شركت سهامي خاص؛ انتخاب اول متقاضيان ثبت شركت

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

شركت سهامي خاص؛ انتخاب اول متقاضيان ثبت شركت

۲۷ بازديد

شركت هاي سهامي به دو دسته تقسيم مي‎شوند كه عبارتند از، شركت سهامي عام و خاص. در اين مطلب به برخي از دلايل تقاضاي بالاي متقاضيان و همچنين كليه اقداماتي كه جهت ثبت شركت سهامي خاص لازم است رعايت و انجام پذيرد، خواهيم پرداخت.

راهي براي رونق اقتصادي كشور:

در شركت هاي سهامي خاص بزرگ، اوراق بهادار مذكور به آساني قابل نقل و انتقال بوده و از پس انداز كنندگان با تقبل خطر مالي كمتري (در حدود مبلغ اسمي) اطمينان دارند كه هر وقت مي توانند اوراق بهادار مذكور را خريداري و سپس آن ها را به ديگري انتقال و يا در بازار بورس به فروش برسانند.

بايد توجه داشت كه جمع آوري پس اندازهاي كوچك مردم و سرمايه گذاري با آن ها در واحدهاي توليدي موجب توسعه اقتصادي كشور و تقليل تورم و بالاخره بهبود زندگي طبقات كم درآمد جامعه مي گردد.

اين شركت‎ها سهامي خاص را انتخاب كرده اند:

شكل حقوقي شركت هاي بزرگ صنعتي يا تجارتي، مانند: ذوب آهن، صنايع شيميايي و الكتريكي، بانك ها، شركت هاي بيمه و حمل و نقل، صنايع استخراج ذغال سنگ و توليد فولاد و مواد نفتي را اغلب شركت سهامي خاص تشكيل مي دهد. اين شركت ها نياز به سرمايه هاي عظيمي دارند و مي‎توانند با صدور اوراق بهادار از قبيل سهام و اوراق قرضه، سرمايه هاي لازم را، از پس اندازهاي مردم و يا بعضي از سازمان ها، مانند: شركت هاي بيمه، بانك ها، شركت هاي سرمايه گذاري، فراهم نمايند.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

شرايط تشكيل شركت سهامي خاص

براي ثبت شركت سهامي خاص بايد عده اي كه تعداد آنها نبايد از سه نفر كمتر باشد، با هم شريك شده و قرار دادي به عنوان قرار داد اوليه امضا كنند. سپس بايد اساسنامه اي براي شركت تهيه شود و به امضا كليه شركا كه در شركت سهامي خاص سهامدار ناميده مي شوند برسد.

مبلغ مورد نياز براي ثبت شركت سهامي خاص حداقل 100 هزار تومان در قانون عنوان شده است كه اين مبلغ نبايد كمتر ولي تا هر ميزان كه سهامداران در نظر داشته باشند، مي‎تواند افزايش يابد.

هر كدام از سهامداران بايد ميزان مشخصي از سرمايه تعهد شده براي شركت را بصورت نقدي و يا غير نقدي تعهد نمايند. ميزان تعهد نقدي بايد به حساب شركت واريز شود كه البته اين ميزان نبايد كمتر از 35 درصد از كل سرمايه تعهد شده باشد. سپس بايد ميزاني از تعهدات شركا كه بصورت غير نقدي اعلام و تعهد شده است تقويم شود. (تقويم شدن يعني اينكه ارزش گذاري مال انجام مي شود و به ازا آن سهم به فرد تعلق مي گيرد.)

اين كار بايد توسط كارشناس رسمي از دادگستري انجام شود. ذكر اين نكته هم حائز اهميت است كه از زمان پرداخت تعهدات در قالب سرمايه به شركت و يا قرار دادن سرمايه غير نقدي در اختيار شركت اين سرمايه از دارايي هاي شركت محسوب مي شود و افراد تنها در قبال اين سرمايه سهام دريافت مي كنند.

سهام ارزش ريالي دارد و با سود دهي و ضرر دهي شركت كم و زياد مي شود، به همين دليل در هر زمان نقل و انتقال اين سهام بايد با اجازه مجمع عمومي موسسين اتفاق بيافتد .

پس از تعيين و واريز سرمايه بايد تشريفات ثبت شركت كه آماده سازي مدارك است انجام شود.

 

براي آشنايي با شركت سهامي خاص اينجا كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.