مراحل ثبت شركت شامل انواع شركت

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

مراحل ثبت شركت شامل انواع شركت

۳۳ بازديد

در اين مقاله مراحل ثبت شركت اينترنتي در سايت اداره ثبت شركت ها شامل ثبت شركت خدماتي، ثبت شركت پيمانكاري، بازرگاني و ساختماني به همراه آموزش تصويري توضيح داده شده است. راه‌اندازي كسب و كار جديد و انجام فعاليت‌هاي تجاري نيازمند آن است كه در سازوكار قانوني و تجاري به رسميت شناخته شود. كلمه شركت به معناي شريك شدن در فعاليت و كاري است و از نظر حقوقي به تجميع ۲ الي چند نفر مي‌گويند كه به صورت سهامدار، شريك يا مؤسس در قالب قرارداد رسمي براي رسيدن اهداف مشترك و يكسان و تقسيم سود حاصل از سرمايه‌گذاري مشغول به فعاليت مي‌شوند. به نوعي شركت قرارداي مابين افراد حقيقي و حقوقي است كه در قالب اساسنامه به فعاليت مي پردازند. بنا به قانون اساسي، هر فردي اعم از ايراني يا غيرايراني كه قصد فعاليت اقتصادي در ايران دارد بايد تقاضانامه ثبتي خود را مبني بر انجام فعاليت به مرجع قانوني معرفي كند وگرنه فعاليت آن از طرف دولت ايران به رسميت شناخته نخواهد شد.

شرايط ثبت شركت چيست؟

امروزه اداره ثبت شركت‌ها كه زير مجموعه سازمان ثبت اسناد كشور است مسئوليت ثبت شركت را برعهده گرفته و سامانه‌اي راه‌اندازي شده تا تمامي مراحل ثبت شركت به صورت اينترنتي انجام شود. اين مراحل اينترنتي ثبت شركت نيازمند مدارك و تقاضانامه‌هاي ثبتي خاصي است كه بايد در اين سامانه بارگذاري شده و به اداره ثبت شركت‌ها تسليم شود. مدارك و تقاضانامه‌ها توسط كارشناسان اداره ثبت بررسي مي‌شود و اگر از لحاظ قانوني مشكلي نداشته باشد، بعد از طي كردن مراحل اداري تاييد شده و شركت به صورت رسمي به ثبت مي‌رسد و مي‌تواند فعاليت قانوني خود را شروع نمايد.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مشاوره رايگان ثبتي

مراحل ثبت انواع شركت در ايران؟

طبق قانون، براي ثبت شركت، شركت‌ها به ۸ زير مجموعه تقسيم مي‌شوند كه اين تقسيم‌بندي بر اساس نوع شركت‌هاست و شركا بسته به انتخاب هر نوع از اين انواع مسئوليت‌هاي متفاوتي دارند، پس در انتخاب نوع شركت دقت نموده و قوانين آن را به دقت مطالعه كنيد. ما به صورت كلي و به اختصار انواع شركت جهت تأسيس را معرفي مي‌كنيم.

مراحل ثبت شركت سهامي عام:

در اين نوع شركت حداقل تعداد شركا بايد ۵ نفر باشد و حداقل مبلغ براي سرمايه‌گذاري نيز ۵ ميليون ريال است. مسئوليت شركا در اين نوع شركت بسته به ميزان مبلغ اسمي سهام هر شريك يا مقدار سرمايه‌گذاري شركا است.
شركت سهامي خاص: در شركت سهامي خاص تعداد شركا بايد حداقل ۳ نفر باشد و حداقل مبلغ براي سرمايه‌گذاري در آن ۱ ميليون ريال است. در اين شركت حداقل تعداد هيئت مديره يا مديران ۳ نفر بوده و به مانند شركت سهامي عام مسئوليت شركا بسته به ميزان مبلغ اسمي هر كدام آن‌ها است.
شركت با مسئوليت محدود: حداقل تعداد شركا در اين شركت ۲ نفر است و براي حداقل سرمايه محدوديتي وجود ندارد. اين شركت مي‌تواند ۱ نفر يا بيشتر مدير داشته باشد و مسئوليت شركا به ميزان سهم الشركه هر كدام از شريكان بستگي دارد.

مراحل ثبت شركت تضامني:

در اين نوع شركت نيز حداقل تعداد شركا ۲ نفر است و براي حداقل سرمايه محدوديتي وجود ندارد. در اين شركت نيز ۱ نفر يا بيشتر مي‌تواند مدير باشد و تفاوت آن در ميزان مسئوليت شركا است. در شركت تضامني شركا مسئوليت نامحدودي دارند و هر شريك مسئوليت كامل را بر عهده دارد. بدين معني كه اگر دارايي‌هاي شركت براي اداي قروض و تعهدات شركت كفايت نكند هر يك از اعضاي شركت به تنهايي مسئوليت پرداخت تمام قروض و تعهدات را در مقابل فرد ثالث بر عهده دارند.
شركت نسبي: اين شركت براي امور تجاري تحت نام مخصوصي بين ۲ يا فرد حقوقي يا تعداد افراد بيشتر تشكيل مي‌گردد و در آن محدوديتي براي حداقل سرمايه وجود ندارد. حداقل ۱ نفر يا بيشتر مي‌تواند در شركت نسبي مدير باشد و مسئوليت شركا به ميزان سهم الشركه‌اي است كه هر شريك قبول كرده است.
شركت مختلط سهامي: اين شركت با شركاي سهامي و ۱ يا چند نفر شريك ضامن تشكيل مي‌شود. اين نوع شركت حداقل ۱ نفر مدير است و تعداد افراد بيشتري هم مي‌تواند مديريت را برعهده داشته باشند. مسئوليت شركاي سهامي بسته به ميزان مبلغ اسمي هر شريك است و مسئوليت شركاي ضامن نامحدود است و مسئوليت پرداخت تمام قروض و تعهدات در مقابل فرد ثالث را برعهده دارد.

مراحل ثبت شركت مختلط غيرسهامي

اين شركت با شركاي غيرسهامي و ۱ يا چند نفر شريك ضامن تشكيل مي‌شود. در شركت مختلط غيرسهامي حداقل ۱ نفر يا بيشتر مدير است و مسئوليت شركاي غيرسهامي به اندازه سهم الشركه و مسئوليت شركاي ضامن نامحدود است.
شركت تعاوني: در اين شركت حداقل ۷ نفر شريك لازم است و هيئت مديره يا مديران آن ۳ تا ۷ نفر است. مسئوليت شركا در صورت سهامي بودن شركت به ميزان مبلغ اسم هر سهام‌دار و در صورت غيرسهامي بودن آن به ميزاني بستگي دارد كه در اساسنامه مشخص شده است.

مدارك ثبت شركت

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.