مدارك لازم براي ثبت شركت

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

مدارك لازم براي ثبت شركت

۳۱ بازديد

مدارك لازم براي ثبت شركت

 

با توجه به اين كه در كشور ايران ثبت شركت‌ها بر اساس ماهيت شركت‌هاي مختلف و اهداف تعيين شده انجام مي‌شود، افزايش اطلاعات در اين زمينه مي‌تواند براي صاحبان كسب و كارهاي تجاري بسيار مؤثر باشد. كساني كه مي‌خواهند پروسه ثبت شركت خود را تسريع ببخشند قطعاً بهتر است قبل از هر اقدامي مدارك لازم براي ثبت شركت را تكميل كنند. به دليل الكترونيكي شدن روند ثبت شركت‌ها، مي‌توان بيان كرد كه روال كار بسيار سريع‌تر از قبل شده و مي‌توان با صرفه جويي در زمان و هزينه شركت را به ثبت رساند.

الكترونيكي شدن روند ثبت شركت‌ها باعث شده است تا بسياري از شركت‌هاي خدماتي و بازرگاني بتوانند فعاليت كاري خود را گسترش دهند و اقدام به ثبت شركت نمايند. يكي از مباحث مهم در زمينه ثبت شركت به صورت الكترونيكي مدارك لازم براي ثبت شركت است كه در ادامه به آن مي‌پردازيم. اگر مي‌خواهيد يك شركت تجاري ثبت كنيد بهتر است با ما همراه باشيد.

انواع شركت‌هاي تجاري

با توجه به قوانين ثبت شركت‌ها در ايران مي‌توان گفت كه شركت‌ها به سه دسته كلي تقسيم بندي مي‌شوند كه شامل: شركت‌هاي دولتي، شركت‌هاي مدني و شركت‌هاي تجاري است. تمركز ما بيشتر بر روي شركت‌هاي تجاري است، چرا كه اين شركت‌ها داراي اهداف مالي بوده و از افراد حقيقي و شركا تشكيل مي‌شوند. ويژگي‌هاي شركت‌هاي تجاري باعث شده است تا بسياري از افراد براي رسيدن به يك وضعيت مالي مناسب و سودآوري كافي به دنبال تأسيس آن باشند.

شركت‌هاي تجاري داراي مشخصه‌هاي قابل توجه بوده كه از جمله آن‌ها مي‌توان به مشخص بودن سود و زيان، مبادلات بازرگاني و تجاري اشاره داشت. اهميت ثبت شركت در ايران به گونه‌اي است كه براي دربرگيري فعاليت مالي، حقوقي و بيمه‌اي داراي اهميت است، در واقع براي اين كه چند فرد بتوانند اهداف تجاري خود را دنبال كنند بايد يك شركت تجاري را به ثبت برسانند.

[f]

شرايط كليدي ثبت شركت

برخي از قوانين كليدي در زمينه ثبت شركت وجود داشته كه باعث مي‌شود تا مراحل ثبت آن داراي پيچيدگي‌هاي مخصوص به خود باشد. از مهم‌ترين شرايط ثبت شركت مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مشخص كردن ماهيت و فعاليت تجاري شركت
  • مشخص نمودن سمت شركا، سود و زيان و سرمايه اوليه
  • مشخص نمودن فعاليت شركت براي هر كدام از شركا
  • تأييد سلامت طرفين معامله و شركا
  • وجود مشروعيت معاملات و قرارداد بين شركا و طرفين

هر كدام از موارد بالا باعث مشروعيت بخشيدن به ثبت شركت شده و مي‌تواند براي طي كردن مراحل بعدي بسيار ضروري باشد. براي ثبت شركت، تشريفات قانوني وجود داشته كه حداقل بايد از دو نفر تشكيل شده باشد. براي ثبت شركت تهيه اساسنامه، اظهارنامه، صورت جلسه مجموع عمومي و مجوز فعاليت بسيار اهميت دارد و افراد بايد قبل از اقدام به هر كاري نسبت به تهيه كردن موارد گفته شده تلاش كنند.

مدارك لازم براي ثبت شركت

ماهيت شركت‌هاي تجاري موجود در ايران متفاوت است و با توجه به وضعيت شركت‌ها مي‌توان بيان كرد كه مدارك لازم براي شركت‌هاي سهامي خاص و با مسئوليت محدود داراي تفاوت‌هاي تعيين كننده است. در ادامه به مهم‌ترين مدارك لازم براي ثبت شركت‌ها اشاره خواهيم داشت:

[f]

مدارك لازم براي ثبت شركت سهامي خاص

  • ارائه دو برگ از اساسنامه و اظهارنامه شركت
  • كپي برابر اصل شناسنامه و كارت ملي صاحب شركت و سهامداران
  • ارائه دو نسخه مختلف از صورت جلسه مجمع عمومي
  • ارائه تعهد نامه كليه اعضاء هيئت مديره و بازرسين شركت
  • ارائه اصل فيش واريزي كه شامل حداقل 35% از سرمايه اوليه شركت است

مدارك لازم براي ثبت شركت با مسئوليت محدود

  • ارائه دو نسخه از شركت‌نامه، اساسنامه و تقاضانامه شركت
  • تكميل فرم تعيين اولويت نام‌هاي پيشنهادي و ارائه فيش واريزي
  • ارائه اصل مجوز فعاليت شركت كه بايد از مراجع ذي‌ربط دريافت شود
  • تصوير برابر با اصل مدرك احراز هويت صاحب شركت و شركا
  • ارائه دو نسخه از صورت جلسه هيات مديره و مجمع عمومي مؤسسين
  • ارائه اصل وكالت‌نامه در صورتي كه ثبت شركت توسط وكيل انجام شده باشد

هر كدام از مدارك بالا براي ثبت قانوني شركت ضروري است و بايد به صورت كامل به اداره ثبت شركت‌ها ارائه شود.

سخن پاياني

در هنگام ثبت شركت در سامانه ثبت شركت‌ها كه به صورت الكترونيكي است با توجه به نوع شركتي كه قصد داريد آن را به صورت رسمي به ثبت برسانيد بايد مدارك مورد نياز خود را آماده و سپس در سايت بارگذاري كنيد. هر كدام از مدارك خواسته شده در سايت داراي اهميت است و براي اين كه بتوانيد پروسه ثبت نام را به خوبي طي كنيد بايد به آن توجه كنيد. وجود پيچيدگي‌هاي مختلفي كه در ثبت شركت وجود دارد باعث مي‌شود تا افراد به دنبال يك مجموعه معتبر براي ثبت شركت خود باشند.

استفاده از يك مجموعه معتبر نظير ثبت شركت هانا مي‌تواند براي ثبت موسسه و شركت به صورت تخصصي بسيار كاربردي باشد. اگر بخواهيد شركت خود را در يك مسير هموار قرار دهيد و با مديريت بهتر هزينه‌ها به ثبت برسانيد مي‌توانيد از خدمات مختلف ثبت شركت هانا استفاده كنيد. ثبت شركت هانا با مشخص كردن مدارك لازم براي ثبت شركت، شما را در يك مسير هموار قرار مي‌دهد.

براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.