آرشیو آذر ماه 1399

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

مدارك لازم براي ثبت شركت

۳۰ بازديد

مدارك لازم براي ثبت شركت

 

با توجه به اين كه در كشور ايران ثبت شركت‌ها بر اساس ماهيت شركت‌هاي مختلف و اهداف تعيين شده انجام مي‌شود، افزايش اطلاعات در اين زمينه مي‌تواند براي صاحبان كسب و كارهاي تجاري بسيار مؤثر باشد. كساني كه مي‌خواهند پروسه ثبت شركت خود را تسريع ببخشند قطعاً بهتر است قبل از هر اقدامي مدارك لازم براي ثبت شركت را تكميل كنند. به دليل الكترونيكي شدن روند ثبت شركت‌ها، مي‌توان بيان كرد كه روال كار بسيار سريع‌تر از قبل شده و مي‌توان با صرفه جويي در زمان و هزينه شركت را به ثبت رساند.

الكترونيكي شدن روند ثبت شركت‌ها باعث شده است تا بسياري از شركت‌هاي خدماتي و بازرگاني بتوانند فعاليت كاري خود را گسترش دهند و اقدام به ثبت شركت نمايند. يكي از مباحث مهم در زمينه ثبت شركت به صورت الكترونيكي مدارك لازم براي ثبت شركت است كه در ادامه به آن مي‌پردازيم. اگر مي‌خواهيد يك شركت تجاري ثبت كنيد بهتر است با ما همراه باشيد.

انواع شركت‌هاي تجاري

با توجه به قوانين ثبت شركت‌ها در ايران مي‌توان گفت كه شركت‌ها به سه دسته كلي تقسيم بندي مي‌شوند كه شامل: شركت‌هاي دولتي، شركت‌هاي مدني و شركت‌هاي تجاري است. تمركز ما بيشتر بر روي شركت‌هاي تجاري است، چرا كه اين شركت‌ها داراي اهداف مالي بوده و از افراد حقيقي و شركا تشكيل مي‌شوند. ويژگي‌هاي شركت‌هاي تجاري باعث شده است تا بسياري از افراد براي رسيدن به يك وضعيت مالي مناسب و سودآوري كافي به دنبال تأسيس آن باشند.

شركت‌هاي تجاري داراي مشخصه‌هاي قابل توجه بوده كه از جمله آن‌ها مي‌توان به مشخص بودن سود و زيان، مبادلات بازرگاني و تجاري اشاره داشت. اهميت ثبت شركت در ايران به گونه‌اي است كه براي دربرگيري فعاليت مالي، حقوقي و بيمه‌اي داراي اهميت است، در واقع براي اين كه چند فرد بتوانند اهداف تجاري خود را دنبال كنند بايد يك شركت تجاري را به ثبت برسانند.

[f]

شرايط كليدي ثبت شركت

برخي از قوانين كليدي در زمينه ثبت شركت وجود داشته كه باعث مي‌شود تا مراحل ثبت آن داراي پيچيدگي‌هاي مخصوص به خود باشد. از مهم‌ترين شرايط ثبت شركت مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مشخص كردن ماهيت و فعاليت تجاري شركت
  • مشخص نمودن سمت شركا، سود و زيان و سرمايه اوليه
  • مشخص نمودن فعاليت شركت براي هر كدام از شركا
  • تأييد سلامت طرفين معامله و شركا
  • وجود مشروعيت معاملات و قرارداد بين شركا و طرفين

هر كدام از موارد بالا باعث مشروعيت بخشيدن به ثبت شركت شده و مي‌تواند براي طي كردن مراحل بعدي بسيار ضروري باشد. براي ثبت شركت، تشريفات قانوني وجود داشته كه حداقل بايد از دو نفر تشكيل شده باشد. براي ثبت شركت تهيه اساسنامه، اظهارنامه، صورت جلسه مجموع عمومي و مجوز فعاليت بسيار اهميت دارد و افراد بايد قبل از اقدام به هر كاري نسبت به تهيه كردن موارد گفته شده تلاش كنند.

مدارك لازم براي ثبت شركت

ماهيت شركت‌هاي تجاري موجود در ايران متفاوت است و با توجه به وضعيت شركت‌ها مي‌توان بيان كرد كه مدارك لازم براي شركت‌هاي سهامي خاص و با مسئوليت محدود داراي تفاوت‌هاي تعيين كننده است. در ادامه به مهم‌ترين مدارك لازم براي ثبت شركت‌ها اشاره خواهيم داشت:

[f]

مدارك لازم براي ثبت شركت سهامي خاص

  • ارائه دو برگ از اساسنامه و اظهارنامه شركت
  • كپي برابر اصل شناسنامه و كارت ملي صاحب شركت و سهامداران
  • ارائه دو نسخه مختلف از صورت جلسه مجمع عمومي
  • ارائه تعهد نامه كليه اعضاء هيئت مديره و بازرسين شركت
  • ارائه اصل فيش واريزي كه شامل حداقل 35% از سرمايه اوليه شركت است

مدارك لازم براي ثبت شركت با مسئوليت محدود

  • ارائه دو نسخه از شركت‌نامه، اساسنامه و تقاضانامه شركت
  • تكميل فرم تعيين اولويت نام‌هاي پيشنهادي و ارائه فيش واريزي
  • ارائه اصل مجوز فعاليت شركت كه بايد از مراجع ذي‌ربط دريافت شود
  • تصوير برابر با اصل مدرك احراز هويت صاحب شركت و شركا
  • ارائه دو نسخه از صورت جلسه هيات مديره و مجمع عمومي مؤسسين
  • ارائه اصل وكالت‌نامه در صورتي كه ثبت شركت توسط وكيل انجام شده باشد

هر كدام از مدارك بالا براي ثبت قانوني شركت ضروري است و بايد به صورت كامل به اداره ثبت شركت‌ها ارائه شود.

سخن پاياني

در هنگام ثبت شركت در سامانه ثبت شركت‌ها كه به صورت الكترونيكي است با توجه به نوع شركتي كه قصد داريد آن را به صورت رسمي به ثبت برسانيد بايد مدارك مورد نياز خود را آماده و سپس در سايت بارگذاري كنيد. هر كدام از مدارك خواسته شده در سايت داراي اهميت است و براي اين كه بتوانيد پروسه ثبت نام را به خوبي طي كنيد بايد به آن توجه كنيد. وجود پيچيدگي‌هاي مختلفي كه در ثبت شركت وجود دارد باعث مي‌شود تا افراد به دنبال يك مجموعه معتبر براي ثبت شركت خود باشند.

استفاده از يك مجموعه معتبر نظير ثبت شركت هانا مي‌تواند براي ثبت موسسه و شركت به صورت تخصصي بسيار كاربردي باشد. اگر بخواهيد شركت خود را در يك مسير هموار قرار دهيد و با مديريت بهتر هزينه‌ها به ثبت برسانيد مي‌توانيد از خدمات مختلف ثبت شركت هانا استفاده كنيد. ثبت شركت هانا با مشخص كردن مدارك لازم براي ثبت شركت، شما را در يك مسير هموار قرار مي‌دهد.

براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.

هزينه ثبت تغيير آدرس شركت

۲۴ بازديد

هزينه ثبت تغيير آدرس شركت

 

زماني كه يك شركت تجاري را به صورت قانوني به ثبت مي‌رسانيد، طبق قوانين تعيين شده حداكثر به مدت دو ماه زمان داريد تا يك مكان اداري براي آن تعيين كنيد. تعيين يك مكان مناسب براي ثبت شركت به دليل وجود پرونده مالياتي و دريافت كد اقتصادي ضروري است. ممكن است پس از ثبت شركت به هر دليلي نياز به ثبت تغيير آدرس احساس شود. بايد توجه كنيد كه ثبت تغيير آدرس شركت داراي هزينه است لذا هزينه ثبت تغيير آدرس شركت با توجه به ماهيت شركت‌ها متفاوت است.

تغيير آدرس شركت به معناي جا به جايي يك شركت يا موسسه از يك مكان به مكان ديگر است. تغيير آدرس شركت بايد طبق قوانين در نظر گرفته شده انجام شود و با توجه به اساسنامه قانوني و بندهاي موجود در آن، داراي تشريفات خاص است. اگر مي‌خواهيد در زمينه هزينه ثبت تغيير آدرس شركت بيشتر بدانيد بهتر است تا انتها ما را همراهي كنيد.

تغيير آدرس شركت

همان طور كه در بالا به آن اشاره شد، با توجه به ماهيت شركت‌هاي موجود در ايران گاهي به دلايل مشخص مالك شركت قصد دارد تا مكان فيزيكي شركت يا موسسه را تغيير دهيد. قانون اين اجازه را به وي مي‌دهد كه بتواند در چارچوب تشريفات در نظر گرفته شده تغيير آدرس شركت را در سيستم اعمال كند. در صورتي كه در اساسنامه شركت اختيار تغيير آدرس به عهده هيئت مديره واگذار شده باشد اين كار مي‌تواند توسط هيئت مديره بدون هيچ منع قانوني انجام شود.

زماني كه يك شركت قصد تغيير آدرس خود را دارد و مي‌خواهد يك جا به جايي بزرگ انجام دهد، تمامي شركا بايد در قالب يك جلسه، صورت‌جلسه‌اي تنظيم كرده و آن را امضاء نمايند. در شركت‌هاي سهامي خاص و شركت‌هاي با مسئوليت محدود با تشكيل يك مجمع عمومي فوق‌العاده تغيير آدرس شركت مورد بررسي قرار مي‌گيرد. صورت جلسه نگارش شده بايد به صورت رسمي به امضاء تمامي اعضاء رسيده باشد تا اعتبار قانوني داشته باشد.

[f]

مدارك مورد نياز براي تغيير آدرس شركت

با توجه به اين كه براي تغيير آدرس شركت بايد تشريفات به خصوصي طي شود لذا در اين زمينه نياز است كه يك سري از مدارك مختلف تهيه و به اداره امور ثبت شركت‌ها داده شود. مدارك مورد نياز براي تغيير آدرس شركت به شرح زير است:

  • ارائه مدارك هويت مدير اصلي شركت به همراه سهامداران و شركا
  • ارائه مدارك شركت شامل اساسنامه، شركت نامه، اظهارنامه، روزنامه تأسيس و روزنامه آخرين تغييرات انجام شده
  • ارائه مهر شركت يا موسسه و سربرگ شركت براي تنظيم صورت جلسه
  • تشكيل جلسه و تنظيم صورت جلسه كه به امضاء تمام اعضاء رسيده باشد
  • تعيين مكان جديد براي انجام فعاليت شركت (مكان جديد بايد داراي كد پستي باشد)
  • ارائه ساير مدارك مورد نياز كه براي شركت‌هاي مختلف متغيير است

هزينه ثبت تغيير آدرس شركت

هزينه ثبت تغييرات شركت با توجه به وجود قوانين مشخص به دو دسته مختلف تقسيم بندي مي‌شود كه شامل هزينه روزنامه رسمي تغييرات شركت و هزينه ثبت تغييرات شركت است. براي تغيير آدرس شركت همان طور كه در مقدمه به آن اشاره شد بايد هزينه مختلفي پرداخت شود. براي تغيير آدرس شركت تهيه كردن يك صورت‌جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده كافي است كه هزينه حدودي آن براي شركت‌هاي مختلف چيزي حدود 400 هزار تومان است. هزينه بيان شده به صورت قطعي نبوده و نمي‌توان براي شركت‌هاي مختلف به آن استناد كرد.

با توجه به تغييرات صورت گرفته ثبت تغييرات بايد در روزنامه به اطلاع عموم مردم برسد. در واقع تغيير آدرس شركت بايد در روزنامه رسمي و كثيرالانتشار درج و منتشر شود كه هر كدام از اين موارد داراي هزينه مجزا بوده و مي‌تواند حدود 300 هزار تومان هزينه به دنبال داشته باشد. با توجه به موارد گفته شده و ثبت تغييرات در سامانه مربوطه مي‌توان بيان داشت كه هزينه تغييرات مي‌تواند براي شركت‌هاي با سهامي خاص و شركت‌هاي با مسئوليت محدود متفاوت باشد.

[f]

كلام پاياني

بايد توجه داشته باشيد كه تغيير آدرس شركت داراي هزينه است. هزينه ثبت تغيير آدرس شركت متفاوت بوده و با توجه به ماهيت شركت هاي مختلف مي تواند داراي تشريفات خاص باشد. توجه داشته باشيد كه هر تغيير جانبي پس از ثبت كامل شركت داراي هزينه بوده و متغيير است. تغييرات شركت به عنوان يكي از معيارهاي اصلاح موضوعات شركت بوده و مي‌تواند براي مديران كسب و كارهاي تجاري داراي اهميت باشد.

اگر بخواهيد آدرس شركت خود را تغيير دهيد و از يك مكان به مكان ديگر برويد بهتر است اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش دهيد. اگر مي‌خواهيد تمام مراحل تغيير آدرس و پرداخت هزينه را در يك بستر امن انجام دهيد مي‌توانيد از ثبت شركت هانا استفاده كنيد. ثبت شركت هانا به عنوان يك شركت تخصصي در اين زمينه فعاليت داشته كه مي‌تواند ثبت تغييرات شركت را با قيمت بسيار مناسب و با كيفيت عالي انجام دهد. خدمات مختلفي از سوي اين مجموعه انجام مي‌شود كه مي‌توانيد با مراجعه به وب سايت ثبت شركت هانا از خدمات آنان بهره‌مند شويد.

براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.

ثبت برند با هانا ثبت

۲۹ بازديد

ثبت برند با هانا ثبت

 

مراحل ثبت برند چگونه است؟

ثبت برند , ثبت علامت تجاري (علائم تجاري)

ثبت برند و علامت تجاري در اداره مالكيت صنعتي ثبت مي‌شود كه از زير مجموعه هاي سازمان ثبت اسناد و املاك مي‌باشد. وظيفه اين اداره ثبت علامت‌هاي تجارتي و اختراعات است. مطابق با قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب سال ۱۳۱۰ و آئين نامه اجرايي اين قانون، ثبت برند مبناي حمايت قانون از محصولات يك شركت مي‏باشد. زماني كه برند يا علامت تجاري به نام يك شركت به ثبت رسيده است، مي‏تواند از علامت تجاري استفاده كند

ثبت برند مزاياي زيادي دارد كه در ادامه به بخشي از آن‌ها اشاره مي‌كنم. ثبت علامت تجاري تضمين مي‌كند كه مشتريان مي‌توانند محصولات را از يكديگر تشخيص دهند. همچنين شركت‌ها را قادر مي‌سازد محصولات‌شان را از يكديگر متمايز سازند. علائم تجاري ابزار بازاريابي و اساس ايجاد وجهه و شهرت شركت‌ها هستند و اجازه استفاده از  آنها به اشخاص ثالث داده مي‌شود و منبع مستقيم درآمد از محل حق امتيازها مي‌باشند. بايد توجه داشت كه برند ثبت‌شده جزء ضروري موافقت‌نامه‌هاي اعطاي نمايندگي است.

با اينكه اكثر كسب و كارها به اهميت استقاده از علائم تجاري به منظور تميز دادن محصولات‎شان از محصولات رقبا پي برده‌اند، همه آنها اهميت حمايت از علائم تجاري از طريق ثبت را درك نكرده‌اند.

پس از ثبت برند طبق قانون ثبت علائم تجاري شخص/شركت حق انحصاري پيدا مي‌كند، بموجب آن مي‌توانيد از عرضه كالاهاي يكسان يا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاري كه عين يا به طريق گمراه كننده‌اي مشابه علامت تجاري شما هستند جلوگيري نمايد. اگر علامت تجاري ثبت نشود، شركت‌هاي رقيب از همان علامت يا علامتي كه شباهت آن با علامت مزبور به اندازه‌اي است كه موجب گمراهي خواهد شد براي همان كالا يا كالاهاي مشابه استفاده خواهند كرد و در نتيجه سرمايه‌گذاري در بازاريابي يك محصول ممكن است به هدر رود.

براي ثبت برند بايد مجوز داشته باشيد؟

ثبت برند مي‌تواند براي اشخاص حقيقي و حقوقي انجام شود كه هر كدام داراي شرايط مخصوص به خود است. در واقع بايد بيان كرد براي ثبت برند ارائه مجوزهاي شركت ضروري است و كپي كارت بازرگاني نيز بايد وجود داشته باشد. مجوزهاي لازم براي ثبت برند شامل پروانه بهره برداري، جواز تأسيس و غيره است

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مراحل ثبت برند , ثبت علامت تجاري (علائم تجاري)

  • سه برگ اظهار نامه ثبت علامت تجارتي ( علائم تجاري ) از دايره فروش اوراق بهادار خريداري و مطابق نمونه پيوستي تكميل شود.
  • اگر علامت مورد درخواست بصورت تصوير يا نوشته خاصي باشد ۱۰ قطعه از تصوير يا نوشته مذكور بهمراه اظهارنامه تحويل اداره مالكيت صنعتي گردد.
    • تذكر ۱:به تعداد هر طبقه اضافه يك قطعه تصوير مذكور بايد اضافه گردد.
    • تذكر ۲:سه قطعه از تصاوير مذكور در محل مخصوص اظهار نامه اظهار نامه ثبت علامت تجارتي الصاق گردد.
    • تذكر ۳:اندازه نمونه ها نبايد از ده سانتي متر از هر طرف تجاوز نمايد .
  • مدارك ابرازي توسط مسئول اداره مورد بررسي اوليه قرار گرفته و جهت پداخت حق الثبت اظهار نامه ، متقاضي به حسابداري اداره هدايت مي شود و كارشناس تعيين مي گردد.
  • متقاضي به حسابداري اداره مراجعه و اظهار نامه را ارائه و فيش بانكي صدور مي يابد . پرداخت وجه بايد در شعبه بانك ملي مستقر در ساختمان ثبت صورت گيرد و پس از پرداخت وجه فيش به حسابداري ارائه گردد . مسئول حسابداري با ملاحظه فيش ضمن انعكاس در دفاتر مربوطه اظهار نامه را ممهور نموده و تحويل متقاضي ميدهد.
  • مدارك (اظهار نامه و تصاوير)تحويل اداره شود . اظهار نامه در دفتر ثبت اظهار نامه ثبت شده و به مهر ساعتي همراه با روز و ماه و سال ممهور مي گردد. برگ اول اظهار نامه ثبت علامت تجارتي تحويل متقاضي مي گردد . برگ دوم اظهار نامه ضبط در سوابق شده و برگ سوم جهت بررسي در اختيار كارشناس معينه قرار مي گيرد .
  • كارشناس مربوطه در ظرف ۱۵ روز به تقاضاي وارده رسيدگي و در صورت عدم ملاحظه سابقه ثبت و يا مشابهت با علايم ثبت شده و تعيين طبقه كالا اقدام به تهيه پيش نويس آگهي تقاضاي ثبت علامت تجارتي مي نمايد .
    • تذكر ۱:در صورتي كه كارشناس در موقع رسيدگي ملاحظه نمايد كه علامت متقاضي قبلا ثبت شده يا مشابهت باعلايم ثبت شده دارد اخطار رد علامت را تهيه و بنظر مسئول اداره مي رساند.
    • تذكر ۲:در صورت رد تقاضاي ثبت علامت تجارتي از ناحيه اداره ، متقاضي مي تواند ظرف ده روز از تاريخ ابلاغ از اين تصميم به دادگاه هاي حقوقي تهران شكايت نمايد .
  • مسئول اداره پيش نويس آگهي تقاضاي ثبت علامت تجارتي را امضا و به ماشين نويسي ارجاع و پس از تحرير آگهي مذكور آن را امضا مي نمايد . اين آگهي كه يك نمونه از علامت درخواستي به آن الصاق شده ضمن ثبت در دفتر انديكاتور توسط مسئول اين امر ، تحويل متقاضي مي گردد تا به روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران(به نشاني تهران پارك شهر خيابان بهشت ساختمان دادگستري جمهوري اسلامي ايران )برده شود.
    • تذكر : متقاضي قبل از مراجعه به روزنامه رسمس بايد اقدام به تهيه كليشه تصوير علامت مربوط نمايد و سپس كليشه مذكور را بهمراه آگهي تحويل روزنامه رسمي نمايد .
  • پس از اينكه آگهي تقاضاي ثبت علامت تجارتي در روزنامه رسمي درج و منتشر گرديد متقاضي ۳۰ روز(با احتساب دو روز اضافه)بعد از تاريخ انتشار با در دست داشتن يك نسخه از روزناه مذكور به اداره مالكيت صنعتي مراجعه نمايد و ضمن تقديم يك برگ تقاضاي ثبت علامت(بشرح نمونه)و يك نسخه از روزنامه فوق تقاضاي ثبت علامت تجارتي را بنمايد .
  • مسئول اداره پس از وصول تقاضا و روزنامه رسمي دستور ضميمه شدن به پرونده را صادر و به كارشناس مربوطه ارجاع مي نمايد . كارشناس معينه پرونده را بررسي و در صورت عدم وصول اعتراص نسبت به تقاضاي ثبت علامت تجارتي دستور پرداخت حق الثبت علامت تجارتي راصادر و اقدام به تهيه آگهي ثبت علامت تجارتي مي نمايد و ضمن گواهي مراتب را به نظر مسئول اداره رسانده و مسئول اداره پس از بررسي و امضا به ماشين نويسي ارجاع ميدهد.
  • متقاضي به حسابداري مراجعه و مسئول حسابداري با ملاحظه پرونده و محاسبه فيش مبلغ حق الثبت را صادر و متقاضي براي پرداخت به شعبه بانك ملي مستقر در سازمان ثبت رجوع نموده و پس ا ز پرداخت وجه به حسابداري مراجعه و يك نسخه از فيش را تحويل حسابداري مي دهد. مسئول حسابداري با ملاحظه فيش انعكاس در دفاتر مربوطه اظهار نامه را ممهور نموده و تحويل متقاضي ميدهد.
  • متقاضي يك برگ تصديق ثبت علامت تجارتي را از قسمت فروش اوراق خريداري و به اداره مراجعه و مدارك پرداخت حق الثبت و برگ تصديق را ارائه و مسئول اداره دستور ضم به پرونده و ادامه عمليات ثبتي را صادر مي نمايد . يك قطعه از علامت در دفتر ثبت علايم و دفتر طبقات كالا الصاق و ثبت مي شود .
    مراتب در برگ تصديق ثبت علامت در ج و ضبط پرونده شده و آگهي ثبت علامت تجارتي تحرير شده توسط مسئول اداره امضا و پس از ثبت در دفتر انديكاتور جهت درج در روزنامه رسمي تحويل متقاضي مي گردد.
  • متقاضي به روزنامه رسمي مراجعه و آگهي ثبت علامت تجارتي را جهت درج در روزنامه ارائه ميدهد.
  • متقاضي با در دست داشتن يك نسخه از روزنامه رسمي منتشره مذكور به اداره مالكيت صنعتي مراجعه و روزنامه رسمي را جهت ضبط در پرونده ارائه مي دهد . مسئول اداره باوصول روزنامه رسمي حاوي درج آگهي ثبت علامت تجارتي تصديق ثبت علامت تجارتي را امضا و دستور تحويل آن را به متقاضي صادر مي نمايد . تصديق ثبت پس از احراز هويت و اخذ رسيد تحويل صاحب علامت مي شود .
  • تصديق ثبت علامت تجارتي از تاريخ اظهار نامه مربوط بمدت ده سال اعتبار دارد . در صورتي كه صاحب علامت تمايل به استمرار سابقه ثبت داشته باشد مي تواند حداكثر ظرف ۶ ماه از انقضاي اعتبار تصديق ثبت اقدام به تجديد علامت نمايد . در صورتي سپري شدن مدت ۶ ماه علامت ثبت شده ديگر اعتبار قانوني نخواهد داشت .

براي برند چجوري اسم پيدا كنيم؟

انتخاب نام برند به عنوان يكي از وظايف مديريت بازاريابي محسوب مي‌شود كه مي‌تواند داراي اهميت باشد. براي انتخاب نام برند بهتر است به راحتي نگارش آن توجه كنيد، سعي كنيد نامي را براي برند خود انتخاب كنيد كه منحصربه‌فرد و آينده‌نگرانه باشد. انتخاب نام برند با تلفظ صحيح و بدون وجود ريشه احساسي به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به يك برند مناسب دست پيدا كنيد. در انتخاب نام برند توجه كردن به بخش مخفف كلمات داراي اهميت است. بهتر است نام برند انتخابي تقليدي از نام برند ديگران نباشد و به خودي خود معني مجزا داشته باشد.

نبايدهاي اسم برند

واژه‌هاي عام. براي مثال، اگر شركت شما قصد دارد علامت تجاري «صندلي» را براي فروش صندلي ثبت كند، تقاضانامه ثبت اين علامت مردود خواهد شد چون «صندلي » واژه‌هاي عام براي اين محصول است.

واژه‌هاي توصيف كننده. اينها كلماتي هستند كه معمولآ در تجارت به منظور توصيف محصول مورد نظر بكار مي‌روند. براي مثال، ثبت كلمه شيرين براي شكلات قابل قبول نخواهد بود چون محصول را توصيف مي‌كند.

علائم گمراه كننده (فريب دهنده): علائم تجاري هستند كه مصرف كننده را نسبت به ماهيت، كيفيت يا مبداء جغرافيايي محصول گمراه مي‌كند يا فريب مي‌دهند.

علائمي كه خلاف نظم عمومي و اخلاق حسنه هستند. بطور كلي كلمات يا تصاويري كه موازين و هنجارهاي اخلاق حسنه و مذهبي كه عمومآ پذيرفته شده‌اند را نقض كنند بعنوان علامت تجاري قابل ثبت نيستند.

پرچم‌ها نشان‌هاي سلطنتي، علائم رسمي دولتي و نشان‌هاي كشورها و سازمان‌هاي بين المللي كه نمونه‌اي از آنها به دفتر بين‌المللي سازمان جهاني مالكيت معنوي (wipo) اعلام شده است معمولاً قابل ثبت نيستند.

طبق ماده ۳۲ قانون علامت درموارد زير قابل ثبت نيست‌:

الف ـ نتواند كالاها يا خدمات يك مؤسسه را از كالاها و خدمات مؤسسه ديگر متمايز سازد.

ب ـ خلاف موازين شرعي يا نظم عمومي يا اخلاق حسنه باشد.

ج ـ مراكز تجاري يا عمومي را به ويژه درمورد مبدأ جغرافيايي كالاها يا خدمات يا خصوصيات آنها گمراه كند.

د ـ عين يا تقليد نشان نظامي‌، پرچم‌، يا ساير نشانهاي مملكتي يا نام يا نام اختصاري يا حروف اول يك نام يا نشان رسمي متعلق به كشور، سازمانهاي بين‌الدولي يا سازمانهايي كه تحت كنوانسيونهاي بين‌المللي تأسيس شده‌اند، بوده يا موارد مذكور يكي از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن كه توسط مقام صلاحيتدار كشور مربوط يا سازمان ذي‌ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.

هـ ـ عين يا به طرز گمراه‌كننده‌اي شبيه يا ترجمه يك علامت يا نام تجاري باشد كه براي همان كالاها يا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه ديگري در ايران معروف است‌.

و ـ عين يا شبيه آن قبلاً براي خدمات غيرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن كه عرفاً ميان استفاده از علامت و مالك علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالك علامت قبلي لطمه وارد سازد.

ز ـ عين علامتي باشد كه قبلاً به نام مالك ديگري ثبت شده و يا تاريخ تقاضاي ثبت آن مقدم يا داراي حق تقدم براي همان كالا و خدمات و يا براي كالا و خدماتي است كه به‌لحاظ ارتباط و شباهت موجب فريب و گمراهي شود.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

نكات ثبت برند

ثبت برند با ثبت اظهارنامه علامت تنها از طريق فايل الكترونيكي امكان پذير بوده و متقاضيان ثبت علامت مي‌توانند از طريق اين آدرس http://ip.ssaa.ir/BSigns/Steps.aspx  اظهار نامه خود را تسليم اداره علامت نمايند.

درخواست ثبت برند و علامت تجاري

تقاضا يا درخواست ثبت برند و علامت تجاري بايد به زبان فارسي و در سه نسخه روي نمونه‌هاي چاپي مخصوصي كه از طرف اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي در اختيار متقاضيان گذارده مي‌شود به عمل آيد. تقاضاي مزبور ممكن است شخصاً از طرف متقاضي يا از طرف وكيل او تسليم گردد و داراي تاريخ و امضاء حاوي نكات زير باشد:

  1. اسم و اقامتگاه و تابعيت صاحب علامت و مركز اصلي موسسه او.
  2. اسم و اقامتگاه وكيل او در تهران در صورتي كه اظهارنامه توسط وكيل داده شده باشد.
  3. رشته تجارت يا نوع صنعت يا فلاحيت
  4. تاريخ ثبت و محل و شماره ثبت علامت در كشور مبدا در صورتي كه علامت خارج ايران به ثبت رسيده باشد.
  5. اقامتگاهي كه صاحب علامت در تهران انتخاب مي‌نمايد.
  6. اسم اقامتگاه شخص يا اشخاصي كه در تهران صلاحيت دريافت ابلاغ‌ها و اخطارها را دارند.
  7. شرح و نوع كالا يا محصولاتي كه علامت براي تشخيص آن بكار مي‌رود با تعيين طبقات درخواست شده طبق طبه‌بندي ضميمه آيين‌نامه.
  8. شرح و توصيف علامت درخواست شده و طرز مخصوص استعمال آن اگر مورد داشته باشد.
  9. تعيين ضمايم
    تنظيم نام و نشاني درخواست كننده مقيم خارجه بايد علاوه بر فارسي به حروف لاتين باشد و با همان حروف نيز ثبت و آگهي خواهد شد.

براي آگاهي از قيمت و ميزان هزينه ثبت برند و علامت تجاري با مشاورين ما در هانا ثبت تماس حاصل فرماييد.

ثبت برند چقدر طول مي كشد؟

ثبت برند به عنوان يكي از مراحل شناسايي برند مورد علاقه شما به اداره ثبت شركت‌هاست كه داراي مراحل مختلف بوده و براي اين كه بتوانيد به يك وضعيت مطلوب برسيد بايد طبق فرم‌هاي خواسته شده، مراحل را به خوبي انجام دهيد. پس از ارائه مدارك مورد نياز، ظرف 3 ماه كاري نتيجه‌ي درخواست شما توسط كارشناسان مربوطه مورد بررسي قرار مي‌گيرد و نتيجه ثبت يا رد آن مشخص مي‌شود.

ثبت برند بدون جواز كسب

براي ثبت برند در اولين گام بايد مداركي را فراهم كرد. يكي از مهم ترين مداركي كه بايد تهيه شود، جواز كسب مي‌باشد. جواز كسب متناسب با نوع فعاليت متفاوت است. توجه نماييد كه با توجه به نوع فعاليت خود ، بايد نسبت به اخذ جواز كسب از سازمان مربوطه اقدام كنيد.

اعتراض به ثبت برند

سيستم ثبت برند و علامت تجاري در ايران طريقه اعلامي است. رسيدگي اداره ثبت محدود است به اينكه علامت مخالف مقررات قانوني نباشد و شباهتي با علامات ثبت شده قبلي نداشته باشد. چون تشخيص شباهت بين دو علامت امري است نظري، ممكن است علامت طوري معرفي شده باشد كه در بدو امر شباهت با علامت ثبت شده قبلي معلوم نگردد يا اينكه صاحب علامت قبلي راجع‌به درجه شباهت با اداره ثبت موافق نباشد. زيرا قانون ثبت علايم تصريح مي‌كند كه شباهت علامت با علامت ديگري كه ثبت شده است به اندازه‌اي باشد كه مصرف‌كنندگان عادي يعني اشخاصي را كه اطلاعات مخصوصي ندارند به اشتباه اندازد. علاوه بر آن ممكن است شخصي هنوز تقاضاي ثبت علامت خود را ننموده باشد و قبل از آنكه او اقدام كند شخص ديگري همان علامت را بخواهد به نام خود ثبت كند به اين جهت ماده ۱۱۶ ثبت برند و علامت تجاري مقرر مي‌دارد:
اشخاص ذيل مي‌توانند نسبت به علامتي كه تقاضاي ثبت آن شده يا به ثبت رسيده است اعتراض كنند:

  1. كساني كه آن علامت را علامت تجاري خود مي‌دانند.
  2. كساني كه آن علامت با علامت آن‌ها به اندازه‌اي شباهت دارد كه مصرف‌كنندگان عادي را به اشتباه مي‌اندازد.

در هريك از دو حالت فوق اگر معترض كسي باشد كه علامت قبلاً به اسم او ثبت نشده است بايد در حين اعتراض براي علامت خود مطابق مقررات اين قانون تقاضاي ثبت كرده حق‌الثبت و تمام مخارج مربوط به آن را قبلاً تاديه نمايد. در مورد كساني كه موسسه آن‌ها در خارج از ايران واقع است حق اعتراص مشروط به شرط معامله متقابل مذكورره در فقره دوم ماده ۴ مي‌باشد)).
بنابراين اعتراض به ثبت برند و علامت تجاري ممكن است قبل از ثبت به عمل آيد و يا بعد از ثبت آن.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

ليست طبقات ثبت برند و علائم تجاري

  • طبقه ١ – مواد شيميائي مورد استفاده در صنايع علوم عكاسي و همچنين كشاورزي باغباني و جنگلباني رزينهاي مصنوعي پردازش نشده پلاستيكهاي پردازش نشده كودهاي گياهي تركيبات اطبائ حريق مواد آبكاري و جوشكاري فلزات مواد شيميائي براي نگهداري مواد غذائي مواد دباغي چسبهاي صنعتي .
  • طبقه ٢- رنگ روغن جلا لاك مواد ضد زنگ زدگي و جلوگيري كننده از فاسد شدن چوب مواد رنگي مواد تثبيت رنگ رزين يا صمغ هاي خام طبيعي فلزات به صورت پودر يا ورق براي نقاشان ساختمان چاپگرها و هنرمندان.
  • طبقه ٣- تركيبات سفيد كننده و ساير مواد مخصوص شستشوي لباس مواد مخصوص تميز كردن براق كردن لكه گيري و سائيدن صابون عطريات روغن هاي اسانس مواد آرايشي لوسيونهاي مو گرد و خميردندان .
  • طبقه۴- روغنها و گريسهاي صنعتي روان كننده ها تركيبات گردگيري مرطوب كردن و جذب رطوبت انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و مواد روشنائي انواع شمع و فتيله چراغ.
  • طبقه ۵- مواد داروئي و بيطاري مواد بهداشتي براي مصارف پزشكي مواد رژيمي براي مصارف پزشكي غذاي كودكان انواع گچ شكسته بندي لوازم زخم بندي مواد پركردن دندان موم دندان سازي ضدعفوني كننده ها مواد نابود كننده حشرات موذي قارچ كش مواد دفع نباتا هرزه .
  • طبقه ۶- فلزات عادي و آلياژهاي آنها مواد ساختماني فلزي ساختمانهاي فلزي قابل حمل مواد فلزي خطوط مجراهاي فلزي گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادي كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند سنگهاي معدني فلزات .
  • طبقه ٧- انواع ماشين و ماشينهاي افزار انواع موتور ( استثنائ موتور وسائط نقليه زميني) قفل وبست و حلقه هاي اتصال قطعات ماشينها و قطعات انتقال قوه ( به غير از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقليه زميني) لوازم و ابزار كشاورزي ( به استثناي ابزارهاي دستي ) ماشين جوجه كشي .
  • طبقه ٨- انواع ابزار و لوازم دستي ( كه با دست كارمي كنند) سرويس كارد و قاشق و چنگال سلاح كمري تيغ.
  • طبقه ٩- اسباب و آلات علمي دريانوردي مساحي عكاسي سينمايي بصري وزن كردن اندازه گيري علامت دادن كنترل ومراقبت (نظارت) نجات و آموزش اسباب و لوازم هدايت قطع و وصل تبديل ذخيره سازي تنظيم يا كنترل جريان برق آلات واسباب ضبط ماشينهاي فروش خودكار و مكانيسم دستگاههايي كه با سكه كار مي كنند صندوق هاي ثبت مبلغ دريافتي ماشينهاي حساب تجهيزات داده پردازي و رايانه اي دستگاه آتش نشاني .
  • طبقه ١٠- آلات و ابزار جراحي پزشكي دندانسازي وبيطاري اندام هاي مصنوعي دندان و چشم مصنوعي اقلام ارتوپدي مواد بخيه زني .
  • طبقه ١١- دستگاههاي روشنائي حرارتي مولد بخار طبخ خنك كردن تهويه تامين آب بهداشتي .
  • طبقه ١٢- وسايط نقليه دستگاههاي حمل و نقل زميني دريائي و هوائي .
  • طبقه ١٣- اسلحه گرم مهمات و انواع پرتابه ( از قبيل موشك خمپاره و غيره) مواد منفجره مواد وسايل آتش بازي .
  • طبقه ١۴- فلزات گرانبها و آلياژهاي آنها و كالاهائي كه با فلزات گرانبها ساخته شده يا با آنها روكش شده اند و درساير طبقات ذكر نشده اند جواهرات سنگهاي گرانبها اسباب و لوازم ساعت سازي و زمان سنجي .
  • طبقه ١۵- آلات موسيقي .
  • طبقه ١۶- كاغذ مقوا و كالاهاي ساخته شده از آنها كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند مطاب چاپ نشده مواد صحافي عكس نوشت افزار چسب براي مصارف تحريري يا خانگي لوازم نقاشي قلم مو نقاشي ماشين تحرير و لوازم ملزومات دفتري ( به استثناي مبلمان) مواد آموزشي و تدريس ( به استثنائ دستگاها) مواد پلاستيكي براي بسته بندي ( كه در سايرطبقات ذكر نشده اند) حروف و كليشه چاپ.
  • طبقه ١٧- لاستيك كائوچو صمغ آزبست ( پنبه نسوز) ميكا ( سنگ طلق) و كالاهاي ساخته شده از اين مواد كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند پلاستيك داراي شكل و قالب خاص براي استفاده در توليد ساير كالاها مواد بسته بندي در پوش گذاري انسداد و عايق بندي لوله هاي قابل ارتجاع غير فلزي .
  • طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعي و كالاهاي ساخته شده از آنها كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند پوست حيوانات چمدان كيسه و كيفهاي مسافرتي چتر چترآفتابگير و عصا شلاق يراق و زين و برگ.
  • طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختماني )( غير فلزي) لوله هاي غير فلزي سخت و غير قابل انعطاف براي استفاده در ساختمان آسفالت غيرو قطران ساختمانهاي متحرك غير فلزي بناهاي يادبود غير فلزي .
  • طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثيه آئينه قاب عكس كالاهاي ساخته شده از چوب چوب پنبه ني حصير شاخ استخوان عاج استخوان آرواره نهنگ صدف كهربا صدف مرواريد كف دريا وبدل كليه اين مواد يا ساخته شده از پلاستيك ( كه در ساير طبقات ذكر نشده اند) .
  • طبقه ٢١- ظروف خانگي يا لوازم آشپزخانه ( كه از فلزات قيمتي ساخت يا روكش نشده اند) شانه و ابر و اسفنج انواع برس و قلم مو ( به استثناي قلم موهاي نقاشي ) مواد ساخت برس لوازم نظافت و تميزكاري سيم ظرف شويي شيشه كارشده يا نيمه كارشده ( به استثناي شيشه مورد استفاده در ساختمانها) شيشه آلات اشيائ ساخته شده از چيني و سفال كه در طبقات ذكر نشده اند.
  • طبقه ٢٢- طناب ريسمان تور چادر سايبان برزن ( تارپولين ) بادبان وشراع ريسه و گوني كه در طبقات ديگر ذكر نشده است مواد لائي و لايه گذاري و پوشال ( به استثنائ لاستيك و پلاستيك ) مواد خام ليفي براي نساجي.
  • طبقه ٢٣- انواع نخ و رشته براي مصارف پارچه بافي و نساجي .
  • طبقه ٢۴- محصولات نساجي و پارچه اي كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند انواع روتختي و روميزي .
  • طبقه ٢۵- انواع لباس و پوشاك پاپش و پوشش سر.
  • طبقه ٢۶- انواع توري و قلاب دوزي روبان بند (نوار) حاشيه وقيطان دگمه قزن قفلي سنجاق و سوزن ته گرد گلهاي مصنوعي .
  • طبقه ٢٧- انواع فرش قاليچه حصير وزيرانداز لينويوم و ساير كف پوشها آويزهاي ديواري ( غير پارچه اي ).
  • طبقه ٢٨- انواع بازي و اسباب بازي لوازم ورزشي و ژيمناستيك كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند تزئينات درخت كريسمس.
  • طبقه ٢٩- گوشت گوشت ماهي گوشت طيور وشكار عصاره گوشت سبزيجات وميوه جات به صورت كنسرو خشك شده و پخته شده انواع ژله مربا و كمپوت تخم مرغ شبر و محصولات لبني روغنها و چربيهاي خواركي .
  • طبقه ٣٠ – قهوه چاي كاكائو شكر برنج نشاسته نشاسته كاساريا مانيوك ( تاپيوكا) نشاسته نخل خرما ( ساگو) بدل قهوه آرد و فراورده هاي تهيه شده از غلات نان نان شيريني شريني جات شيريني يخي عسل ملاس يا شيره قند مايه خمير گرد مخصوص شيريني پزي يا پخت نان نمك خردل سركه انواع سس ( چاشني ) ادويه جات يخ .
  • طبقه ٣١- محصولات كشاورزي باغداري و جنگلباني و دانه هايي كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند حيوانات زنده ميوه و سبزيجات تازه بذر گياهان و كلهاي طبيعي غذاي حيوانات مالت ( جو سبز خشك شده ) .
  • طبقه ٣٢- مائ الشعير آبهاي معدني و گازدار و ساير نوشيدنيهاي غير الكلي آب ميوه و شربتهاي ميوه اي شربت و تركيبات مخصوص ساخت نوشابه.
  • طبقه ٣٣- …………………….
  • طبقه ٣۴- تنباكو لوازم تدخين كبريت .
  • طبقه ٣۵- تبليغات مديريت تجاري امور اداري تجارت كارهاي دفتري و اداري .
  • طبقه ٣۶- بيمه امور مالي امور پولي امر مربوط به معاملات املاك و مستغلات .
  • طبقه ٣٧- ساختمانسازي تعميرو بازسازي خدمات نصب.
  • طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور.
  • طبقه ٣٩- حمل و نقل بسته بندي و نگهداري كالاها تهيه مقدمات و ترتيب دادن مسافرتها .
  • طبقه ۴٠- بهسازي و عمل آوري مواد.
  • طبقه ۴١- آموزش و پرورش دوره هاي كارآموزي و تعليمي تفريح و سرگرمي فعاليت هاي ورزشي و فرهنگي .
  • طبقه ۴٢- خدمات عملي و فن آوري و تحقيق و پژوهش و طراحي در اين زمينه خدمات تجزيه و تحيل و تحقيقات صنعتي طراحي و توسعه نرم افزار و سخت افزار رايانه اي خدمات حقوقي .
  • طبقه ۴٣- خدمات عرضه اغذيه و نوشابه تامين مسكن و محل اقامت موقت.
  • طبقه ۴۴- خدمات پزشكي خدمات بيطاري مراقبت هاي بهداشتي و زيبائي براي انسانها يا حيوانات خدمات كشاورزي باغداري و جنگلداري .
  • طبقه ۴۵- خدمات شخصي يا اجتماعي كه توسط ديگران براي رفع نيازهاي افراد ارائه مي شوند خدمات امنيتي براي محافظت از افراد اموال و دارائيها

براي مشورت ميتوانيد از مشاوره رايگان كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا صحبت كنيد. 

جعل و استفاده‌ غير مجاز علامت تجاري

۲۹ بازديد

جعل و استفاده‌ غير مجاز علامت تجاري

 

زماني كه يك علامت تجاري طبق چارچوب معين، به ثبت رسيده باشد به صورت انحصاري در اختيار صاحب علامت قرار دارد. ساير اشخاص نمي‌توانند از علامت تجاري ثبت شده براي فعاليت تجاري خود استفاده كنند و اگر شخصي نشان تجاري را جعل كند يا به نحوي باعث تضييع حقوق ديگران شود به عنوان مجرم شناخته شده و مطابق قانون با وي برخورد مي‌شود. وجود نشان تجاري براي يك شركت مي‌تواند داراي مزاياي زيادي باشد.

نشان تجاري به شركت اين امكان را مي‌دهد كه بتوانند با خيال راحت محصولات و خدمات خود را گسترش داده و كيفيت آن را افزايش دهند. مشتريان نيز مي‌توانند با ديدن نشان تجاري مورد نظر به راحتي محصول را خريداري كنند. اگر بخواهيد در مورد جعل و استفاده‌ي غير مجاز علامت تجاري اطلاعات خود را افزايش دهيد بهتر است ما را همراهي كنيد.

جعل و استفاده‌ غير مجاز علامت تجاري

مطابق قانون ماده 529 مجازات اسلامي تعزيرات: هر شخص، علامت يكي از شركت‌هاي دولتي و غير دولتي را جعل نمايد يا اقدام به اين كار داشته باشد علاوه بر جبران خسارت وارده، به حبس محكوم خواهد شد. طبق قوانين در نظر گرفته شده حبس براي جعل نشان تجاري سه ماه تا 2 سال خواهد بود. همچنين قانون 530 مجازت اسلامي تعزيرات بيان مي‌دارد كه هر گاه شخص مهر يا علامت تجاري يك شركت دولتي و غير دولتي را به هر طريقي به دست آورد و يا باعث استفاده آن به وسيله سايرين شود در صورت ايجاد خسارت به علامت وارد شده، بايد خسارت وارده را جبران نمايد كه علاوه بر آن به حبس نيز محكوم خواهد شد.

هر گونه استفاده از نام تجاري شخص ثالث كه باعث فريب عمومي شود جرم شناخته شده و مطابق ماده 47 قانون ثبت علائم و اختراعات علاوه بر جزاي نقدي به حبس تعزيري نيز محكوم خواهد شد. تمام موارد گفته شده در مورد نشان تجاري مي‌تواند براي شخص حقيقي و حقوقي قابل پيگرد باشد. موضوع جرائم در نظر گرفته شده نشان مي‌دهد كه قانون به صراحت از مالك نشان تجاري حمايت مي‌نمايد كه همين امر براي دريافت نشان تجاري يك مزيت كليدي محسوب مي‌شود.

[f]

بررسي وضعيت قانوني جعل نشان تجاري

زماني كه جعل نشان تجاري توسط شخص يا اشخاص حقيقي يا حقوقي تأييد شود بازپرس مي‌تواند جرائم صورت گرفته را به شكل قانوني پيگيري كند. در صورتي كه دادستان صدور قرار منع تعقيب را اعلام كند بايد تكليف اموال كشف شده تعيين شود. دادگاه قادر است تكليف اموال و اشياء ضبط شده را نزد خود نگه دارد لذا بازپرس در اين حين مكلف است كه با تقاضاي ذي‌نفع دستور رد اموال كشف شده زير را صادر نمايد:

  • وجود بخشي از اشياء و مال ضبط شده كه براي روند دادرسي حائز اهميت نيست
  • اموالي كه به صورت بلامعارض باشد
  • در بين اشياء و اموال مواردي قابل ضبطي وجود نداشته باشد

فارغ از موارد بالا، اگر اموال و اشياء ضبط شده در حين ارتكاب استعمال و يا براي استعمال اختصاص داده شده باشد و به عنوان وسيله جرم محسوب شود بايد در مورد آن‌ها حكم مناسب صادر شود. طبق قانون مشخص، هيچ گونه محروميت اجتماعي يا مسدود كردن موسسه براي اشخاص حقوقي مختلف در نظر گرفته نشده است.

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

زماني كه يك علامت تجاري به صورت قانوني به ثبت رسيده باشد، گواهي تأييد ثبت علامت تجاري در چارچوب مشخص شده به صاحب نشان تجاري داده مي‌شود كه در آن به يك سري از نكات كليدي تاكيد شده است. نكات ذكر شده در گواهي تاييد ثبت علامت تجاري باعث مي‌شود تا از ميزان اعتبار آن مطلع شد. برخي از مهم‌ترين اطلاعاتي كه در گواهي ثبت نشان تجاري وجود دارد به شرح زير است:

  1. تاريخ دريافت اظهارنامه و شماره ثبت آن كه به صورت دقيق در دفتر ثبت مشخص شده است
  2. تاريخ ثبت علامت تجاري و شماره ثبت شده آن
  3. مشخصات مالك علامت و اقامتگاه وي به صورت دقيق
  4. نوع مال‌التجاره و طبقه قرار گرفته شده علامت تجاري
  5. در صورت ثبت علامت در خارج از كشور، ثبت تاريخ و شماره‌ي آن
  6. ارائه تاريخ صدور تصديق نشان تجاري
  7. مدت اعتبار علامت ثبت شده
  8. امضاء رئيس شعبه ثبت علائم تجاري و مدير كل اسناد و مدارك كشور

[f]

سخن پاياني

همان طور كه در مقدمه و بخش اصلي مقاله به آن اشاره شد، زماني كه يك نشان تجاري به صورت كاملاً قانوني به ثبت رسيده باشد، مورد حمايت قانون قرار داشته و ساير اشخاص نمي‌توانند از نشان تجاري ثبت شده در جهت فعاليت تجاري خود استفاده كنند. علامت تجاري ثبت شده به صورت انحصاري در اختيار مالك آن بوده و در صورت جعل نشان تجاري، شخص مجرم شناخته شده و مي‌تواند تحت پيگرد قانوني قرار بگيرد. وجود نشان تجاري با توجه به اهميت آن براي شركت و مشتريان مي‌تواند داراي مزاياي زيادي براي عملكرد مالي شركت نيز باشد.

اگر بخواهيد به صورت قانوني مراحل ثبت نشان تجاري خود را در يك بستر امن انجام دهيد و در صورت وجود هر گونه مشكل مراحل آن را به خوبي پيگيري كنيد استفاده از يك مجموعه معتبر به شما پيشنهاد مي‌شود. با توجه به اين كه ثبت شركت و ثبت برند به عنوان يك امر تخصصي محسوب شده بهتر است با مشورت ثبت شركت هانا، مراحل را در سريع‌ترين زمان ممكن پيگيري كنيد. وجود حمايت قانون از نشان تجاري اين اطمينان را در افراد ايجاد مي‌نمايد كه بتوانند در سريع‌ترين زمان ممكن نسبت به ثبت و پيگيري علامت تجاري خود اقدام كنند.

براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.

 

جعل و استفاده‌ غير مجاز علامت تجاري

جعل و استفاده‌ غير مجاز علامت تجاري

 

ثبت شركت و ثبت برند با هانا ثبت

۲۷ بازديد

 

طبق قوانين تعيين شده براي اين كه يك شركت بتواند به رسميت شناخته شود بايد ابتدا شركت از طريق سامانه رسمي به ثبت رسيده باشد. در واقع شركت اگر ثبت رسمي نشود داراي اعتبار نبوده و اين كار برخلاف قوانين است. ثبت شركت و پس از آن ثبت برند مي‌تواند داراي آثار مهمي از لحاظ قانوني و استفاده از خدمات مختلف براي صاحب شركت باشد. افرادي كه اقدام به ثبت شركت مي‌كنند مي‌توانند به فعاليت تجاري خود اعتبار خاصي ببخشند.

ثبت شركت و ثبت برند به عنوان دو مقوله بسيار مهم براي صاحبان كسب و كارها است كه امروز با توجه به قوانين تعيين شده بايد در اسرع وقت به آن رسيدگي شود. در واقع پس از ثبت شركت، افراد بايد بتوانند براي فعاليت‌هاي تجاري خود برند مورد علاقه خود را به ثبت برسانند. ما در اين مقاله مي‌خواهيم در مورد اهميت ثبت شركت و ثبت برند مطالب مهمي را قرار دهيم.

 

ثبت شركت و ثبت برند با هانا ثبت

ثبت شركت علاوه بر به رسميت شناختن فعاليت شركت باعث مي‌شود تا از ديد معامله كنندگان نيز داراي اعتبار خاص باشد. در واقع اگر شركت به صورت قانوني به ثبت نرسيده باشد نمي‌توان براي آن شخصيت‌هاي حقوقي در نظر گرفت كه اين امر از ديد افراد معامله گر به عنوان يك نقطه ضعف كليدي محسوب مي‌شود. ثبت شركت از لحاظ رسيدگي به آن نيز داراي اهميت است و اگر شركت به صورت قانوني به ثبت رسيده باشد مي‌توان مراحل رسيدگي به آن را در بهترين حالت انجام داد.

براي مشورت ميتوانيد از مشاوره رايگان كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا صحبت كنيد.

ثبت شركت به صورت رسمي اين امكان را به افراد و شركاء مي‌دهد كه بتوانند در چارچوب يك بستر قانوني فعاليت خود را ادامه دهند و براي جلوگيري از سوء استفاده‌هاي احتمالي شركاء وجود ثبت شركت باعث پيگيري‌هاي قانوني مي‌شود. ثبت شركت باعث مي‌شود تا افراد بتوانند از وام‌هاي نهادهاي دولتي به نحو احسن استفاده كنند و خدمات دولتي تنها به شركت‌هايي كه به صورت رسمي و قانوني فعاليت مي‌كنند داده مي‌شود. مراحل ثبت شركت متنوع بوده و مي‌تواند گستردگي زيادي داشته باشد:

· براي ثبت شركت بهتر است طبق آيين نامه مصوب شهريور ماه 1340 وزارت دادگستري به اداره ثبت شركت‌ها مراجعه كرد. امروزه با توجه به پيشرفت تكنولوژي ثبت شركت از طريق سامانه در نظر گرفته شده قابل انجام است. با مراجعه به وب سايت اداره امور مالكيت معنوي مي‌توان با توجه به درخواست داده شده، فرم‌هاي مشخص را تكميل نمود و مراحل ثبت شركت را بعد از پرداخت هزينه به سرانجام رساند.

مراحل ثبت شركت به دليل گستردگي كه دارد مي‌تواند كمي پيچيده باشد و بسياري از صاحبان كسب و كارهاي مختلف به دليل عدم داشتن زمان كافي و تخصصي مناسب، مراحل ثبت شركت و ثبت برند را به موسسه‌هاي مختلف واگذار مي‌كنند. پس از ثبت شركت اگر بتوانيد در اسرع وقت به دنبال ثبت برند تجاري خود باشيد قطعاً در بلندمدت مي‌تواند به سودهاي مناسب دست پيدا كنيد. ثبت برند نيز داراي مراحل مختلف است.

 

ثبت برند

وجود علامت تجاري براي هر كسب و كاري داراي اهميت است چرا كه نشان تجاري به عنوان يك علامت مخصوص براي محصولات و خدمات يك شركت است. برند مي‌تواند شامل نام فارسي و يا لاتين باشد كه مراحل ثبت هر كدام كمي با هم متفاوت است. برند تجاري باعث مي‌شود تا محصولات و خدمات يك شركت داراي تفاوت‌هاي قابل توجهي نسبت به محصولات ساير شركت‌ها باشد كه اين امر براي مشتريان داراي اهميت است.

ثبت برند تجاري براي شركت نيز تعهداتي ايجاد مي‌كند كه بتواند كيفيت محصولات خود را حفظ كرده و در سال‌هاي آينده خدمات بيشتر و متنوع‌تري را براي مشتريان در نظر بگيريد. مراحل ثبت برند نيز به مانند ثبت شركت داراي گستردگي مختلف است و اگر صاحبان كسب و كارها آشنايي كاملي با مراحل ثبت آن نداشته باشند قطعاً در مراحل انجام آن دچار مشكل مي‌شوند. بايد توجه داشته باشيد كه برند تجاري ثبت شده به مدت ده سال داراي اعتبار بوده و بعد از آن بايد مجدد نسبت به تمديد اعتبار آن درخواست خود را اعلام كنيد.

براي مشورت ميتوانيد از مشاوره رايگان كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا صحبت كنيد.

اگر براي ثبت شركت و برند به دنبال يك موسسه معتبر هستيد و مي‌خواهيد با خيال راحت مراحل ثبت را به سرانجام برسانيد مي‌توانيد از ثبت شركت هانا استفاده كنيد.

 

ثبت شركت هانا

ثبت شركت هانا به عنوان يك شركت معتبر در زمينه ثبت شركت و برند محسوب مي‌شود كه خدمات مختلفي مانند ثبت تغييرات شركت، ثبت برند و نشان تجاري، خريد و فروش شركت و همچنين فروش برند آماده را ارائه مي‌دهد كه مي‌توانيد از خدمات اين شركت نهايت استفاده را داشته باشيد. شركت هانا اين اطمينان را به شما مي‌دهد كه بتوانيد در سريع‌ترين زمان ممكن و با هزينه مناسب ثبت شركت و برند خود را به سر انجام برسانيد.

مراحل انجام خدمات در ثبت شركت هانا شامل سه مرحله اصلي بوده كه از جمله آن مي‌توان به مشاوره اوليه، عقد قرارداد و انجام خدمات در سريع‌ترين زمان ممكن اشاره كرد. در واقع وجود مشاوره اوليه كه توسط كارشناسان متخصص انجام مي‌شود شما را در يك وضعيت مناسب قرار مي‌دهد تا بتوانيد تصميم گيري مناسبي داشته باشيد، سپس مي‌توانيد با عقد قرارداد با شركت هانا با خيال راحت مراحل انجام كار را مشاهده كنيد. پس از عقد قرارداد انجام خدمات توسط تيم هانا با هماهنگي شما آغاز خواهد شد و گزارش لحظه به لحظه كار را مي‌توانيد مشاهده كنيد.

 

كلام آخر

در واقع استفاده از خدمات ثبت شركت و ثبت برند توسط موسسه‌هاي مختلف انجام مي‌شود اما وجود يك موسسه كه بتواند با اطمينان خاطر خيال شما را از بابت انجام خدمات به شكل صحيح در قالب تعهدات صورت گرفته انجام دهد داراي اهميت است. ثبت شركت هانا به عنوان يك شركت تخصصي در زمينه ثبت شركت و برند مي‌تواند خيال شما را از بابت انجام خدمات گوناگون راحت كند. يكي از مزاياي كليدي و قابل ذكر اين شركت وجود مشاوره رايگان است.

در واقع اگر شما بخواهيد ثبت شركت و برند خود را انجام دهيد و در مراحل انجام آن دچار ترديد هستيد مي‌توانيد با ثبت شركت هانا تماس بگيريد و از وجود مشاوران تخصصي استفاده كنيد. قطعاً پس از مشاوره با خيال آسوده‌تر مي‌توانيد صفر تا صد مراحل انجام ثبت شركت و برند خود را به اين مجموعه معتبر واگذار كنيد.

براي مشورت ميتوانيد از مشاوره رايگان كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا صحبت كنيد.

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

۳۰ بازديد

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

 

نشان تجاري به عنوان يك تصوير، حرف، عبارت، مهر، رقم و غيره است كه براي متمايز كردن محصولات و خدمات يك شركت از ساير شركت‌ها كاربردي است. وجود يك علامت تجاري مي‌تواند براي يك شركت داراي مزاياي زيادي باشد كه بسياري از كسب و كارهاي مختلف به دنبال ثبت نشان تجاري مخصوص به خود هستند. علامت تجاري مشخص كننده يك محصول به صورت خاص بوده كه در بازار عرضه مي‌شود و براي تمايز بين محصولات مختلف اهميت دارد.

در صورتي كه علامت تجاري به شكل صحيح به ثبت رسيده باشد مي‌توان طبق ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات به صورت انحصاري در اختيار فرد قرار بگيرد. پس از ثبت نشان تجاري گواهي تأييد ثبت علامت تجاري به شخص داده مي‌شود. علامت تجاري ثبت شده منحصراً در اختيار يك فرد بوده و ديگران حق استفاده از آن را ندارند، در غير اين صورت به جرائم مختلف محكوم مي‌شوند.

نكات مهم در ثبت علامت تجاري

علامت تجاري به عنوان يكي از نشان‌هاي قانوني براي عرضه محصولات و خدمات يك شركت است كه در اختيار يك فرد قرار گرفته و براي تمايز بين محصولات مختلف كاربرد دارد. علامت تجاري ثبت شده به صورت انحصاري بوده و ساير اشخاص نمي‌توانند از اين علامت براي فعاليت تجاري خود استفاده كنند در غير اين صورت دچار جرائم سنگين مي‌شوند. نكات مهم در ثبت علامت تجاري در دفتر مخصوص وجود داشته كه به شرح زير است:

  • ثبت تاريخ و شماره اظهارنامه
  • الصاق يك نمونه از علامت و مشخصات و اقامتگاه صاحب علامت
  • ثبت تاريخ و شماره ثبت علامت و مشخصات اقامتگاه صاحب علامت
  • ثبت امضاء درخواست كننده يا قائم مقام وي
  • دريافت هزينه حق الثبت و حقوق دريافتي

[f]

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

زماني كه يك علامت تجاري به صورت قانوني به ثبت رسيده باشد، گواهي تاييد ثبت علامت تجاري در چارچوب مشخص شده به صاحب نشان تجاري داده مي‌شود كه در آن به يك سري از نكات كليدي تاكيد شده است. نكات ذكر شده در گواهي تاييد ثبت علامت تجاري باعث مي‌شود تا از ميزان اعتبار آن مطلع شد. برخي از مهم‌ترين اطلاعاتي كه در گواهي ثبت نشان تجاري وجود دارد به شرح زير است:

  • تاريخ دريافت اظهارنامه و شماره ثبت آن كه به صورت دقيق در دفتر ثبت مشخص شده است
  • تاريخ ثبت علامت تجاري و شماره ثبت شده آن
  • مشخصات مالك علامت و اقامتگاه وي به صورت دقيق
  • نوع مال‌التجاره و طبقه قرار گرفته شده علامت تجاري
  • در صورت ثبت علامت در خارج از كشور، ثبت تاريخ و شماره‌ي آن
  • ارائه تاريخ صدور تصديق نشان تجاري
  • مدت اعتبار علامت ثبت شده
  • امضاء رئيس شعبه ثبت علائم تجاري و مدير كل اسناد و مدارك كشور

[f]

همان طور كه در بالا به آن اشاره شد زماني كه يك نشان تجاري به صورت قانوني به ثبت رسيده باشد منحصراً در اختيار صاحب علامت قرار گرفته و افراد حقيقي و حقوقي ديگر نمي‌توانند از نشان تجاري ثبت شده براي اهداف خود استفاده كنند. اگر شخص به هر دليل قصد جعل نشان تجاري ثبت شده را داشته باشد به عنوان مجرم شناخته شده و طبق قانون با وي برخورد مي‌شود:

  • مطابق قانون ماده 529 مجازات اسلامي تعزيرات: هر شخص، علامت يكي از شركت‌هاي دولتي و غير دولتي را جعل نمايد يا اقدام به اين كار داشته باشد علاوه بر جبران خسارت وارده، به حبس محكوم خواهد شد. طبق قوانين در نظر گرفته شده حبس براي جعل نشان تجاري سه ماه تا 2 سال خواهد بود.
  • همچنين قانون 530 مجازت اسلامي تعزيرات بيان مي‌دارد كه هر گاه شخص مهر يا علامت تجاري يك شركت دولتي و غير دولتي را به هر طريقي به دست آورد و يا باعث استفاده آن به وسيله سايرين شود در صورت ايجاد خسارت به علامت وارد شده، بايد خسارت وارده را جبران نمايد كه علاوه بر آن به حبس نيز محكوم خواهد شد.

سخن پاياني

پس از ثبت قانوني علامت تجاري، گواهي تاييد ثبت علامت تجاري با درج موارد مختلف كه در بالا به آن اشاره شد به صاحب علامت داده مي‌شود. صاحب علامت مي‌تواند براي گسترش فعاليت تجاري خود از نشان ثبت شده در سطح بين‌المللي نيز استفاده نمايد. زماني كه نشان تجاري طبق قوانين براي يك شخص به ثبت رسيده باشد، ساير افراد حق استفاده از نشان تجاري ثبت شده را ندارند. طبق قانون ثبت و اختراعات اگر شخص به هر دليل بخواهد از نشان تجاري افراد ديگر استفاده نمايد قطعاً مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.

بايد توجه داشته باشيد كه ثبت نشان تجاري داراي مراحل مختلف است و اگر مي‌خواهيد نشان تجاري خود را ثبت كنيد و سپس گواهي تاييد ثبت علامت تجاري دريافت كنيد بهتر است با يك مجموعه معتبر مشورت كنيد. ثبت شركت هانا به عنوان يك شركت معتبر در زمينه ثبت برند و نشان تجاري است كه مي‌تواند شما را در دريافت گواهي تأييد ثبت نشان تجاري ياري نمايد.

براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.

 

 

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

 

 

 

 

مشاوره ثبت شركت

۲۷ بازديد

 مشاوره ثبت شركت

براي انجام كسب و كار قانوني بهتر است مراحل آن به درستي طي شود تا بتوان چشم اندازهاي دقيقي را براي آن تعيين كرد. اگر بخواهيد يك شركت راه اندازي كنيد بايد به دنبال مراحل ثبت شركت باشيد تا بتوانيد به صورت قانوني به فعاليت خود ادامه دهيد. ثبت شركت باعث اعتبار بخشيدن به شركت شده و اين امر به مديران كسب و كار كمك مي‌كند تا بتوانند در چارچوب مقررات قانوني به فعاليت خود ادامه دهند.

براي ثبت شركت مراحل مختلفي وجود داشته كه هر كدام داراي تبصره‌هاي مخصوص به خود است. همان طور كه مي دانيد شركت‌هاي مختلفي در ايران وجود داشته كه از جمله آن‌ها مي‌توان به شركت سهامي عام، سهامي خاص، شركت‌هاي تعاوني و شركت‌هاي با مسئوليت محدود اشاره كرد. اگر در زمينه ثبت شركت مهارت نداريد بهتر است از مشاوره ثبت شركت استفاده كنيد كه مي‌تواند بسيار موثر باشد.

شركت‌هاي مختلفي وجود داشته كه با آگاهي دقيق از وضعيت نظام حقوقي حاكم بر برندهاي موجود در ايران مي‌توانند تصميم گيري مناسبي در زمينه ثبت شركت داشته باشند. شما به مديران مدير كسب و كار اگر مي‌خواهيد شركت خود را به درستي ثبت كنيد و در مراحل ثبت شركت دچار مشكلات مختلف نشويد بهتر است از مشاوره ثبت شركت استفاده كنيد.

در ايران، مراحل ثبت شركت متنوع بوده و براي انجام آن نياز به كسب اطلاعات حقوقي مناسب است. استفاده از مشاوره ثبت شركت به شما اين اطمينان را مي‌دهد كه در سريع‌ترين زمان ممكن به نتيجه‌ي دلخواه برسيد. در واقع اگر به دليل عدم آگاهي‌هاي حقوقي مي‌خواهيد شركت خود را ثبت كنيد بهتر است به دنبال يك شركت مناسب در زمينه ثبت شركت‌ها باشيد. يكي از شركت‌هايي كه در اين زمينه به صورت تخصصي مشغول به فعاليت بوده، ثبت شركت هانا است.

آشنايي با ثبت شركت هانا

يكي از شركت‌هايي كه در زمينه ثبت برند يا علامت تجاري داراي رزومه‌ي موفق بوده كه مي‌تواند مديران كسب و كار را در مراحل ثبت شركت‌ها ياري كند، شركت هانا است. اين شركت داراي مشاوره رايگان بوده كه شما مي‌توانيد در زمان تعيين شده با شركت تماس گرفته و مشكلات خود را با آنان در ميان بگذاريد. شركت ثبت هانا مي‌تواند با ارائه خدمات مناسب شما را در امر ثبت شركت‌تان ياري كند و مي‌تواند صفر تا صد كار را براي شما به بهترين نحو به انجام برساند.

اگر به دنبال ثبت شركت فوري هستيد يا مي‌خواهيد كارت بازرگاني دريافت كنيد قطعاً استفاده از اين شركت توصيه مي‌شود. از مراحل انجام خدمات شركت هانا مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مشاوره اوليه كه شامل مشورت با افراد متخصص است و اين كار مي‌تواند به صورت تلفني انجام شود تا با بررسي اهداف شما، مراحل انجام كار به خوبي شناسايي شود.
  • عقد قرارداد كه باعث اطمينان طرفين از انجام راحت معاملات مي‌شود كه اين امر مي‌تواند باعث كاهش استرس و اضطراب مديران شود.
  • و انجام خدمات مربوطه كه شركت هانا با هماهنگي‌هاي انجام شده مي‌تواند با سرعت مناسب، كار ثبت شركت شما را به سرانجام برساند.

براي انجام ثبت شركت مي‌توان از مشاوره ثبت شركت استفاده نمود، چرا كه واگذاري كارها به افراد متخصص اين اطمينان خاطر را به افراد مي‌دهد كه كار در سريع‌ترين زمان ممكن و با دقت بالايي انجام شود. در بين شركت‌هاي موجود در زمينه ثبت شركت‌ها مي‌توان به شركت هانا اشاره كرد كه داراي خدمات مختلفي است.

از جمله خدمات اين شركت مي‌توان به ثبت شركت، ثبت تغييرات شركت، ثبت برند، دريافت كارت بازرگاني، خدمات مالي و غيره اشاره كرد. اگر شما از جمله افرادي هستيد كه مي‌خواهيد ثبت شركت را به بهترين شكل انجام دهيد و نياز به يك تيم مشاوره قدرتمند و متخصص داريد بهتر است نگاهي به خدمات ثبت شركت هانا بيندازيد و از مشاوره رايگان اين شركت نهايت استفاده را داشته باشيد.

انتخاب نام برتر براي ثبت علامت تجاري

۲۸ بازديد

انتخاب نام برتر براي ثبت علامت تجاري

 

با توجه به اين كه هر چه نام انتخابي نشان تجاري داراي جذابيت بيشتري باشد مي‌تواند در آينده براي سوددهي شركت بسيار موثرتر باشد. تأثير يك نام تجاري مناسب به عنوان يك ساختار كليدي براي رسيدن به يك وضعيت مالي بر هيچ كس پوشيده نيست چرا كه وجود يك نشان تجاري استاندارد و برتر باعث تأثيرگذاري بر روي رفتار مشتريان مي‌شود. از اين رو انتخاب علامت تجاري مناسب براي يك شركت به عنوان يك شاخص تأثيرگذار محسوب مي‌شود.

نام تجاري مناسب مي‌تواند در سطح بين‌الملل داراي اهميت باشد، چرا كه در بيشتر موارد وجود يك برند مناسب در سطح بين‌المللي معامله شده و مي‌تواند يك مزيت رقابتي پايدار را ايجاد كند. برند به عنوان يك دارايي غيرملموس بوده كه ارزش فراواني براي فعاليت يك شركت دارد. وجود يك نشان تجاري قوي مي‌تواند به شركت اين امكان را بدهد كه در يك سطح رقابتي قرار گرفته و سهم بازار بيشتري را در اختيار داشته باشد. در اين مقاله مي‌خواهيم در مورد انتخاب نام برتر، براي ثبت علامت تجاري صحبت كنيم.

انتخاب نام برتر براي ثبت علامت تجاري

نشان تجاري ثبت شده به عنوان يك دارايي غير ملموس براي شركت است كه مي‌تواند ارزش كاركردي و احساسي را براي شركت به دنبال داشته باشد. وجود يك نشان تجاري برتر به وضعيت حقوقي شركت، بال و پر داده و باعث مي‌شود تا فعاليت شركت در يك مسير درست قرار بگيرد. زماني كه شركت داراي يك نشان تجاري معتبر باشد قطعاً بر روي كيفيت محصولات خود كار كرده و سعي مي‌كند تا در آينده بتواند ميزان كيفيت محصولات خود را حفظ نمايد.

[f]

نشان تجاري براي مشتريان و مصرف كنندگان محصولات شركت نيز داراي اهميت است. چرا كه يك علامت تجاري مشخص مي‌تواند از سردرگمي مشتريان جلوگيري كند و باعث مي‌شود تا افراد محصولات شركت را با اطمينان خاطر خريداري كنند. در ادامه به عوامل مؤثر در انتخاب يك نام تجاري موفق اشاره خواهيم داشت:

  • خلاقيت و جذابيت در انتخاب

براي اين كه يك شركت بتواند يك برند تجاري برتر داشته باشد، بايد ايده‌هاي ذهني خود را به كار گرفته تا بتواند يك ايده مناسب را خلق كند. نام انتخاب شده براي يك برند، بايد داراي مفهوم مناسب باشد و از جذابيت كافي برخوردار باشد. اين موضوع براي مشتريان نيز داراي اهميت است كه نام تجاري انتخاب شده جذاب و داراي معني باشد.

  • تمايز

براي اين كه بتوانيد يك نام تجاري متمايز داشته باشيد بايد اهداف، ارزش‌ها و فعاليت شركت خود را در نظر بگيريد تا بتوانيد يك هويت مستقل و متمايز براي شركت تجاري خود ايجاد كنيد. هويت يك برند به شما اين امكان را مي‌دهد كه بتوانيد ويژگي‌هاي مناسبي را براي مشتريان در نظر بگيريد.

  • قابليت ارتباط با مشتري

قطعاً توانايي ارتباط با مشتري اين امكان را در اختيار يك شركت تجاري قرار مي‌دهد كه بتواند نام مناسبي را براي برند خود انتخاب كند. ارتباط نزديك به مشتري باعث مي‌شود تا تفكر حرفه‌اي مشتريان در قبال وضعيت شركت مشخص شود كه يك راهنماي مناسب براي انتخاب علامت تجاري برتر است.

[f]

  • مزيت رقابتي

براي اين كه بتوانيد ثبت برند تجاري خود را انجام دهيد، قطعاً انتخاب يك نام كه داراي مزيت رقابتي است به شما اين امكان را مي‌دهد كه بتوانيد در رقابت با ساير برندهاي مشابه در حيطه فعاليت خود موفق‌تر عمل كنيد. ارزيابي كردن وضعيت نشان تجاري رقبا مي‌تواند براي انتخاب نام تجاري مناسب تعيين كننده باشد.

  • وجود زيبايي ظاهري

انسان ذاتاً زيبايي را دوست دارد پس اگر بتوانيد نشان تجاري خود را به شكل زيبا انتخاب كنيد در جذب مشتريان بيشتر موفق‌تر خواهيد شد. يك علامت تجاري كه داراي زيبايي و پرستيژ خاص باشد به شركت اين اطمينان را مي‌دهد كه بتواند فعاليت خود را در راستاي ذهنيت مشتريان افزايش دهد.

زماني كه محصول انتخابي از لحاظ زيبايي براي مشتريان در درجه زيادي قرار داشته باشد مي‌تواند بر روي خريد تأثيرگذار باشد. بهتر است نام و لوگوي انتخابي نشان تجاري از جذابيت ظاهري مناسب برخوردار باشد.

  • صداقت و درستي

قطعاً يكي از معيارهاي مهم در يك تجارت پرسود، داشتن صداقت و درستي در انتخاب يك نشان تجاري است. بايد توجه داشت كه نشان تجاري انتخاب شده با فعاليت شركت هم راستا باشد. اعتبار نام تجاري بايد به گونه‌اي باشد كه به ذهنيت مشتريان در مورد محصولات و خدمات شركت لطمه‌اي وارد نكند.

  • سادگي

قطعاً انتخاب يك نام پيچيده براي علامت تجاري نمي‌تواند آينده‌نگرانه باشد. بهتر است در انتخاب نام نشان تجاري از كلماتي استفاده شود كه از پيچيدگي كمتري برخوردار باشد. تلفظ آسان برند تجاري به مشتريان نيز كمك مي‌كند تا نام ثبت شده را به راحتي در ذهن خود تثبيت كنند.

سخن پاياني

يك نشان تجاري مناسب مي‌تواند براي روند فعاليت شركت و رسيدن به سوددهي مناسب تأثير گذار باشد. همان طور كه در بالا به آن اشاره شد عوامل زيادي براي انتخاب يك نام و نشان تجاري وجود داشته كه رعايت كردن هر كدام باعث مي‌شود تا نشان تجاري انتخاب شده به عنوان يك نشان برتر از لحاظ شركت و مشتريان شناخته شود. پس از انتخاب يك نام تجاري مناسب، صاحبان كسب و كار بايد به دنبال ثبت آن باشند.

ثبت علامت تجاري داراي مراحل مختلف است كه نياز به علم و دانش فراوان دارد. اگر بخواهيد علامت تجاري خود را بدون دردسر و با هزينه معقول به ثبت برسانيد مي‌توانيد از ثبت شركت هانا استفاده كنيد. اين شركت داراي فعاليت ثبت شركت و ثبت برند تجاري است كه با اطمينان خاطر مي‌توانيد مراحل قانوني كار را به اين مجموعه واگذار كنيد.

براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.

 

انتخاب نام برتر براي ثبت علامت تجاري

انتخاب نام برتر براي ثبت علامت تجاري

انتخاب نام برتر براي ثبت علامت تجاري