کدولد) که روانه بازار می‎شود به خوبی داخل فلز محل جوش، سفت و یا ذوب می‎شوند و در نتیجه کار، جوشکاری یکدست و باکیفیتی مشاهده می‌شود. این محصول در انواع مختلفی تولید می‎شود که از نظر ظاهر و ساختار بسیار کارآمد و پیشرفته هستند. کاربرد این پودرها (پودر جوش کدولد) در جوش‌های گوشه‌ای است و یا این که در جوش‌های لوله به لوله مورد استفاده قرار می‎گیرند.

در واقع برای جوش روی فولادهای عمومی ساختمان سازی از این پودرها بهره می‎برند و حتی در لوله سازی و یا دیگ سازی هم کاربرد دارند؛ بنابراین می‎توان گفت این پودرها بسیار کاربردی و مفید هستند که توسط کارخانه های صنعتی و شرکت‎ها تولید می‎شود. مهم‎ترین مزیتی که در استفاده از این وجود دارد این است که پس از جوشکاری سرباره به راحتی جدا می‎شود.

 در صورت عدم استفاده از این پودر، وجود سرباره در جوشکاری ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. این پودر باعث می‎شود که محافظت مناسبی به وجود بیاید که کیفیت جوش را چند برابر می‌کند، البته این موضوع در هنگام جوشکاری حساس اهمیت بیشتری خواهد داشت. یک خاصیت این محصول این است که قادر است مقدار زیادی از سیلیسیوم موجود در فلز محل جوش و همچنین منگنز را به خود جذب نماید.

منبع: https://irchap.takblog.net/Post/196/اهمیت+استفاده+از+پودر+جوشکاری+مس

کاربردهای دریچه ارت

۶ بازديد

حوضچه بتنی: بی‌شک که پیمانکاران و مجریان پروژه‌های مخابراتی یا برق به خوبی با این محصولات آشنایی دارند؛ چرا که امروزه مسئله امنیت و حفاظت جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و چه بسا اینکه برای به کارگیری انواع کابل‌های زمینی از مسیر‌های زمینی نیازمند محصولاتی چون همین باکس‌های توخالی یا حوضچه‌ بتنی هستند.

 حوضچه‌ بتنی را با کیفیت و مقاومت عالی طراحی می‌کنند و با نوعی محصول از پیش ساخته شده است؛ حال با توجه به کاربردهای مختلف، این حوضچه‌ها را در ابعاد، شکل و مدل‌های مختلفی طراحی می‌کنند.

حوضچه بتنی با استفاده از طرح ملات مطلوبی تولید می‌شوند که شامل رشته‌های پلیمری پیشرفته و رشته‌های شیشه‌ای برای وزن سبک، مقاومت در برابر آب (تخلخل کم)، ویژگی‌های حفاظتی خوب و همچنین عمر طولانی و امنیت در هر آب و هوایی است؛ همچنین به عنوان اتاق بتن و پوشش بتنی شناخته می‌شود. در ارتینگ برای پوشاندن گودال زمین استفاده می​‌شود؛ همچنین به عنوان پوشش اتاق بازرسی نیز شناخته می​‌شود. حوضچه بتنی با آرایش قفل، قاب و لولا ارائه می​‌شود.

منهول بتنی پیش ساخته

اکثر انواع تاسیسات ارتینگ و حفاظت در برابر صاعقه را می‌​توان در گودال بازرسی بتن آزمایش کرد. برای استفاده در مکان​هایی که وسایل نقلیه سنگین و چرخ‌​های کوچک رایج هستند، نامناسب است. حوضچه بتنی ارت که یکی از انواع تجهیزات ارتینگ به شمار می‌رود، در سراسر جهان در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. مهمترین کاربردهای حوضچه بتنی  شامل موارد زیر است:

منبع: https://irchap.niloblog.com/p/133/کاربردهای-دریچه-ارت

قهوه‌ای کاملاً قهوه‌ای

۷ بازديد

قهوه ترک

قهوه ترک یکی از طعم‌های محبوب قهوه در ایران است،‌ که طعم خاص و عطر ویژه‌ای دارد. قهوه ترک اصیل با آب تهیه می‌شود و رنگ آن قهوه‌ای سوخته است. قهوه ترک را می‌توانید با شکر یا بدون شکر میل کنید و یا از شیر برای دم کردن آن استفاده کنید. قهوه استفاده شده در قهوه ترک بهتر است برشته باشد و کاملاً سابیده شود. در آکاس مدیا بخوانید:

برای تهیه قهوه ترک در منزل بهتر است از ظرف اصلی آن که قهوه‌جوش مسی سر باریک است و به آن جذوه می‌گویند، استفاده کنید. این قهوه‌جوش در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد. بدنه مسی این قهوه‌جوش باعث می‌شود تا دما به طور یکنواخت به قهوه برسد و سر باریک آن در دم‌کشیدن بهتر قهوه موثر است. اگر این ظرف را در منزل ندارید می‌توانید از قهوه‌جوش‌های معمولی استفاده کنید.

ابتدا آب سرد و شکر را داخل قهوه‌جوش بریزد و خوب هم بزنید تا دانه‌های شکر در آب حل شود. سپس قهوه را به آن اضافه کنید و مجدد هم‌بزنید. بعد از حل شدن قهوه و شکر داخل آب، قهوه‌جوش را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. بعد از چند دقیقه کف‌هایی روی قهوه ایجاد می‌شود. از یک قاشق چایخوری استفاده کنید و کف‌ها را داخل فنجان سرو قهوه بریزد. دو الی ۳ بار بهتر است این کار را در زمان حرارت دیدن قهوه انجام دهید. بعد از ۵ دقیقه قهوه شروع به جوش آمدن می‌کند بهتر است قبل از جوش آمدن قهوه آن را از روی حرارت بردارید تا قهوه طعم تلخ نگیرد.

به هیچ عنوان حرارت گاز را زیاد نکنید زیرا قهوه ترک باید روی حرارت ملایم قرار بگیرد تا طعم دانه‌های قهوه به خوبی آزاد شود و کف آن از بین نرود. بهتر است ۶ تا ۷ دقیقه‌ای را، برای دم کردن این قهوه اختصاص دهید و به طور پیوسته کف روی قهوه را با قاشق بردارید. برای رسیدن به طعم مطلوب قهوه ترک هرگز آن را روی حرارت رها نکنید و شعله گاز را بیش از حد زیاد نکنید تا قهوه طعم سوختگی نگیرد.

قهوه آماده شده را داخل فنجان مخصوص سرو قهوه ترک بریزید. این فنجان‌ها در اندازه ۸۰ الی ۱۰۰ سی سی هستند و اغلب دسته ندارند. قبل از سرو قهوه،‌ چند لحظه‌ای صبر کنید تا پودر قهوه ته‌نشین شود. قهوه ترک با یک استکان آب و اغلب یک تکه شیرینی یا شکلات سرو می‌شود.

ترش،‌ ملس،‌ شیرین |طرز تهیه لواشک آلو

۶ بازديد

سه فصل سال را پشت سر گذاشتیم تا به فصل تابستان و میوه‌های ترش و ملس و شیرین آن برسیم و اندکی صبر کنیم تا اواسط مرداد شود و میوه‌های رسیده و نرم شده ‌را برای تهیه لواشک در منزل کنار بگذاریم. مطمئناً لواشک خانگی بسیار سالم‌تر و بهداشتی‌تر از لواشک‌های آماده است اما اغلب پیش می‌‌آید که در منزل لواشک درست می‌کنیم اما طعمی که دارد باب میل ما نیست و ترجیح می‌دهیم لواشک آماده تهیه کنیم. اما تهیه لواش در خانه کار ساده‌ای است و رعایت چند نکته مهم کافی است تا لواشکی خوشمزه‌تر از لواشک‌های آماده در خانه تهیه کنیم. از آنجایی که لواشک آلو در بین طعم‌های مختلف لواشک،‌بسیار پرطرفدار است ما در این بخش شما را با طرز تهیهٔ آن آشنا می‌کنیم. در آکاس مدیا بخوانید:

طرز تهیه لواشک آلو

برای تهیهٔ لواشک آلو با طعم ترش حتماً از آلوهای ترش استفاده کنید و آلوهای شیرین و نرم را برای تهیه لواشک‌های ملس کنار بگذارید. آلوها را کاملاً تمیز بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس چوب آن را جدا کنید و با چاقو آن را دو قسمت کنید تا هسته به راحتی از آلو جدا شود اگر آلو خیلی رسیده و نرم باشد نیازی به استفاده از چاقو ندارید و با انگشت دست می‌توانید هسته ‌آلوها را جدا کنید. بعد از این مرحله دو لیوان آب را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید بعد از جوش آمدن آب، آلوها را به آن اضافه کنید و ۱۰ دقیقه بعد با کفگیر تخت آلوها را هم بزنید و کمی آنها را فشار دهید تا له شود. سپس نمک را به آن اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید. هنگامی که مایع لواشک غلیظ شد و روی آن حباب‌های ریزی ایجاد شد طعم لواشک را بچشید و اگر نیاز به نمک داشت کمی به آن نمک اضافه کنید. البته بهتر است در این مرحله مایع لواشک زیاد شور نباشد زیرا هنگام خشک شدن،‌ لواشک شورتر می‌شود.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و بعد از آنکه حرارت مایع لواشک کم شد. از یک لگن و صافی یا آبکشی که سوراخ‌های ریزی دارد استفاده کنید و آبکش را روی لگن قرار دهید، سپس مایع لواشک را داخل آن بریزید و با پشت قاشق روی آن بکشید تا مایع از سوراخ‌های صافی رد شود و پوست آلو در آبکش باقی بماند. ای مرحله را دو تا سه بار تکرار کنید تا مایع لواشک کاملاً صاف و یکدست شود.