گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

۳۱ بازديد

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

 

نشان تجاري به عنوان يك تصوير، حرف، عبارت، مهر، رقم و غيره است كه براي متمايز كردن محصولات و خدمات يك شركت از ساير شركت‌ها كاربردي است. وجود يك علامت تجاري مي‌تواند براي يك شركت داراي مزاياي زيادي باشد كه بسياري از كسب و كارهاي مختلف به دنبال ثبت نشان تجاري مخصوص به خود هستند. علامت تجاري مشخص كننده يك محصول به صورت خاص بوده كه در بازار عرضه مي‌شود و براي تمايز بين محصولات مختلف اهميت دارد.

در صورتي كه علامت تجاري به شكل صحيح به ثبت رسيده باشد مي‌توان طبق ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات به صورت انحصاري در اختيار فرد قرار بگيرد. پس از ثبت نشان تجاري گواهي تأييد ثبت علامت تجاري به شخص داده مي‌شود. علامت تجاري ثبت شده منحصراً در اختيار يك فرد بوده و ديگران حق استفاده از آن را ندارند، در غير اين صورت به جرائم مختلف محكوم مي‌شوند.

نكات مهم در ثبت علامت تجاري

علامت تجاري به عنوان يكي از نشان‌هاي قانوني براي عرضه محصولات و خدمات يك شركت است كه در اختيار يك فرد قرار گرفته و براي تمايز بين محصولات مختلف كاربرد دارد. علامت تجاري ثبت شده به صورت انحصاري بوده و ساير اشخاص نمي‌توانند از اين علامت براي فعاليت تجاري خود استفاده كنند در غير اين صورت دچار جرائم سنگين مي‌شوند. نكات مهم در ثبت علامت تجاري در دفتر مخصوص وجود داشته كه به شرح زير است:

  • ثبت تاريخ و شماره اظهارنامه
  • الصاق يك نمونه از علامت و مشخصات و اقامتگاه صاحب علامت
  • ثبت تاريخ و شماره ثبت علامت و مشخصات اقامتگاه صاحب علامت
  • ثبت امضاء درخواست كننده يا قائم مقام وي
  • دريافت هزينه حق الثبت و حقوق دريافتي

[f]

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

زماني كه يك علامت تجاري به صورت قانوني به ثبت رسيده باشد، گواهي تاييد ثبت علامت تجاري در چارچوب مشخص شده به صاحب نشان تجاري داده مي‌شود كه در آن به يك سري از نكات كليدي تاكيد شده است. نكات ذكر شده در گواهي تاييد ثبت علامت تجاري باعث مي‌شود تا از ميزان اعتبار آن مطلع شد. برخي از مهم‌ترين اطلاعاتي كه در گواهي ثبت نشان تجاري وجود دارد به شرح زير است:

  • تاريخ دريافت اظهارنامه و شماره ثبت آن كه به صورت دقيق در دفتر ثبت مشخص شده است
  • تاريخ ثبت علامت تجاري و شماره ثبت شده آن
  • مشخصات مالك علامت و اقامتگاه وي به صورت دقيق
  • نوع مال‌التجاره و طبقه قرار گرفته شده علامت تجاري
  • در صورت ثبت علامت در خارج از كشور، ثبت تاريخ و شماره‌ي آن
  • ارائه تاريخ صدور تصديق نشان تجاري
  • مدت اعتبار علامت ثبت شده
  • امضاء رئيس شعبه ثبت علائم تجاري و مدير كل اسناد و مدارك كشور

[f]

همان طور كه در بالا به آن اشاره شد زماني كه يك نشان تجاري به صورت قانوني به ثبت رسيده باشد منحصراً در اختيار صاحب علامت قرار گرفته و افراد حقيقي و حقوقي ديگر نمي‌توانند از نشان تجاري ثبت شده براي اهداف خود استفاده كنند. اگر شخص به هر دليل قصد جعل نشان تجاري ثبت شده را داشته باشد به عنوان مجرم شناخته شده و طبق قانون با وي برخورد مي‌شود:

  • مطابق قانون ماده 529 مجازات اسلامي تعزيرات: هر شخص، علامت يكي از شركت‌هاي دولتي و غير دولتي را جعل نمايد يا اقدام به اين كار داشته باشد علاوه بر جبران خسارت وارده، به حبس محكوم خواهد شد. طبق قوانين در نظر گرفته شده حبس براي جعل نشان تجاري سه ماه تا 2 سال خواهد بود.
  • همچنين قانون 530 مجازت اسلامي تعزيرات بيان مي‌دارد كه هر گاه شخص مهر يا علامت تجاري يك شركت دولتي و غير دولتي را به هر طريقي به دست آورد و يا باعث استفاده آن به وسيله سايرين شود در صورت ايجاد خسارت به علامت وارد شده، بايد خسارت وارده را جبران نمايد كه علاوه بر آن به حبس نيز محكوم خواهد شد.

سخن پاياني

پس از ثبت قانوني علامت تجاري، گواهي تاييد ثبت علامت تجاري با درج موارد مختلف كه در بالا به آن اشاره شد به صاحب علامت داده مي‌شود. صاحب علامت مي‌تواند براي گسترش فعاليت تجاري خود از نشان ثبت شده در سطح بين‌المللي نيز استفاده نمايد. زماني كه نشان تجاري طبق قوانين براي يك شخص به ثبت رسيده باشد، ساير افراد حق استفاده از نشان تجاري ثبت شده را ندارند. طبق قانون ثبت و اختراعات اگر شخص به هر دليل بخواهد از نشان تجاري افراد ديگر استفاده نمايد قطعاً مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.

بايد توجه داشته باشيد كه ثبت نشان تجاري داراي مراحل مختلف است و اگر مي‌خواهيد نشان تجاري خود را ثبت كنيد و سپس گواهي تاييد ثبت علامت تجاري دريافت كنيد بهتر است با يك مجموعه معتبر مشورت كنيد. ثبت شركت هانا به عنوان يك شركت معتبر در زمينه ثبت برند و نشان تجاري است كه مي‌تواند شما را در دريافت گواهي تأييد ثبت نشان تجاري ياري نمايد.

براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.

 

 

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

گواهي تاييد ثبت علامت تجاري

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.