آرشیو دی ماه 1399

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

ثبت شركت تعاوني

۲۶ بازديد

 

ثبت شركت تعاوني

ماده ۲ قانون شركتهاي تعاوني براي ثبت شركت تعاوني در تعريف اين شركت مقرر مي‌دارد: «شركت تعاوني، شركتي است از اشخاص حقيقي يا حقوقي كه به منظور رفع نيازمندي‌هاي مشترك و بهبود وضع اقتصادي و اجتماعي اعضا از طريق خودياري و كمك متقابل و همكاري آنان موافق اصولي كه در اين قانون مصرح است، تشكيل مي‌شود.» شركتهاي تعاوني به صورت سهامي مي‌باشند.
شركتهاي تعاوني از لحاظ اقتصادي اهميت زيادي دارند ولي بعضي از علماي حقوق تجارت اينگونه شركتها را تجارتي نمي‌دانند زيرا منظور از شركت تعاوني جلب نفع به طريق معمول در شركتهاي تجارتي نيست، بلكه همان‌طوري كه از نام آن برمي‌آيد، شركت تعاوني براي تعاون و كمك و تسهيل امور شركا آنست. ثبت شركت تعاوني معمولاً براي حذف واسطه‌ها بين توليد كننده و مصرف كننده بوده و منظور آن انجام خدمات يا تحصيل اجناس يا اعتبار به بهاي ارزان براي شركاء است. شركا شركت تعاوني از سرمايه‌اي كه در شركت مي‌گذارند استفاده نمي‌كنند و اغلب اوقات سرمايه آن‌ها در شركت مبلغ جزئي است و به نسبت معاملاتي كه با شركت انجام مي‌دهند از سود شركت استفاده مي‌برند. حتي اغلب قوانين كلمه سود را درباره منافع شركت‌هاي تعاوني استعمال نمي‌كنند بلكه آن را برگشتي (Ristourne) مي‌نامند. به اين معني كه آخر سال اضافه پرداختي‌هاي مشتريان بابت خريد اجناس يا انجام خدمات به آن‌ها مسترد مي‌گردد.
شركت‌هاي تعاوني از لحاظ اقتصادي مخصوصاً براي زارعان و ارباب حرف و مصرف‌كنندگان اجناس عادي فوايد بسياري دارد، اما از لحاظ حقوقي شركتهاي تعاوني شكل و نوع مخصوصي ندارند و ممكن است شركت تعاوني را به صورت هركدام از شركتهايي كه قبلاً توضيح داده شد تشكيل داد. فقط قانون براي آنكه شركت تعاوني شناخته شود و از مزاياي مربوط به شركتهاي تعاوني استفاده نمايد، رعايت بعضي از اصول را لازم دانسته است.
قانون تجارت ايران در ماده ۵ به تعريف شركت تعاوني توليد و مصرف اكتفا كرده و هيچ‌گونه مزيتي نيز براي اينگونه شركتها نسبت به شركتهاي ديگر قائل نشده است و به شركتهاي تعاوني اعتباري نيز اشاره ننموده است.در نتيجه اداره ثبت شركتهاي ايران تشكيل شركت تعاوني اعتبار را جايز نمي‌دانست. و حتي يكي از روساي اداره مزبور اعلام مي‌داشت شركت تعاوني بايد يا شركت تعاوني توليد باشد يا شركت تعاوني مصرف و در عين حال يك شركت تعاوني نمي‌تواند هم شركت تعاوني توليد باشد هم مصرف.

 

منبع: https://www.hanasabt.com/ثبت-شركت-تعاوني/

تغيير در مدت فعاليت شركت

۲۷ بازديد

 

تغيير در مدت فعاليت شركت

يكي از موضوعاتي كه در اساسنامه شركت بايد ذكر شود مدت فعاليت شركت است و آغاز آن از تاريخي مي‌باشد كه شركت به ثبت رسيده است.
مدت فعاليت شركت ممكن است محدود يا نامحدود باشد. در همه‌ي انواع شركتها، زماني مدت شركت محدود است كه براي آن در اساسنامه مدت معيني مثلا پنج سال يا ده سال تعيين شده باشد در غير اينصورت مدت شركت نامحدود است.
محدود يا نامحدود بودن مدت شركت از نظر انحلال آن قابل توجه است يعني در صورتي‌كه مدت فعاليت شركت محدود باشد، بعد از انقضاي مدت، شركت به خودي خود منحل مي‌شود مگر اينكه مدت تمديد شود. حال اگر فردي بخواهد تغيير در مدت فعاليت شركت خود ايجاد كند يعني مثلا شركت را از حالت مدت فعاليت محدود به مدت فعاليت نامحدود تغيير دهد، در اينصورت اين تغيير بايد در اساسنامه ذكر شود.
هر نوع تغيير اساسي در امور شركت و هرگونه تغيير در مقررات اساسنامه شركت، تقليل و خاتمه در صلاحيت مجمع عمومي فوق‌العاده مي‌باشد. بنابراين مجمع عمومي فوق‌العاده مي‌تواند درباره‌ي تغيير در مدت فعاليت شركت (محدود يا نامحدود كردن آن) تصميم بگيرد.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

براي اينكه مجمع عمومي فوق‌العاده به رسميت شناخته شود، بايد حداقل نصف افرادي كه صاحبان بيش از نصف سهام هستند و حق راي دارند در آن حضور داشته باشند. اگر در اولين جلسه تعداد اين افراد به حد نصاب نرسيد، جلسه دوم با حضور افرادي كه بيش از يك سوم سهام را دارند و  داراي حق راي مي‌باشند، رسميت خواهد يافت. چنانچه در جلسه دوم هم حد نصاب قانوني تامين نگردد يعني سهامداران علاقه‌اي به طرح اين موضوع ندارند و منتفي مي‌شود. برخلاف مجمع عمومي موسس كه جلسه سومي در آن پيش‌بيني شده است، در مورد مجمع عمومي عادي در همان جلسه دوم با حضور هر تعداد از صاحبان سهام مي‌توان تصميم‌گيري كرد، همچنين در مورد مجمع عمومي فوق‌العاده با تشكيل جلسه دوم و عدم تامين حد نصاب معلوم مي‌شود سهامداران شركت علاقه‌اي به طرح آن ندارند و موضوع به‌طور موقت منتفي مي‌شود.
چنانچه اين تعداد به حد نصاب برسد، تصميم‌گيري در مجمع مزبور هميشه با اكثريت دو سوم آراي اعضاي حاضر در جلسه رسمي معتبر خواهد بود.

مدارك مورد نياز جهت تغيير در مدت فعاليت شركت

  • ارائه اصل صورتجلسه مجمع عمومي فوق‌العاده با امضاي هيات رئيسه زير آن
  • ارائه ليست حاضرين در مجمع جهت رعايت ماده ۹۹ لايحه اصلاحي قانون تجارت به‌ همراه امضا همه‌ي سهامداران يا شركا
  • براساس ماده ۲ لايحه اصلاحي قانون تجارت: ارائه برگ نمايندگي نمايندگان اشخاص حقوقي در صورتي‌كه سهامداران يا شركاي شركت اشخاص حقوقي باشند.
  • در صورت لزوم ارائه مجوز از مراجع ذي‌صلاح
  • براساس ماده ۷۰ لايحه اصلاحي قانون تجارت: چنانچه مجمع مذكور با حضور اكثريت سهامداران يا شركا تشكيل شده باشد، ارائه اصل آگهي دعوت
  • چنانچه مجمع مذكور دو نوبتي مي‌باشد، ارائه صورتجلسه منفي نوبت اول و اصل آگهي دعوت نوبت اول و دوم

براي آشنايي با تغيير در مدت فعاليت شركت اينجا كليك كنيد

آئين نامه مبارزه با پولشويي

۲۵ بازديد

آئين نامه مبارزه با پولشويي

آئين نامه مبارزه با پولشويي

مبارزه با پولشويي امري حياطي در هر اقتصادي ميباشد. در اين مطلب شما را با ميارزه با پولشويي در ايران و قوانين مبارزه با پوشويي آشنا ميكنيم.

الف- قانون: قانون مبارزه با پولشويي – مصوب ۱۳۸۶-

ب- ارباب رجوع : مشتري و يا هر شخص اعم از اصيل، وكيل يا نماينده ي قانوني كه براي برخورداري از خدمات ، انجام معامله ، نقل و انتقال وجوه و اموال گران قيمت ( نظير طلا، جواهرات، عتيقيه و آثار هنري گرانبها و غيره) به اشخاص حقيقي و حقوقي مشمول قانون مراجعه مي نمايد.

ج- شناسايي اوليه: تطبيق و ثبت مشخصات اظهار شده توسط ارباب رجوع با مدارك شناسايي و در صورت اقدام توسط نماينده يا وكيل علاوه بر ثبت مشخصات وكيل يا نماينده ، ثبت مشخصات اصيل.

د- شناسايي كامل: شناسايي دقيق ارباب رجوع به هنگامه ي ارائه ي خدمات پايه به شرح مذكور در بندهاي (د) و (ه) ماده ي (۳) اين آيين نامه.

ه- موسسات اعتباري : بانك ها ( اعم از بانك هاي ايراني و شعب و نمايندگي بانك هاي خارجي مستقر در جمهوري اسلامي ايران)، موسسات اعتباري غير بانكي ، تعاوني هاي اعتبار، صندوق هاي قرض الحسنه ، شركت ليزينگ ، شركت سرمايه پذير، صرافي ها و ساير اشخاص حقيقي و حقوقي كه امر واسطه گري وجوه اقدام مي نمايند.

و- معاملات و عمليات مشكوك: معاملات و عملياتي كه اشخاص با در دست داشتن اطلاعات و يا قراين و شواهد منطقي ظن پيدا كنند كه اين عمليات و معاملات به منظور پولشويي انجام مي شود.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

تبصره – قراين و شواهد منطقي عبارت است از شرايط و مقتضايي كه يك انسان متعارف را وادار به تحقيق در خصوص منشاء مال و سپرده گذاري يا ساير عمليات مربوط مي نمايد. برخي از اين عمليات و معاملات مشكوك عبارتند از:

  • معاملات و عمليات مالي مربوط به ارباب رجوع كه بيش از سطح فعاليت مورد انتظار وي باشد.
  • كشف جعل، اظهار كذب و يا گزارش خلاف واقع از سوي ارباب رجوع قبل يا بعد از آنكه معامله اي صورت گيرد و نيز در زمان اخذ خدمات پايه.
  • معاملاتي كه به هر ترتيب مشخص شود ذينفع واقعي حداقل يكي از متعاملين ظاهري آن شخص يا اشخاص ديگري بوده اند.
  • معاملات تجاري بيش از سقف مقرر كه با موضوع فعاليت ارباب رجوع و اهداف تجاري شناخته شده از وي مغاير باشد.
  • معاملاتي كه اقامتگاه قانوني طرف معامله در مناطق پر خطر ( از نظر پولشويي) واقع شده باشد.
  • معاملات بيش از سقف مقرر كه ارباب رجوع، قبل يا حين معامله از انجام آن انصراف داده و يا بعد از انجام معامله بدون دليل منطقي نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمايد.
  • معاملاتي كه طبق عرف كاري اشخاص مشمول، پيچيده، غير معمول و بدون اهداف اقتصادي واضح مي باشد.

ز- سقف مقرر : مبلغ يكصد و پنجاه ميليون ( ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ريال وجه نقد يا معادل آن به ساير ارزها و كالاي گرانبها هيات وزيران در صورت نياز ، سقف مذكور را با توجه به شرايط اقتصادي كشور تعديل خواهد نمود.

ح- وجه نقد: هر گونه مسكوك و اسكناس و انواع چك هاي كه نقل و انتقال آنها مستند نشده و غير قابل رديابي باشد، از قبيل چك هاي عادي در وجه حامل و ساير چك هايي كه دارنده ي آن غير ذينفع اوليه باشد ( از قبيل چك هاي پشت نويس شده توسط اشخاص ثالث ، انواع چك پول و چك هاي مسافرتي و ايران چك و موارد مشابه).

نحوه افزايش سرمايه شركت با مسئوليت محدود

۲۸ بازديد

نحوه افزايش سرمايه شركت با مسئوليت محدود

افزايش سرمايه شركت با مسئوليت محدود موردي مي باشد كه هر فعال اقتصادي و هر فردي كه اقدام به ثبت شركت با مسئوليت محدود ميكند روزي با آن موتجه خواهد شد

افزايش سرمايه درشركتهاي با مسئوليت محدود به دو صورت تحقق مي يابد :

اول : به وسيله تصميم شركاء مبني بر افزايش سرمايه خود توضيح اين كه انجام تشريفات قانوني خاصه و يا انتشار اعلاميه پذيره نويسي و غيره در شركتهاي با مسئوليت محدود براي افزايش سرمايه وجود ندارد –همينكه سه چهارم دارندگان سهم الشركه كه اكثريت عددي را نيز داشته باشند تصميم به افزايش سرمايه شركت نمايند- افزايش سرمايه عملي خواهد شد .

دوم: به وسيله ورود شركاء جديد: افزايش سرمايه در شركتهاي با مسئوليت محدود به وسيله پذيرش و ورود شريك جديد نيز عملي خواهد شد كه در اينصورت نيز بايد دارندگان سه چهارم سهم الشركه كه اكثريت عددي را نيز داشته باشند با ورود شريك يا شركاء جديد موافقت نمايند .

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

كاهش سرمايه درشركتهاي با مسئوليت محدود

نحوه كاهش سرمايه در شركتهاي با مسئوليت محدود در قانون تجارت مسكوت گذارده شده به نظر مي رسد با استناد به ماده ۱۱۱ قانون تجارت كه مقرر نموده : هر تغيير ديگري راجع به اساسنامه بايد با اكثريت عددي شركاء كه لااقل سه ربع سرمايه را نيز دارا باشند  به عمل آيد مگر اينكه در اساسنامه اكثريت ديگري مقرر شده باشد .كاهش سرمايه شركت علي الاصول به طريق فوق بايد عملي شود –يعني همينكه سه چهارم دارندگان سهم الشركه شركت كه اكثريت عددي را نيز داشته باشند و (يا اكثريت ديگري كه در اساسنامه قيد شده ) رأي به كاهش سرمايه شركت بدهند سرمايه شركت با مجموع دريافت سهم الشركه هريك از شركاء از صندوق شركت كاهش مي يابد . بديهي است در صورتي كه ميزان سرمايه شركت بر اثر زيانهاي وارده از حداقل سرمايه پيش بيني شده شركت كمتر شود شركاء بايد به ميزان سهم الشركه موجود خود سرمايه شركت را به حداقل سرمايه پيش بيني شده ارتقاء دهند و يا شركت رامنحل سازند .

نحوه اتخاذ تصميم در مجمع شركاء

باتوجه به موضوعات مطروحه در مجمع شركاء در شركتهاي با مسئوليت محدود حدنصاب براي اتخاذ تصميم در مجمع متفاوت است كه مي توان آنها را به شرح ذيل خلاصه نمود :

  1. موضوع نقل و انتقال سهم الشركه از طرف يك شريك به شريك يا شركاء ديگر شركت منوط به تصويب و موافقت سه چهارم دارندگان سهم الشركه كه اكثريت عددي را نيز داشته باشند مي باشد .
  2. موضوع تغيير و يا اصلاح اساسنامه : اتخاذ تصميم به شرح فوق مي باشد (مگر اين كه در اساسنامه اكثريت ديگري قيد شده باشد ).
  3. موضوع ورود شريك ديگر كه منجر به افزايش سرمايه شركت شود در اين مورد نيز موافقت سه چهارم دارندگان سهم الشركه كه اكثريت عددي رانيز داشته باشند لازم است .
  4. در موارد و موضوعات ديگر طبق ماده ۱۰۶ قانون تجارت تصميمات بايد به اكثريت حداقل (دارندگان نصف سرمايه شركت ) اتخاذ شود اگر در دفغه اول اين اكثريت حاصل نشد بايد تمام شركاءمجددا دعوت شوند در اين صورت تصميمات به اكثريت عددي شركاء اتخاذ مي شود اگر چه اكثريت مزبور داراي نصف سرمايه نباشند .اساسنامه شركت مي تواند ترتيبي برخلاف مراتب فوق مقرر دارد .
  5. در مورد انحلال شركت : با تصميم عده اي از شركاء كه سهم الشركه آنها بيش از نصف سرمايه شركت باشد ( بدون اين كه اين عده دارنده حداقل سه چهارم سهم الشركه بوده و اكثريت عددي را نيز داشته باشند )اتخاذ مي گردد.

انحلال شركتهاي با مسئوليت محدود

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

شركت با مسئوليت محدود در موارد ذيل منحل مي شود :

  1. وقتي كه شركت براي مدت معني تشكيل و مدت منقضي شده باشد
  2. در صورتي كه شركت ورشكست شود (توسط تصميم مجمع شركاء و يا حكم دادگاه ).
  3. درصورت تصميم عده اي از شركاء كه سهم الشركه آنها بيش از نصف سرمايه شركت باشد .
  4. درصورتي كه بواسطه ضررهاي وارده نصف سرمايه شركت ازبين رفته و يكي از شركاء تقاضاي انحلال كرده و محكمه دلائل اورا موجه ديده و ساير شركاء حاضرنباشند سهمي راكه در صورت انحلال به اوتعلق مي گيرد پرداخته و او را از شركت خارج كنند .
  5. درصورت فوت يكي از شركاء اگر در اساسنامه پيش بيني شده باشد .بنابراين چنانچه اساسنامه در اين خصوص مسكوت باشد ويا قيد شود كه در صورت فوت يكي از شركاء شركت منحل نمي شود بدين جهت انحلال شركت صورت نمي گيرد .

منبع: https://www.hanasabt.com/افزايش-سرمايه-شركت-مسئوليت-محد/

مراحل ثبت شركت شامل انواع شركت

۳۲ بازديد

در اين مقاله مراحل ثبت شركت اينترنتي در سايت اداره ثبت شركت ها شامل ثبت شركت خدماتي، ثبت شركت پيمانكاري، بازرگاني و ساختماني به همراه آموزش تصويري توضيح داده شده است. راه‌اندازي كسب و كار جديد و انجام فعاليت‌هاي تجاري نيازمند آن است كه در سازوكار قانوني و تجاري به رسميت شناخته شود. كلمه شركت به معناي شريك شدن در فعاليت و كاري است و از نظر حقوقي به تجميع ۲ الي چند نفر مي‌گويند كه به صورت سهامدار، شريك يا مؤسس در قالب قرارداد رسمي براي رسيدن اهداف مشترك و يكسان و تقسيم سود حاصل از سرمايه‌گذاري مشغول به فعاليت مي‌شوند. به نوعي شركت قرارداي مابين افراد حقيقي و حقوقي است كه در قالب اساسنامه به فعاليت مي پردازند. بنا به قانون اساسي، هر فردي اعم از ايراني يا غيرايراني كه قصد فعاليت اقتصادي در ايران دارد بايد تقاضانامه ثبتي خود را مبني بر انجام فعاليت به مرجع قانوني معرفي كند وگرنه فعاليت آن از طرف دولت ايران به رسميت شناخته نخواهد شد.

شرايط ثبت شركت چيست؟

امروزه اداره ثبت شركت‌ها كه زير مجموعه سازمان ثبت اسناد كشور است مسئوليت ثبت شركت را برعهده گرفته و سامانه‌اي راه‌اندازي شده تا تمامي مراحل ثبت شركت به صورت اينترنتي انجام شود. اين مراحل اينترنتي ثبت شركت نيازمند مدارك و تقاضانامه‌هاي ثبتي خاصي است كه بايد در اين سامانه بارگذاري شده و به اداره ثبت شركت‌ها تسليم شود. مدارك و تقاضانامه‌ها توسط كارشناسان اداره ثبت بررسي مي‌شود و اگر از لحاظ قانوني مشكلي نداشته باشد، بعد از طي كردن مراحل اداري تاييد شده و شركت به صورت رسمي به ثبت مي‌رسد و مي‌تواند فعاليت قانوني خود را شروع نمايد.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

مراحل ثبت انواع شركت در ايران؟

طبق قانون، براي ثبت شركت، شركت‌ها به ۸ زير مجموعه تقسيم مي‌شوند كه اين تقسيم‌بندي بر اساس نوع شركت‌هاست و شركا بسته به انتخاب هر نوع از اين انواع مسئوليت‌هاي متفاوتي دارند، پس در انتخاب نوع شركت دقت نموده و قوانين آن را به دقت مطالعه كنيد. ما به صورت كلي و به اختصار انواع شركت جهت تأسيس را معرفي مي‌كنيم.

مراحل ثبت شركت سهامي عام:

در اين نوع شركت حداقل تعداد شركا بايد ۵ نفر باشد و حداقل مبلغ براي سرمايه‌گذاري نيز ۵ ميليون ريال است. مسئوليت شركا در اين نوع شركت بسته به ميزان مبلغ اسمي سهام هر شريك يا مقدار سرمايه‌گذاري شركا است.
شركت سهامي خاص: در شركت سهامي خاص تعداد شركا بايد حداقل ۳ نفر باشد و حداقل مبلغ براي سرمايه‌گذاري در آن ۱ ميليون ريال است. در اين شركت حداقل تعداد هيئت مديره يا مديران ۳ نفر بوده و به مانند شركت سهامي عام مسئوليت شركا بسته به ميزان مبلغ اسمي هر كدام آن‌ها است.
شركت با مسئوليت محدود: حداقل تعداد شركا در اين شركت ۲ نفر است و براي حداقل سرمايه محدوديتي وجود ندارد. اين شركت مي‌تواند ۱ نفر يا بيشتر مدير داشته باشد و مسئوليت شركا به ميزان سهم الشركه هر كدام از شريكان بستگي دارد.

مراحل ثبت شركت تضامني:

در اين نوع شركت نيز حداقل تعداد شركا ۲ نفر است و براي حداقل سرمايه محدوديتي وجود ندارد. در اين شركت نيز ۱ نفر يا بيشتر مي‌تواند مدير باشد و تفاوت آن در ميزان مسئوليت شركا است. در شركت تضامني شركا مسئوليت نامحدودي دارند و هر شريك مسئوليت كامل را بر عهده دارد. بدين معني كه اگر دارايي‌هاي شركت براي اداي قروض و تعهدات شركت كفايت نكند هر يك از اعضاي شركت به تنهايي مسئوليت پرداخت تمام قروض و تعهدات را در مقابل فرد ثالث بر عهده دارند.
شركت نسبي: اين شركت براي امور تجاري تحت نام مخصوصي بين ۲ يا فرد حقوقي يا تعداد افراد بيشتر تشكيل مي‌گردد و در آن محدوديتي براي حداقل سرمايه وجود ندارد. حداقل ۱ نفر يا بيشتر مي‌تواند در شركت نسبي مدير باشد و مسئوليت شركا به ميزان سهم الشركه‌اي است كه هر شريك قبول كرده است.
شركت مختلط سهامي: اين شركت با شركاي سهامي و ۱ يا چند نفر شريك ضامن تشكيل مي‌شود. اين نوع شركت حداقل ۱ نفر مدير است و تعداد افراد بيشتري هم مي‌تواند مديريت را برعهده داشته باشند. مسئوليت شركاي سهامي بسته به ميزان مبلغ اسمي هر شريك است و مسئوليت شركاي ضامن نامحدود است و مسئوليت پرداخت تمام قروض و تعهدات در مقابل فرد ثالث را برعهده دارد.

مراحل ثبت شركت مختلط غيرسهامي

اين شركت با شركاي غيرسهامي و ۱ يا چند نفر شريك ضامن تشكيل مي‌شود. در شركت مختلط غيرسهامي حداقل ۱ نفر يا بيشتر مدير است و مسئوليت شركاي غيرسهامي به اندازه سهم الشركه و مسئوليت شركاي ضامن نامحدود است.
شركت تعاوني: در اين شركت حداقل ۷ نفر شريك لازم است و هيئت مديره يا مديران آن ۳ تا ۷ نفر است. مسئوليت شركا در صورت سهامي بودن شركت به ميزان مبلغ اسم هر سهام‌دار و در صورت غيرسهامي بودن آن به ميزاني بستگي دارد كه در اساسنامه مشخص شده است.

مدارك ثبت شركت

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

شركت سهامي خاص؛ انتخاب اول متقاضيان ثبت شركت

۲۶ بازديد

شركت هاي سهامي به دو دسته تقسيم مي‎شوند كه عبارتند از، شركت سهامي عام و خاص. در اين مطلب به برخي از دلايل تقاضاي بالاي متقاضيان و همچنين كليه اقداماتي كه جهت ثبت شركت سهامي خاص لازم است رعايت و انجام پذيرد، خواهيم پرداخت.

راهي براي رونق اقتصادي كشور:

در شركت هاي سهامي خاص بزرگ، اوراق بهادار مذكور به آساني قابل نقل و انتقال بوده و از پس انداز كنندگان با تقبل خطر مالي كمتري (در حدود مبلغ اسمي) اطمينان دارند كه هر وقت مي توانند اوراق بهادار مذكور را خريداري و سپس آن ها را به ديگري انتقال و يا در بازار بورس به فروش برسانند.

بايد توجه داشت كه جمع آوري پس اندازهاي كوچك مردم و سرمايه گذاري با آن ها در واحدهاي توليدي موجب توسعه اقتصادي كشور و تقليل تورم و بالاخره بهبود زندگي طبقات كم درآمد جامعه مي گردد.

اين شركت‎ها سهامي خاص را انتخاب كرده اند:

شكل حقوقي شركت هاي بزرگ صنعتي يا تجارتي، مانند: ذوب آهن، صنايع شيميايي و الكتريكي، بانك ها، شركت هاي بيمه و حمل و نقل، صنايع استخراج ذغال سنگ و توليد فولاد و مواد نفتي را اغلب شركت سهامي خاص تشكيل مي دهد. اين شركت ها نياز به سرمايه هاي عظيمي دارند و مي‎توانند با صدور اوراق بهادار از قبيل سهام و اوراق قرضه، سرمايه هاي لازم را، از پس اندازهاي مردم و يا بعضي از سازمان ها، مانند: شركت هاي بيمه، بانك ها، شركت هاي سرمايه گذاري، فراهم نمايند.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

شرايط تشكيل شركت سهامي خاص

براي ثبت شركت سهامي خاص بايد عده اي كه تعداد آنها نبايد از سه نفر كمتر باشد، با هم شريك شده و قرار دادي به عنوان قرار داد اوليه امضا كنند. سپس بايد اساسنامه اي براي شركت تهيه شود و به امضا كليه شركا كه در شركت سهامي خاص سهامدار ناميده مي شوند برسد.

مبلغ مورد نياز براي ثبت شركت سهامي خاص حداقل 100 هزار تومان در قانون عنوان شده است كه اين مبلغ نبايد كمتر ولي تا هر ميزان كه سهامداران در نظر داشته باشند، مي‎تواند افزايش يابد.

هر كدام از سهامداران بايد ميزان مشخصي از سرمايه تعهد شده براي شركت را بصورت نقدي و يا غير نقدي تعهد نمايند. ميزان تعهد نقدي بايد به حساب شركت واريز شود كه البته اين ميزان نبايد كمتر از 35 درصد از كل سرمايه تعهد شده باشد. سپس بايد ميزاني از تعهدات شركا كه بصورت غير نقدي اعلام و تعهد شده است تقويم شود. (تقويم شدن يعني اينكه ارزش گذاري مال انجام مي شود و به ازا آن سهم به فرد تعلق مي گيرد.)

اين كار بايد توسط كارشناس رسمي از دادگستري انجام شود. ذكر اين نكته هم حائز اهميت است كه از زمان پرداخت تعهدات در قالب سرمايه به شركت و يا قرار دادن سرمايه غير نقدي در اختيار شركت اين سرمايه از دارايي هاي شركت محسوب مي شود و افراد تنها در قبال اين سرمايه سهام دريافت مي كنند.

سهام ارزش ريالي دارد و با سود دهي و ضرر دهي شركت كم و زياد مي شود، به همين دليل در هر زمان نقل و انتقال اين سهام بايد با اجازه مجمع عمومي موسسين اتفاق بيافتد .

پس از تعيين و واريز سرمايه بايد تشريفات ثبت شركت كه آماده سازي مدارك است انجام شود.

 

براي آشنايي با شركت سهامي خاص اينجا كليك كنيد

ويژگي هاي يك برند خوب

۲۶ بازديد

دو اصل مهم در خصوص انتخاب برند خوب :

1-  برند دستاورد رفتار است

يك اصل بين كمدين‌ها پذيرفته شده است؛ نيازي نيست به مردم بگويي كه من بامزه هستم و كارهاي خنده داري مي‌كنم، فقط آن‌ها را بخندان، اين اصل در مورد برند نيز مصداق دارد.

مصرف كننده‌ها برند را بر اساس فعاليت‌ها و عملكردي كه دارند و نه بر اساس هزينه‌ها و فعاليت‌هاي تبليغاتي آن‌ها مورد قضاوت قرار مي‌دهند.

در واقع تنها يك تجربه بد مشتري بهترين و حساب شده‌ترين تبليغات را نابود مي‌كند.

تمام عملكردها و فعاليت‌هاي يك سازمان قابليت تاثير گذاري بر برند را دارند و براي همين جهت‌گيري كلي سازمان بايد براي خلق برند برتر يكپارچه شود.

2- برند تنها در ذهن‌ها است

برخي از مديران اين واقعيت مسلم را كه اين انسان‌ها هستند كه به برندها حيات مي‌بخشند نه سازمان آن‌ها، را ناديده مي‌گيرند.

هيچ‌كس نمي‌تواند برند را در كارخانه يا محل فعاليت خود يا در تراز مالي موسسه خود پيدا كند، بلكه بايد آن را در ذهن مصرف كننده‌ها، كاركنان، تامين كننده‌ها، مواد مورد نياز و ساير افراد مرتبط با موسسه بجويد.

به بيان ديگر برندسازي خوب داراي ماهيتي اجتماعي است و قدرتمندترين برندها آن‌هايي هستند كه همه افراد مرتبط با آن‌ها نسبت به آن حس مالكيت داشته و آن را متعلق به خود مي‌دانند و در مورد آن مي‌گويند «اين برند دلخواه من است».

يك مثال ساده براي تشرح اين وجه برند، يك روزنامه است. يك روزنامه حاصل فرايند رفتاري يا به عبارت ساده‌تر حاصل انتخاب مقالات، تيترها و عكس‌ها و موارد مشابه است كه اين عناصر حاصل فعاليت‌هاي روزانه روزنامه‌نگاران و سردبيران است. اما افراد مختلف از هر روزنامه برداشت و تصوير ذهن خاص خود را دارند و حتي كساني كه هيچ وقت روزنامه نخوانده‌اند تصويري از آن و خوانندگان دارند، اما تنها طرفداران پروپا قرص كه هر روز اين روزنامه را مي‌خرند هستند كه باور دارند «اين روزنامه من است».

يك روزنامه، نويسندگان و خوانندگان خود را به هم پيوند مي‌زند. انتشار روزنامه يك سيستم پيچيده از قضاوت‌ها، ارزش‌گذاري ها، اظهار نظر‌ها و… را شكل مي‌دهد و در نهايت همه اين مسائل در نام روزنامه متبلور مي‌شود. اين نام به نويسندگان و كاركنان و خوانندگان اين امكان را مي‌دهد كه درك مشتركي از موضع گيري‌ها و رويكردهاي روزنامه نسبت به اخبار و مخاطبان خود داشته باشند، اين همان مفهوم حضور برند در ذهن افراد است.

 

منبع: https://www.hanasabt.com/برند-خوب/

چند و چون درخواست المثني مدارك شركت

۳۰ بازديد

احتمالاً براي همه ما در طول زندگي پيش آمده كه يكي از مداركمان را گم كنيم و تا پيدا شدن آن نگراني هاي زيادي به سراغمان آمده است. اگر اين مدرك يكي از مدارك مهم حقوقي باشد كه چه بدتر. يكي از دغدغه هاي اصلي صاحبان شركت ها و شركاء اين است كه اگر روزي بنا به هر دليلي مدارك مربوط به ثبت شركت را گم كنند يا اين مدارك از بين برود، چطور مي توانند درخواست المثني مدارك شركت را بدهند. در اين مطلب به شما خواهيم گفت كه به چه صورت مي توان براي دريافت المثني مدارك شركت اقدام كنيد.

چگونه مي توان درخواست المثني مدارك شركت را داد؟

براي دريافت المثني شركت بايد از طريق اداره ثبت شركت ها اقدام كنيد. فرم درخواست مدارك المثني مدارك شركت كه گم يا ربوده شده است، بايد به امضاي تمامي اعضاي هيات مديره برسد. بعد از امضاي اين افراد، بايد تمامي مدارك هويتي آنان توسط وكيل دادگستري يا يكي از افرادي كه صاحب سمت در شركت هستند، به شوراي حل اختلاف مراجعه نموده و نامه اي خطاب به اداره ثبت شركت ها دريافت نمايد. سپس به اداره ثبت شركت ها رفته و مدارك و نامه را تحويل دهد. پس از اينكه مدارك به اداره مربوطه تحويل داده شد، استعلام هاي مرتبط با صدور المثني مدارك شركت صورت مي پذيرد. در نهايت مدارك تحويل متقاضي دريافت مدارك المثني مدارك شركت مي شود.

امكان دريافت المثني مدارك شركت براي كدام يك از مدارك ثبتي وجود دارد؟

المثني مدارك شركت

مدارك شركتي كه شما در اداره ثبت شركتها به ثبت رسانده ايد، مدارك بسيار مهمي هستند كه ممكن است به هر دليلي آنها را گم كنيد يا از بين برود يا ربوده شود. بنابراين براي ادامه فعاليتهاي خود بايد تمامي مدارك ثبتي شركت را در دسترس داشته باشيد. اولين كار در اين زمينه درخواست المثني مدارك شركت است كه براي برخي از اين مدارك مي توان اقدام كرد. دريافت المثني مدارك شركت براساس نوع شركت امكانپذير است كه در اين مطلب، به طور خلاصه به آن اشاره خواهيم كرد:

  • شركت با مسئوليت محدود: اساس نامه، شركت نامه و تقاضا نامه، صورت جلسه تاسيس كنندگان از جمله مدارك مربوط به شركت هايي كه با مسئوليت محدود هستند.
  • شركت هاي سهامي خاص: مدارك مربوط به شركت سهامي خاص شامل اساس نامه مقرر در 64 ماده و داراي 11 تبصره در قانون اساسي و صورت جلسه تاسيس كنندگان است.
  • شركت تعاوني : مدارك موردنياز براي شركت هاي تعاوني شامل اساسنامه در 52 ماده معقد شده، صورت جلسه تاسيس كنندگان و اعضاي هيات مديره، شركت نامه و تقاضانامه است.
  • شركت غير تجاري: صدور المثني مدارك شركت غير تجاري مشتمل بر اساس نامه در 27 ماده، اظهارنامه و صورت جلسه تاسيس كنندگان مي باشد.

ثبت مالكيت صنعتي چيست؟

۳۴ بازديد

ثبت مالكيت صنعتي را قبل از اينكه شروع كنيد بايد بدانيد كه مالكيت صنعتي و تجاري با هم تفاوت‌هايي دارند و بايد در مورد تفاوت‌هاي آن بيشتر بدانيد تا بتوانيد تفكيك مناسبي بين آن‌ها قائل شويد. در قانون تجارت صنعتي و تجاري بندهاي مختلف وجود داشته كه هر كدام داراي تفاوت‌هاي گوناگون است و بايد بيان كرد كه مالكيت صنعتي و تجاري در جامعه امروزي به يك معنا استفاده مي‌شود اما باهم متفاوت است.

شايد بتوان گفت به دليل اين كه مالكيت صنعتي جزئي از يك تجارت بوده و به نوعي دارايي محسوب مي‌شود مي‌توان از مالكيت صنعتي و تجاري همزمان استفاده كرد اما همان طور كه در بالا به آن اشاره شد اين دو داراي تفاوت‌هاي گوناگوني با يكديگر بوده و مي‌تواند از هم تفكيك شود. اگر مي خواهيد در مورد اين موضوع بيشتر بدانيد ما در ادامه به مالكيت صنعتي و تجاري مي‌پردازيم.

تعريف مالكيت صنعتي

يكي از زير مجموعه‌هاي حقوقي تجارت، مالكيت صنعتي بوده كه شامل بخش‌هاي مختلف است و در تعريف قانوني مي‌توان بيان كرد كه مالكيت صنعتي موارد غير مادي را شامل مي‌شود. از جمله مسائل غير مادي يك موسسه مي‌توان به نام تجاري، نشان تجاري و نوآوري اشاره كرد. علاوه بر موارد گفته شده براي مالكيت صنعتي برگه‌هاي اختراع و گواهي اشياي مصرفي را نيز در نظر مي‌گيرند. با توجه به نوع سازمان‌ها و مؤسسات مختلف، مالكيت صنعتي به صورت گسترده در حال اجرا شدن است و كالاهاي موجود در جامعه به شكل ويژه‌اي مورد حمايت قرار مي‌گيرد.

در بسياري از موارد به دليل اين كه در سطح داخلي و بين‌المللي ارتباط‌هاي مختلفي بين كشورها وجود دارد مي‌توان بيان كرد كه دولت از مالكيت صنعتي حمايت مي‌كند. در واقع حمايت از مالكيت صنعتي باعث مي‌شود تا فرد بتواند از اختراع و نوآوري خود به شكل مناسب و انحصاري استفاده كند. در اين بين اگر شخصي بخواهد از علامت انحصاري و حق اختراع ديگران سوء استفاده كند از طريق مقررات و قانون با وي برخورد مي‌شود.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

در قانون درباره مالكيت تجاري صنعتي چه مسائلي مطرح شده است؟

همانطور كه گفتيم اگر علامت يا اختراع كالايي به صورت قانوني ثبت شده باشد، قانون از آن حمايت خواهد كرد. در ماده هاي 528 تا 530 قانون مدني اسلامي ايران هم در اين باره صحبت شده است. در ادامه سه بند اصلي اين ماده را با هم بررسي خواهيم كرد.

بند اول: نام تجاري

بر اساس ماده 589 قانون تجارت هر تاجري مي بايست براي معرفي بنگاه تجاري يا شركت خود، يك نام تجاري انتخاب كند. اين نام بعد از طي روال اداري قانوني آن ثبت شده و از آن به بعد مشتريان به اعتبار اين نام تجاري به معامله با آن شركت مي پردازند.

مالكيت تجاري صنعتي

به همين خاطر افراد يا كسب و كار هاي ديگري حق ندارند از اين نام تجاري در محصولات و خدمات خود استفاده كنند. حتي اگر آن نام با نام خانوادگي فرد مذكور يكي باشد. ولي طبق ماده 579 و 580 قانون تجارت، قابليت انتقال و خريد و فروش اين نام وجود دارد. از نظر اعتبار، از زمان ثبت نام تجاري تا 5 سال امكان استفاده وجود دارد و پس از آن مي بايست براي تجديد ثبت آن اقدام كرد.

بند دوم: علائم تجاري

يكي ديگر از بخش هايي كه مي بايست در مالكيت تجاري صنعتي يك كسب و كار مورد توجه قرار گيرد، علائم تجاري آن است. بر اساس ماده 1 قانون ثبت علائم تجاري، علامت تجاري شامل هر علامتي اعم از تصوير، نقش، حروف، رقم و …. است كه براي شناساندن و امتياز يك محصول از آن استفاده مي شود. علائم تجاري بايد ويژگي هايي داشته باشند كه آن ها را از ساير برندها متمايز كند. يك اينكه بايد تازه باشد. يعني براي جنس يا محصولي كه استفاده مي شود جديد باشد. سبب گمراه شدن مشتريان نشود. براي مثال آنقدر مشابه يك برند معروف باشد كه مشتري براي خريد دچار ترديد شود. و اينكه مبتكرانه باشد و وجه تمايز داشته باشد. علائم تجاري نيز مانند نام تجاري، قابليت نقل و انتقال دارند و اين انتقال تنها بعد از ثبت در برابر اشخاص ثالث امكان پذير است.

براي ثبت علامت تجاري برند خود مي بايست به اداره ثبت شركت ها مراجعه كنيد. براي اينكار كافيست به وب سايت اين اداره رجوع و اظهارنامه خود را تسليم كنيد. اين ثبت از سمت اشخاص ذي نفع بايد صورت گيرد. مدت اعتبار ثبت 10 سال است كه اين تاريخ از زمان تسليم اظهارنامه محاسبه مي شود. ماده 46 قانون ثبت علائم و اختراعات مي گويد كه تمامي دعاوي جزايي و حقوقي مربوط به علائم تجاري در نزد محاكم تهران بررسي مي شود.

 

براي شناخت ثبت مالكيت صنعتي اينجا كليك كنيد

مدارك و مراحل ثبت برند مواد غذايي

۳۰ بازديد

ثبت برند مواد غذايي

مدارك و مراحل ثبت برند مواد غذايي

طبيعتاً در اكثر زمينه هاي شغلي بخصوص شركت‌هايي كه ارائه خدمات (محصولات) را در پيش گرفته‌اند رقابت تنگاتنگي وجود دارد. حال اين موضوع در زمينه مواد خوراكي بيشتر نمود پيدا مي كند چرا كه خوراك را نمي توان از زندگي روزمره‌ كنار گذاشت. با توجه به اينكه مواد غذايي به طور مستقيم با سلامت مردم در ارتباط است، انتخاب نوع باكيفيت آن از اهميت زيادي برخوردار است. به همين دليل شركت‌هايي كه در اين خصوص مشغول به فعاليت هستند يا به تازگي قصد ورود به آن را دارند، تلاش مي كنند تا محصولات غذايي خود را با به ثبت رساندن برند دلخواهشان، اعتبار دهند.

برند مواد غذايي يكي از موضوعاتي است كه در حال حاضر به آن فكر مي كنيد و از خود مي پرسيد كه براي به ثبت رساندن برند مواد غذايي بايد چه كارهايي را انجام دهيد. امروز و در اين مقاله تيم متخصص و باتجربه هانا ثبت مي خواهد به سوالات شما در اين زمينه پاسخ دهد.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

ثبت برند مواد غذايي

طبقه بندي محصولات غذايي به جهت ثبت برند حداقل در 4 طبقه (طبقات 29 تا 32) انجام مي شود. در واقع هر نوع مواد غذايي بايد در طبقه مخصوص به خود به ثبت برسند. در ادامه، اين 4 طبقه را مورد بررسي قرار مي دهيم و مدير عامل شركت مواد غذايي كه قصد ثبت برند محصول خود را دارد، بايد دسته‌ي صحيح مواد غذايي را به جهت ثبت برند انتخاب كند.

طبقه 29: اينطبقه مواد غذايي مختص گوشت (ماهي و ماكيان و شكار)، عصاره گوشت، ميوه و سبزيجات (پخته، منجمد يا كنسرو)، انواع ژله، روغن هاي خوراكي، شير و محصولات وابسته، تخم مرغ و مرباجات مي باشد.

طبقه 30: اين طبقه نيز به يخ و بستني، شكر، نان، نمك، ادويه ها، چاي و كاكائو، پودر شيريني پزي، آرد و فرآورده هاي ديگر غلات، عسل، مخمر، شكر، برنج، نشاسته، قهوه مصنوعي اختصاص پيدا مي‌كند.

طبقه 31: جوانه جو، موادهاي غذايي مخصوص حيوانات، غلات، محصولات كشاورزي، ميوه و سبزيجات تازه، حيوانات زنده، گياهان طبيعي، گل ها و بذرها نيز در اين طبقه قرار دارند.

طبقه 33: اين طبقه شامل آب معدني، نوشابه، ماءالشعيرها، آب ميوه ها، شربت خواهد بود.

 

منبع: https://www.hanasabt.com/ثبت-برند-مواد-غذايي/