این خوراکی ها، خلق و خو، حافظه و خواب را بهتر می کنند

ثبت شركت با مسئوليت محدود و ثبت برند از تخصص هاي هانا ثبت است. خريد و فروش برند با كمترين هزينه، ثبت شركت خارجي و... از ديگر تخصص هاي هانا ثبت مي ...

این خوراکی ها، خلق و خو، حافظه و خواب را بهتر می کنند

۱۰ بازديد



سبزیجات

سبزی‌های برگ‌دار پایه رژیم غذایی سلامت مغز محسوب می‌شوند؛ زیرا ارزان و همه‌کاره هستند و مواد مغذی آن‌ها در مقابل کالری، بیشتر است. کلم‌پیچ، اسفناج، سبزی چغندر منابع خوبی از فیبر، فولات و ویتامین‌های C و A هستند. اگر طرفدار سالاد نیستید، این سبزیجات را به سوپ‌ها، خورشت‌ها، سرخ‌کردنی‌ها اضافه یا آن‌ها را به سس پستو یا اسموتی تبدیل کنید. یک وعده کوچک جلبک دریایی را هفته‌ای یک‌بار به‌عنوان منبع ید، فیبر، روی و مواد مغذی گیاهی اضافی به بشقاب خود اضافه کنید.

میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ

هرچه بشقاب شما رنگارنگ‌تر باشد، مغزتان سالم‌تر می‌ماند. مطالعات نشان می‌دهند که ترکیبات موجود در میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن مانند فلفل قرمز، زغال اخته، کلم بروکلی و بادمجان می‌توانند بر کاهش التهاب، بهبود حافظه، خواب و خلق‌وخو تاثیر بگذارند. مواد غذایی قرمز و آووکادو را فراموش نکنید که سرشار از چربی‌های سالم هستند و میزان جذب مواد مغذی گیاهی را از سایر سبزیجات افزایش می‌دهد.

منبع: https://www.arshehonline.com/بخش-سبک-زندگی-66/8448-این-خوراکی-ها-خلق-خو-حافظه-خواب-را-بهتر-می-کنند

تاثیر دمنوش ها بر اعصاب

1- هیدراته کردن بدن: بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب آب کمتری مصرف می کنند و این امر همیشه علائم اضطراب را بدتر می کند. نوشیدن هر نوع نوشیدنی می تواند مفید باشد، اما دمنوش های طبیعی یا چای هایی که مواد شیمیایی به آن ها اضافه نشده است یک نوشیدنی ایده آل هستند که حاوی مواد افزودنی نیستند و می توانند به سلامت شما کمک کنند.

2- خواب راحت تر: کیفیت خواب با سلامت انسان ارتباط مستقیمی دارد. خواب به بدن اجازه میدهد از نظر جسمی و روحی خود را بازسازی کند، دمنوش هایی که از دل طبیعت خارج شده باشند میتوانند به انسان در رسیدن به آرامش کمک کنند. در صورتی که در دچار کابوسهای شبانه هستید و یا دیر خوابتان میبرد دمنوش های آرامش بخش را قبل از خواب میل کنید.

3- مواد مغذی موجود در دمنوش ها: کمبود برخی از مواد مدنی مانند روی، منیزیوم، آهن و برخی ویتامینها مانند ویتامین B باعث برهم خوردن خلق و خو میشود که دمنوش ها به برطرف کردن این کمبود یاری میرسانند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.