۹ راهکار برای سم‌زدایی از کل بدن که شما را جوان‌تر می‌کند

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

۹ راهکار برای سم‌زدایی از کل بدن که شما را جوان‌تر می‌کند

۶ بازديد
 

سم‌زدایی یا دیتاکس کلمه‌ای است که احتمالا در سال‌های اخیر زیاد در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف می‌بینید. سم‌زدایی در مجموع به معنای دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص یا استفاده از محصولات خاص است که ادعا می‌شود بدن را از آلودگی‌ها و مواد مضر پاک می‌کند و در نتیجه باعث بهبود وضعیت سلامت بدن می‌شود و وزن را کاهش می‌دهد. اما آیا این نوع سم‌زدایی، واقعیت دارد و به آن نیاز داریم؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

سیستم سم‌زدایی بدن

خوشبختانه بدن ما به‌ گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که خودش می‌تواند سم‌ها و مواد مضر را دفع کند و برای انجام این کار، نیازی به مصرف مکمل‌های گران‌قیمت یا داشتن رژیم‌های غذایی خاص نیست.

در واقع شما می‌توانید با انجام چند کار ساده ولی مهم، سیستم سم‌زدایی بدن خود را تقویت کنید و به فعالیت وادار کنید. در ادامه در مورد سیستم سم‌زدایی بدن و روش‌هایی برای فعال کردن آن بیشتر بخوانید.

باورهای اشتباه رایج در مورد سم‌زدایی

باور عمومی این است که رژیم‌های سم‌زدایی می‌توانند سموم و مواد مضر را از بدن دفع کنند، سلامت شما را بهبود ببخشند و باعث کاهش وزن شوند. این رژیم‌ها معمولا شامل استفاده از ملین‌ها، دیورتیک‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، چای‌ها و دمنوش‌ها و سایر مواد غذایی است که تصور می‌شود خاصیت سم‌زدایی دارند.

عبارت «سم» در زمینه‌ی رژیم‌های سم‌زدایی به‌درستی تعریف نشده است. این سم معمولاً شامل آلاینده‌ها، مواد شیمیایی مصنوعی، فلزات سنگین و غذاهای فرآوری‌شده است که همگی بر سلامت بدن تأثیر منفی می‌گذارند.

با این حال، رژیم‌های سم‌زدایی رایج به ندرت سموم خاصی را که قصد حذف آن‌ را دارند یا مکانیسمی را که ظاهراً سموم توسط آن‌ها از بین می‌رود شناسایی می‌کنند. علاوه بر این، هیچ مدرک محکمی مبنی بر تاثیر این رژیم‌ها برای حذف سموم یا کاهش وزن، وجود ندارد.

خود بدن انسان، روشی پیچیده برای از بین بردن سموم دارد که شامل اندام‌هایی مثل کبد، کلیه، سیستم گوارش، پوست و ریه است. با این حال، تنها زمانی که این اندام‌ها سالم باشند، می‌توانند به طور موثر مواد ناخواسته یا همان سموم را از بین ببرند.

۹ راهکار برای سم‌زدایی کامل از بدن

در حالی که رژیم‌های سم‌زدایی، کاری انجام نمی‌دهند که بدن شما به طور طبیعی نتواند به تنهایی انجام دهد، ولی می‌توانید با روش‌هایی، سیستم سم‌زدایی طبیعی بدن خود را بهبود بخشید.

۱. مصرف نکردن الکل

بیش از ۹۰ درصد الکل در کبد متابولیزه می‌شود. آنزیم‌های کبدی الکل را به استالدئید، که یک ماده شیمیایی سرطان‌زا است، متابولیزه می‌کنند. با تشخیص استالدئید به عنوان سم، کبد آن را به ماده‌ای بی ضرر به نام استات تبدیل می‌کند که بعداً از بدن دفع می‌شود. نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند باعث مشکلات متعددی برای سلامت بدن شود.

نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند به‌شدت به عملکرد کبد آسیب برساند و باعث تجمع چربی، التهاب و جای زخم شوند.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد، کبد نمی‌تواند به اندازه کافی کار کند و وظایف ضروری خود را انجام دهد. یکی از این وظایف، فیلتر کردن مواد زائد و سایر سموم از بدن است.

به این ترتیب، محدودکردن یا پرهیز کامل از الکل یکی از بهترین راه‌ها برای قوی نگه داشتن سیستم سم‌زدایی بدن است.

منبع: ساناپرس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.