ثبت علامت تجاري در ساير كشورها به چه صورت است

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

ثبت علامت تجاري در ساير كشورها به چه صورت است

۱۵ بازديد

ثبت نشان تجاري به عنوان يكي از موضوعات مهم است كه افراد فعال در زمينه اقتصادي با آن درگير هستند. ثبت نشان تجاري مي‌تواند در ساير كشورها با توجه به شرايط و قوانين مشخص شده انجام شود. جهت درخواست ثبت نشان تجاري به شكل بين‌المللي ابتدا بايد علامت مورد نظر در كشور مبدأ به درستي به ثبت برسد. در واقع ثبت برند تجاري انتخاب شده در كشور مبدأ به عنوان پيش نياز ثبت بين‌المللي است.

كساني كه به دنبال درخواست ثبت نشان تجاري بين‌المللي هستند بايد درخواست خود را تنها از طريق اداره مالكيت صنعتي ارائه نمايند. جهت ارائه ثبت درخواست، پر كردن فرم اظهارنامه ضروري به نظر مي‌رسد. پر كردن اين فرم داراي ضوابط مربوط به خود بوده و از طريق امور مربوط به ثبت نشان تجاري انجام مي‌شود. در فرم اظهارنامه بايد تمام مشخصات و جزئيات به درستي بيان شود. در ادامه به ثبت نشان تجاري در ساير كشورها مي‌پردازيم.

ثبت علامت تجاري در ساير كشورها به چه صورت است

انتخاب يك نشان تجاري بايد به صورت خاص و متمايز كننده باشد تا مصرف كننده به راحتي بتواند نشان تجاري ثبت شده يك شركت را از ساير شركت‌ها تشخيص دهد. زماني كه يك برند تجاري داراي نشانه‌هاي مشابه شركت‌هاي ديگر باشد به عنوان فريب محسوب شده و قابل ثبت نيست. يك برند تجاري زماني كه به درستي ثبت شود باعث ايجاد يك سري حق و حقوق براي صاحب علامت خواهد شد كه اين موضوع در فعاليت تجاري امروزي داراي اهميت است.

بسياري از كشورها از نشان تجاري ثبت شده به شكل كامل حمايت مي‌كنند. هر كشور داراي يك سازمان مشخص براي جمع آوري اطلاعات نشان تجاري است كه مي‌تواند در آينده مورد استفاده قرار بگيرد. سازمان جهاني مالكيت معنوي WIPO يك سيستم جهاني است كه به منظور دوري از ثبت نشان تجاري به صورت جداگانه در هر يك از سازمان‌هاي ملي وجود دارد. اين سيستم توسط پروتكل مادريد كه به عنوان ثبت بين‌المللي است اداره مي‌گردد.

 

منبع: https://www.hanasabt.com/ثبت-علامت-تجاري-در-ساير-كشورها/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.