با خواص شگفت‌ انگیز روغن جوجوبا آشنا شوید!

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

با خواص شگفت‌ انگیز روغن جوجوبا آشنا شوید!

۷ بازديد

اکثر افرادی که از محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌کنند، بدون شک نام روغن جوجوبا را شنیده‌اند. روغن جوجوبا یک مادۀ معجزه کننده برای پوست است که به جوان‌سازی و طراوت پوست کمک زیادی می‌کند. این روغن در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های مراقبتی پوست وجود دارد که نشان از خواص بسیار بالای روغن جوجوبا دارد. روغن جوجوبا یک پاک کننده و محافظت کننده طبیعی پوست در برابر باکتری‌ها و ترمیم کننده معجزه‌گر برای پوست به‌حساب می‌آید. در این مقاله از بانی‌مگ تلاش کرده‌ایم تا شما را با خواص روغن جوجوبا آشنا کنیم.

خاستگاه روغن جوجوبا!

خواص روغن جوجوبا

گیاه جوجوبا گیاهی خوش‌بو، دلپذیر، سرسخت و جاودانه است که در آب‌وهوای خشک و بیابانی رشد می‌کند. در این شرایط آب‌ و هوایی بسیاری از موجودات زنده نمی‌توانند دوام بیاورند اما گیاه جوجوبا علاوه بر استوار ماندن، ثمره‌ای مفید در خود می‌پروراند. از دانه‌های گیاه جوجوبا، روغنی با همین نام تولید می‌شود که خواص درمانی بسیار دارد.

گیاه جوجوبا که خواستگاهش را در شمال قاره آمریکا باید جستجو کرد، از گذشته‌های دور توسط بومیان آن منطقه برای درمان‌های پوستی مانند زخم و کبودی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. روغن جوجوبا از دانه‌های به ثمر رسیده این گیاه به دست می‌آید. این روغن به‌قدری ملایم و خوش‌بو است که می‌تواند به‌تنهایی یا به‌عنوان روغن حامل برای مخلوط شدن با سایر روغن‌ها استفاده شود.

روغن جوجوبا از دانه‌های کوچک گیاه جوجوبا که تقریباً به‌اندازه دانه‌های عناب هستند، گرفته می‌شود. این روغن در اصل نوعی موم اشباع‌نشده است که در محافظت، کنترل رطوبت و نرم کردن پوست و مو بسیار مفید است. وجود اسیدهای چرب اشباع‌نشده در این روغن سبب شده تا بسیار دیرتر از سایر روغن‌ها فاسد شود؛ تاریخ انقضای بالای این روغن سبب شده تا روغن جوجوبا جایگزین مناسبی برای مواد شیمیایی نگه‌دارنده در محصولات آرایشی و نگه‌دارنده پوست باشد.

روغن جوجوبا تأثیرات معجزه آوری برای شادابی، جوانی و سلامت پوست به همراه دارد. در گذشته‌های دور، سرخ‌پوستان آمریکایی از این روغن برای درمان زخم و کبودی‌های پوست استفاده می‌کردند. امروزه اما با تحقیقات مهم آزمایشگاهی خواص بسیار سودمند این روغن برای پوست بر همه آشکار شده و این امر وجود روغن جوجوبا در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های پوست را به‌خوبی اثبات می‌کند. افراد بسیاری از روغن جوجوبا به‌عنوان بخش مهم برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند.


منبع: ساناپرس
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.