آئين نامه مبارزه با پولشويي

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

آئين نامه مبارزه با پولشويي

۲۶ بازديد

آئين نامه مبارزه با پولشويي

آئين نامه مبارزه با پولشويي

مبارزه با پولشويي امري حياطي در هر اقتصادي ميباشد. در اين مطلب شما را با ميارزه با پولشويي در ايران و قوانين مبارزه با پوشويي آشنا ميكنيم.

الف- قانون: قانون مبارزه با پولشويي – مصوب ۱۳۸۶-

ب- ارباب رجوع : مشتري و يا هر شخص اعم از اصيل، وكيل يا نماينده ي قانوني كه براي برخورداري از خدمات ، انجام معامله ، نقل و انتقال وجوه و اموال گران قيمت ( نظير طلا، جواهرات، عتيقيه و آثار هنري گرانبها و غيره) به اشخاص حقيقي و حقوقي مشمول قانون مراجعه مي نمايد.

ج- شناسايي اوليه: تطبيق و ثبت مشخصات اظهار شده توسط ارباب رجوع با مدارك شناسايي و در صورت اقدام توسط نماينده يا وكيل علاوه بر ثبت مشخصات وكيل يا نماينده ، ثبت مشخصات اصيل.

د- شناسايي كامل: شناسايي دقيق ارباب رجوع به هنگامه ي ارائه ي خدمات پايه به شرح مذكور در بندهاي (د) و (ه) ماده ي (۳) اين آيين نامه.

ه- موسسات اعتباري : بانك ها ( اعم از بانك هاي ايراني و شعب و نمايندگي بانك هاي خارجي مستقر در جمهوري اسلامي ايران)، موسسات اعتباري غير بانكي ، تعاوني هاي اعتبار، صندوق هاي قرض الحسنه ، شركت ليزينگ ، شركت سرمايه پذير، صرافي ها و ساير اشخاص حقيقي و حقوقي كه امر واسطه گري وجوه اقدام مي نمايند.

و- معاملات و عمليات مشكوك: معاملات و عملياتي كه اشخاص با در دست داشتن اطلاعات و يا قراين و شواهد منطقي ظن پيدا كنند كه اين عمليات و معاملات به منظور پولشويي انجام مي شود.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

تبصره – قراين و شواهد منطقي عبارت است از شرايط و مقتضايي كه يك انسان متعارف را وادار به تحقيق در خصوص منشاء مال و سپرده گذاري يا ساير عمليات مربوط مي نمايد. برخي از اين عمليات و معاملات مشكوك عبارتند از:

  • معاملات و عمليات مالي مربوط به ارباب رجوع كه بيش از سطح فعاليت مورد انتظار وي باشد.
  • كشف جعل، اظهار كذب و يا گزارش خلاف واقع از سوي ارباب رجوع قبل يا بعد از آنكه معامله اي صورت گيرد و نيز در زمان اخذ خدمات پايه.
  • معاملاتي كه به هر ترتيب مشخص شود ذينفع واقعي حداقل يكي از متعاملين ظاهري آن شخص يا اشخاص ديگري بوده اند.
  • معاملات تجاري بيش از سقف مقرر كه با موضوع فعاليت ارباب رجوع و اهداف تجاري شناخته شده از وي مغاير باشد.
  • معاملاتي كه اقامتگاه قانوني طرف معامله در مناطق پر خطر ( از نظر پولشويي) واقع شده باشد.
  • معاملات بيش از سقف مقرر كه ارباب رجوع، قبل يا حين معامله از انجام آن انصراف داده و يا بعد از انجام معامله بدون دليل منطقي نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمايد.
  • معاملاتي كه طبق عرف كاري اشخاص مشمول، پيچيده، غير معمول و بدون اهداف اقتصادي واضح مي باشد.

ز- سقف مقرر : مبلغ يكصد و پنجاه ميليون ( ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ريال وجه نقد يا معادل آن به ساير ارزها و كالاي گرانبها هيات وزيران در صورت نياز ، سقف مذكور را با توجه به شرايط اقتصادي كشور تعديل خواهد نمود.

ح- وجه نقد: هر گونه مسكوك و اسكناس و انواع چك هاي كه نقل و انتقال آنها مستند نشده و غير قابل رديابي باشد، از قبيل چك هاي عادي در وجه حامل و ساير چك هايي كه دارنده ي آن غير ذينفع اوليه باشد ( از قبيل چك هاي پشت نويس شده توسط اشخاص ثالث ، انواع چك پول و چك هاي مسافرتي و ايران چك و موارد مشابه).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.